ooow echt alles doet pijn zeg!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ellentje23, 9 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ellentje23

    ellentje23 Bekend lid

    30 mei 2008
    535
    0
    0
    verzorgende ig
    regio utrecht
    hoi hoi,

    sorry hoor maar moet het even kwijt...
    als ik s avonds in me bed ga liggen en na een tijdje te hebben geslapen word ik wakker van de pijn in mijn heupen.ik kan namelijk maar op me linker of me rechter zij liggen...
    ook krijg ik dan last van onrustige benen althans ze doen echt ongeloofelijk veel pijn trek een beetje vanuit me rug naar benden...
    natuurlijk doet dan ook mijn rug zeer en is ons kleine mannetje aan het zakken en heb ik dus ook last van buikkrampen!
    echt heel erg irritant...
    harde buiken heb ik niet zoveel dus het zal nog wel even duren voordat ons mannetje denkt dat het genoeg is binnen :)
    misschien iemand een idee wat ik er aan zou kunnen doen?!

    ben het ook gewoon echt zat om nog zwanger te zijn ik heb al steeds dromen dat ik bevallen ben en dat als ik dan op me buik druk die heel zacht is heel raar maar goed zal er wel bij horen...
    bij me vriend hoef ik er overigens niet mee aan te komen want het enige wat je dan te horen krijgt is nog even schatje dan hebben we ons kleine mannetje...
    dat weet ik ook wel maar toch :oops:

    ook slapen mijn vriend en ik apart ik was het zo zat om naast hem te liggen en hem te horen ademen terwijl ik dan in bed klaar wakker lig :evil:
    dus heb op een gegeven moment me matras gepakt en op het logeerbed gelegd dus nu slapen we sinds een paar dagen apart...
    en dan die nesteldrang die is echt heel erg irritant het ene moment heb ik nergens zin in en het andere moment moet echt alles schoon zijn...
    maar ja dan ga ik natuurlijk weer te veel doen en heb ik weer overal last van en kan ik dus verder helemaal niets als alleen op de bank liggen,
    want ja hoofdpijn krijg je dan gratis en voor niets.... :x :x :x

    sorry dat het zo`n lang verhaal is geworden maar moest het gewoon ff allemaal kwijt....
     
  2. henkie24

    henkie24 Niet meer actief

    hey! ik lees mijn verhaal. alles maar dan ook echt alles wat jij beschrijft heb ik ook. slaap( nou ja lig) alleen nog wel naats me vent s'nachts want we hebben geen extra logeerkamer. kan wel op zolder gaan liggen tussen de waslijn maar das ook niks hahaha.

    dus meid, ik weet wat het is en zal aan je denken hahaha

    echt het kon mijn verhaal zijn. ( oh wij weten alleen nog niet of het een jongetje is, klein verschilletje) ;)
     
  3. Sisa

    Sisa VIP lid

    13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Nou meiden, hier nog eentje die haar eigen verhaal zit te lezen haha!
    Fijn dat er lotgenoten zijn.... Ik slaap ook zo slecht, heb last van ischias-spierpijnen door een beknelde zenuw in de rug, daar drukt de beeb namelijk op (is je vergeven hoor kleintje). Slecht slapen, vaak plassen 's nachts en dan niet meer in in slaap komen, of dromen dat ons kindje is geboren en dan wakker worden en denken, het zit nog in mijn buik...
    En hier geldt ook: mijn man zegt steevast, nog een páár weekjes doorbijten lieverd....dan is de baby er en ben je alles vergeten. Nou, dat moet ik dan nog zien. Want de gedachte alleen al dat ik nog wekenlang dagelijks moet braken, zo wankel ben als ik weet niet wat.... dan kunnen die paar weken echt heeeeel lang duren! Maar ja, sterkte dus aan iedereen die nou eens even NIET op de roze wolk zit!
     
  4. mymiracle

    mymiracle Niet meer actief

    het lijkt me echt zwaar, die laatste loodjes als ik dat zo lees, heel veel sterkte nog even meiden ;) over 10 weken kom ik erop terug goed? :)
     
  5. Dora en Boots

    Dora en Boots Niet meer actief

    Haha, hoort dus duidelijk bij de laatste loodjes!Lig alleen ook nog wel naast man, maar wordt heel erg kriegelig van zijn ademhaling/snurken :evil: :evil: :evil:
     
  6. Axioma

    Axioma Fanatiek lid

    13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    heel herkenbaar... heb sinds een paar dagen ook erg last van mn heupen... zucht en telkens omdraaien is ook geen pretje...

