in welke zin veranderen de bewegingen na de 32 weken?

Discussion in 'Zwangerschap' started by neletje, Apr 23, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. neletje

neletje Actief lid

Jan 25, 2009
    377
    0
    0
    hoi meiden, even een vraagje,

ik heb zwangerschapscholestase, en het enige waar ik echt op kan letten zijn de bewegingen van de baby zeiden ze in het ziekenhuis....vind dat op zich best moeilijk want iedereen ook zegt dat na de 32 weken de baby minder ruimte krijgt en ook gaat indalen en dat dit ook zorgt voor minder beweging. Nu voel ik de baby vrij regelmatig maar ik vroeg me af wat dan hoort bij minder bewegen door minder ruimte. Is dat nog wel even vaak maar minder heftig, of juist minder vaak maar heftiger? of bleek het hetzelfde?

Heb tot nu toe af en toe paar dagen ertussen gehad dat ik hem eventjes 2 uurtjes niet voelde, en dan weer vollop, met dagen ertussen dat ik hem elk half uur wel voel, maar sinds een paar dagen zijn mijn galzuren zouten waardes verhoogd waardoor je je je toch meer zorgen gaat maken elke keer als ik hem minder voel...

2. whitequeen

Jan 9, 2011
    81
    0
    0
    amsterdam
    Bij mij zijn de bewegingen na 32 weken net zo vaak, en eigenlijk ook net zo heftig, alleen wel een ander soort beweging. Mijn kindje lag al heel snel ingedaald en dan voel je sowieso alleen nog draaiingen om de as, dus niet het hele lijfje wat omdraait, ze gaat alleen op een andere zij liggen. En het zijn minder schopjes en stootjes, en dus meer geleidelijke bewegingen. Ik zou zeggen dat ik haar net zo sterk, of iets sterker, voel als voor de 30 weken. Als ik rustig zit of lig elke 20-30 minuten wel. Als ik bezig ben heb ik het ook gerust wel dat ik haar uren lang niet voel hoor, dus ga je geen zorgen maken als je zelf actief bent en je voelt hem even een tijdje niet! Ik heb zelf ook wel eens van die momenten dat ik er gewoon een tijd niet op heb gelet, dan duw ik even zachtjes op de buik om haar wakker te maken...

3. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

ik voel haar soms ook een 2 uurtjes niet. dan ligt ze net anders in mijn buik, waardoor ik haar gewoon minder voel. Hierr zijn het ook mee draaiingen van de ene naar de andere zij. En de schopjes zijn nog steeds heel duidelijk, maar vaker op dezelfde plek.

4. Chai

Chai Niet meer actief

Ik snap zelf niet waar dat vandaan komt altijd hoor..
    Hier heb ik er dus helemaal niks van gemerkt, sterker nog het werd alleen maar steeds meer en sterker.
    Nu kan ik afentoe bijna haar voetje vastpakken zo erg steekt ze die uit, dus minder beweging hoefd ook niet altijd, want hier is het meer en heftiger dan ooit.
    Ben trouwens nu precies 40 weekjes.

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Het is hier meer "schuiven" wat je voelt, dus niet meer heel heftige bewegingen op de ene en dan plots op de andere plek. Maar meer het begint rechts te drukken (bultvorming :D ) en dan schuift het een aantal... soms tientallen cm's naar links.

Ook hier een kindje wat al een achttal weken in de juiste richting ligt, maar nog steeds "hoog" ligt. Nu hoeft een tweede niet per sé in te dalen, maar soms maakt dat t wel lastig. Omdat ze haar hoofdje dan ook nog langs mn schaambeen kan bewegen..... :(

Share This Page