Hartje klopt niet meer, maar nog steeds zwaar misselijk enz

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door MamaSaaf, 22 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaSaaf

MamaSaaf Actief lid

19 feb 2010
    141
    5
    18
    Nederland
    Hallo,

Vorige week ben ik voor de eerste echo geweest. Ik was 8 weken en 6 dagen zwanger. Op de echo bleek dat het hartje niet klopte. Het vruchtje zit nog in mijn buik. Ik wacht tot het er zelf uitvalt/stroomt. Ik heb nog geen enkel druppel bloed verloren. Niks gemerkt van een miskraam. Ik ben nog steeds heel erg misselijk, en moe. Ik voel me nog hetzelfde. Hoort dit? Ik begin nu te twijfelen.

Ik hoop dat ik hier een antwoord op kan krijgen.

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi mamasaaf,

Zolang je lichaam niet erkent dat de zwangerschap niet goed is blijft het hcg hoog, blijven dus de symptomen en komt het vruchtje niet af. Pas als het lichaam het erkent zal het hcg dalen en het vruchtje worden afgestoten. hoelang dit kan duren weet niemand. Het advies is om niet al te lang af te wachten omdat dit psychisch een behoorlijke knauw kan geven! dus pas op jezelf!

Imke

3. MamaSaaf

MamaSaaf Actief lid

19 feb 2010
    141
    5
    18
    Nederland
    Hallo,

Bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag. Ik kijk deze week nog aan en als er niks gebeurt dan ga ik volgende week voor de curretage :(..

Nog een laatste vraag, misschien een heel wanhopige/niet realistische vraag. Maar komt het wel eens voor dat bij een volgende echo het hartje ineens wel kan kloppen :)..diep in mijn hart voel ik twijfels. De vrouw bij de echo was zo kortaf, niet vriendelijk en zei dat het geen hart had. Dit terwijl het lichaampje wel gegroeid was zover als 9 weken bijna(kan een lichaampje groeien zonder hart?). Later kreeg ik van mijn verloskundige weer te horen dat het WEL een hart had maar dat het waarschijnlijk opgehouden was met kloppen..

Groetjes

MamaSaaf

4. MamaSaaf

MamaSaaf Actief lid

19 feb 2010
    141
    5
    18
    Nederland
  5. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    hoihoi,

Bij zo'n jonge zwangerscahp kan je nog niet zien of het hart wel goed is aangelegd of niet. Daarom is de tweede uitspraak juist en zit er wel een hartje maar klopte deze niet meer.
    Helaas kan ik je geen hoop geven, bij dit termijn had je echt een hartjemoeten kunnen zien kloppen,

Sterkte!

Imke

Deel Deze Pagina