    Sinds ik zwanger ben kan ik ook erg slecht tegen het snurken van mn man... hij heeft astma dus het is bijna elke nacht raak.
    Maar de oplossing heb ik gevonden... oordopjes :D het is even wennen, maar ik lig niet meer wakker van gesnurk :D
     
  7. Mikki77

    Mikki77 VIP lid

    17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Dit herken ik allemaal...ik heb 's nachts ook vreselijke pijn in mijn heupen, onrustige benen, pijn in mijn rug en bandenpijn...
    En ik krijg ook een jongetje :)

    Wat mij een beetje helpt, is om 's nachts een kussen onder mijn benen/knieholtes te leggen, zodat ze iets hoger liggen dan de rest. Ook doe ik een plat, klein kussentje onder mijn buik en half onder mijn zij, zodat mijn buik ook ergens op kan steunen. En ik slaap regelmatig met een buikband om (niet elke nacht), ook voor extra steun.

    Verder is er weinig aan te doen...gewoon je tijd uitzitten :rolleyes:
     
  8. henkie24

    henkie24 Niet meer actief

    oooohh ik ben vanochtend nog even wezen winkelen. (twee uurtjes) was net zo moe. heb drie kwartier even op bed gelegen. ben nu wakker. zo rot als een mand. en een spierpijn in me benen en schaambeen. niet normaal! zo weer even klagen hahahaha.

    en voor de afwisseling... ook weer eens het zuur :evil:
     
  9. camuh

    camuh Actief lid

    30 dec 2008
    113
    0
    0
    Ik had ook last van mijn heupen met op de zij liggen, maar we hebben een extra matraslaag gekocht, een gemaakt voor op je gewone matras. En het probleem was direct verholpen!
     
  10. princesje83

    princesje83 Fanatiek lid

    1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    hihi!
    moet ff lachen hoor om jullie klaagzang!
    Ook ik voelde me zo toen ik aan het einde van mijn zwangerschap was... Bah bah bah wat was ik het zat en wat deed alles zeer en wat was mijn man een ontzettend irritante snurker, schopte hem wel 10x wakker elke nacht met de mededeling: JE SNURKT!
    en nu? Ben ik inmiddels al ruim 2 maanden geleden bevallen en was al bijna vergeten hoe zwaar die laatste loodjes waren.. (tot ik dit las)
    dames, het is het allemaal waard en zodra jullie je kindjes in armen hebben, is alles weer helemaal goed!

    succes allemaal nog
     
  11. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    zo herkenbaar. mijn heupen doen zo pijn dat ik elk half uur moet draaien. op mijn rug kan ik niet ademen. ik heb zware BI en ischias en heb dus continue pijn. Harde buiken blijven gaan en ik kan m'n benen niet meer bijelkaar houden, omdat mijn vent al zo flink aan het indalen is. mijn liezen verkrampen en als ik 5 minuten gezeten heb, kan ik niet meer staan en lopen. te lang lopen kan ik ook niet, net als zitten, net als liggen alhoewel ik dat toch bijna de hele dag doe. en dan nog het maagzuur! pfff..... mijn misselijkheid is weer volledig terug, ik zie continue sterretjes, mijn litteken van mijn ks doet pijn en mijn straie jeukt als een tierelier.

    zwanger zijn vind ik al lang niet leuk meer en ik kom kreunend en soms jankend de dag door, aftellend tot het moment dat ik ook weer zelf voor mijn zoontje kan zorgen en echt kan gaan genieten van zijn broertje.

    ik ben lichamelijk en geestelijk op en daardoor bang voor de bevalling. als ik nu al niet meer kan, hoe moet het dan?! ik heb paniekaanvallen en last van depressies, wat ik weer oneerlijk vind voor mijn zoontje. gelukkig helpt mijn moeder veel mee, zonder haar zou het me niet lukken allemaal.

    pffff...... héééééérlijk om even van je af te klagen........
    mijn man kan ik niks van zeggen. die vind het zo vreselijk dat hij niet meer kan doen. draaft de hele dag voor mij, doet 's avonds het huishouden, zorgt voor ons zoontje en is nu zelfs in de woonkamer nog met de laatste hand van het uitbreken van een schouw bezig, omdat anders de tweede box er niet bij kan. daarbij vond een van onze katten het nodig bijna het loodje te leggen en die hebben we net vanavond weer terug in huis met de prognose: het wordt afwachten. hij moet nu gedwangvoederd worden, wat ook veel tijd kost. ik vraag me wel eens af wanneer mijn man slaapt, want die werkt ook gewoon nog 40 uur.

    ik hou me er maar aan vast dat ik over 2 maanden het me ook al haast niet meer kan voorstellen dat ik/we ons zo gevoeld hebben! ooooooooooooooooooit is het voorbij. ;)

    enneh......... áls er al een derde komt, dan sowieso de eerste 4 jaar nog niet! ;)
     
  12. Lara11

    Lara11 Niet meer actief

    oh, wat erg, dat heb ik ook :oops: Ik vind mezelf al zo´n trut omdat ik echt niet tegen zijn ademhaling kan (alsof dat zo´n misdaad is) maar gelukkig ben ik niet de enige gevoelige hier.


    sterkte met de kwaaltjes!
     
  13. Lara11

    Lara11 Niet meer actief

    oeh, claartje, jij heb het ook zwaar zeg! Sterkte meid!
     
