Te weinig vruchtwater?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door botervliegje, 24 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Hallo dames,

Vandaag voor een groeiecho geweest, want beebje voelde wat klein. Nu blijkt dat (nog steeds) de beentjes klein zijn (p5), maar dat was niet zo heel erg geloof ik. Wel was de verloskundige bezorgd over het vruchtwater. Moet morgen direct een nieuwe echo laten maken bij gyn in ziekenhuis.
    Wat vinden jullie van onderstaande cijfers? Hoe erg is dat?

Vruchtwater oligohydramnion
    L. bovenkwadrant 3,3 cm
    R. bovenkwadrant 3,0 cm
    L onderkwadrant 2,9 cm
    R onderkwadrant 4,3 cm
    Diepste poel 4,3 cm
    VW index 13,5 cm < p5.

Hoop dat het meevalt morgen bij de gyn... Ik begrijp in elk geval dat het ook erg kan fluctueren...

xxx,

Botervliegje

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

het zegd mij niets eigenlijk.

maar als het echt erg zou zijn dat zal je bedrust krijgen en veel echo's om het in de gaten te houden

3. Edelweisje

Edelweisje Actief lid

22 nov 2007
    451
    0
    0
    De cijfers op zich zeggen me niet veel. Hebben ze al een bloedafname gedaan bij jou zodat ze weten hoe t komt dat je te weinig vruchtwater hebt?
    Veel vragen stellen aan je gyn zodat je weet waar je aan toe bent.
    liefs Edelweisje

4. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Toevallig heeft de gyn vorige week mijn vruchwater "opgemeten" en daar een uitgebreide uitleg bij gedaan. Op een betrouwbare meting te hebben moeten ze het vruchtwater op 4 verschillende plekken meten (dat is gedaan bij jou als ik zou kijk naar de cijfers). Die uitkomsten moet je bij elkaar optellen (dat is ook gedaan bij jou) en die uitslag bepaalt of je genoeg vruchtwater hebt. Jouw vruchtwaterindex is 13,5 cm. En als ik het goed heb begrepen van de gyn vorige week moet het mimimaal 15 cm zijn.
    Op basis hiervan zou je dus zeggen dat het iets aan de weinig kant is.

Pin je hier niet op vast. Dit is de info die ik van mijn gyn heb gekregen en misschien zitten er wel wat nuances in of heb ik het toen niet helemaal begrepen, maar hoop die je in ieder geval iets met deze info kan. Ik zou gewoon morgen de echo even afwachten. En een vruchtwatermeting blijft een momentopname. Een uur later kan het er weer heel anders uitzien (zowel in positieve als negatieve zin).

5. mikos

mikos Bekend lid

7 dec 2010
    944
    0
    0
    ik ben ingeleid met 38 wkn omdat ik ook te weinig vruchtwater had, ik kwam terecht bij de gyn want ik voelde de baby steeds minder daarna helemaal niet. Het hartje enzo was gewoon goed maar ze besloten het toch te halen omdat ik al 38 wkn was.

Voel je je baby goed? Wees niet ongerust hoor als het gevaarlijk zou zijn was je direct naar het ziekenhuis gestuurd. Succes morgen

6. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Thanks ladies!

Amfy: Ja dat is ook zo. Maar de echoscopiste wilde nog geen uitspraken doen over evt. beleid, dat wil ze aan de gyn overlaten morgen.

Edelweisje: Ze heeft de metingen gedaan via een echo, in vier 'hoeken' van de baarmoeder.

Speentje:Ik zat volgens de echoscopiste iets onder 'acceptabel', dus die 15 zou goed kunnen kloppen! Veel dank voor het delen van je ervaring, ben weer iets geruster.

Mikos: Kindje is wel heerlijk beweeglijk. Volgens de echoscopiste leek het er ook nog niet op dat het kindje er last van had.

Gelukkig één nachtje slapen en dan hoor ik meer van de gyn. Hoop dat ik niet plat hoef oid, maar als het zo is, dan doe ik dat maar met liefde!

Deel Deze Pagina