  14. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    maar mijn mannetje kan ik hier nog niet missen hoor! ;) we gaan dit weekend wel een logeerbed halen dat naast ons tweepersoonbed gezet wordt, want we passen er samen gewoon niet meer in haha, maar die komt wel naast ons bed. hij mag nog geen seconde ergens anders slapen. eigenlijk vind ik het niet eens leuk dat hij gaat werken en zit ik als een huismus bijna te wachten tot hij weer thuis is. ben normaal noooooooooit zo, met of zonder kind, ben graag de hort op, aan het studeren of toen ik nog een baan had aan eht werk, nu kan ik haast geen seconde meer zonder hem. erg hè?! hahahaha het andere uiterste dus ;)
     
  15. meisje1984

    meisje1984 Niet meer actief

    haha :D

    zo voel ik me ook!

    En dat vertellen ze je niet van te voren he!
    ik heb geen van mijn vriendinnen dit horen zeggen, alleen maar over een roze wolk.....
    Nou die kan ik op die moment niet vinden :(

    ik had ook nooit verwacht dat ik naar de bevalling zou gaan verlangen... (ook al moet ik nog ff :( )
     
  16. Selmama

    Selmama Fanatiek lid

    20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik slaap ook heel erg slecht (vandaar dat ik nu ook weer beneden zit midden in de nacht).
    Ik word constant wakker bij het draaien en mijn heupen doen ook zo'n pijn.
    Het is mijn 3e zwangerschap en ik ben het nu ook weer echt beu!
    Hopelijk ga ik deze keer niet overtijd zoals bij de vorige keer (41 weken +5 dagen), het mag van mij komende week al komen.

    Sterkte met de laatste loodjes!
     
  17. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    roze wolk? wat is dat? kun je dat eten?

    over tijd? dat bestaat niet hoor! na de 40 weken mss, maar ik heb nu gewoon met mijn lijf afgesproken dat aangezien ik met 37 weken mág bevallen ik ook gewoon gá bevallen!

    werkt nog niet echt...... :(

    en of dat ook echt handig is..... mijn zoontje is uit logeren, al vanacht voor de tweede nacht, omdat er beneden in de woonkamer verbouwd wordt, het ziet er niet uit! ik vlucht zodra ik thuis kom meteen naar boven. lig toch veel op bed, dus is het geen straf haha

    mss voor het praktische toch nog even een paar dagen wachten ;)
     
  18. Birdie

    Birdie Bekend lid

    16 sep 2008
    528
    0
    0
    Wat hebben jullie het zwaar zeg! Krijg bijna tranen in mijn ogen, zo is het toch niet leuk meer.

    Heb zelf sinds eergisteren opeens beurs gevoel bij mijn schaambot en pijn in de bilspieren. Ben erg bang voor bi. ga deze week bij fysio op bezoek. Het kan dus nog erger worden. Shit.

    Veel sterkte meiden, die laatste weken duren erg lang, hoop dat de tijd toch nog een beetje snel gaat. Kan zo'n voedingskussen/relaxkussen niet helpen 's nachts? Heb er zelf 1 besteld.....
     
  19. GhitaThakoerdin

    GhitaThakoerdin Niet meer actief

    de laatste loodjes zijn erg zwaar ja, ik herken het nog maar al te goed van mijn eerste zwangerschap.. pfff dat was afzien.. ook last van mijn heupen en vooral mijn rug..
    Ik weet ng dat ik vroeger zei, ach al die zwangere vrouwen lopen alleen maar te zeuren over alles waar ze last van hebben, dat zou mij nooit gebeuren.. haha..
    en toen ik nog maar net zwanger was begon ik al te drammen dat ik zo vaak moest plassen of dat ik zo misselijk was haha..
    ook voor mij komt die zware laatste loodjes tijd er weer aan.. maar aan alles komt ook weer een eind..
    weet nog dat ik net was bevallen van esmee en dacht, hey ik heb geen rugpijn meer! wat voelde dat lekker zeg..
     
  20. demi79

    demi79 Actief lid

    15 aug 2008
    187
    0
    16
    Hier moet ik echt om lachen, want behalve het eerste verhaal komt dit precies overeen met mijn zwangerschap. Ik kan niet wachten wanneer ik kan bevallen (ben bijna 39 weken zwanger) en als ik dit lees, lijkt het nog zo ver weg........

    Ik heb een ongelooflijke pijn aan mijn heupen bij het slapen, weet niet op welke zij ik moet slapen. Op mijn linkerzij slapen, dan gaan mijn darmen gelijk reageren. Op mijn rechterzij doet mijn heup en bekken ontzetten pijn en op mijn rug durf ik niet vanwege het gevaar van de hartritme van de baby. Daarnaast zeer onrustige benen en veel gesnurk naast mij omdat ik natuurlijk wakker lig.

    En een stomme nesteldrang, moet de hele tijd alles schoon hebben. Wordt er gewoon gek van!

    Maar verder wacht ik toch rustig af......... ;)
     

Deel Deze Pagina