Hoi dames, Ik wil graag een zwangerschapsbelletje gaan dragen, maar weet niet vanaf wanneer dit 'kan'. Kan iemand mij hier misschien iets meer over vertellen?
Ze zeggen dat de baby het belletje vanaf ongeveer 20 weken kan horen! Ik heb er eergisteren 1 gekregen van mijn moeder en ben dinsdag 20 weken haha weet je al welke je leuk vind? Bij de babydump site zijn ze tot vandaag sterk afgeprijst!!
Niet.... Let erop dat het de laatste weken kan gebeuren dat je baby met zijn/haar hoofdje omhoog blijft liggen om het belletje te blijven horen. En dus niet "netjes" met zijn/haar hoofdje naar beneden gaat liggen. (Kan hè!) Voor mij een reden om zo'n belletje niet te gaan dragen..
Geen idee ! Zou het zelf niet snel doen. Mijn kindjes slaan bij harde geluiden helemaal op hol, vraag me af of dat wel gezond is.
Zucht. Het zijn geen discobellen. Een muis piept nog harder dan zo'n belletje. Dan moet je ook niet meer praten, de radio en tv uitzetten, geen scheetjes laten, want je darmen maken nog meer geluid dan zo'n belletje! En wat te denken van mensen die hoogzwanger nog een concert bezoeken? Dat geluid wat er uit zo'n belletje komt, stelt niks voor eerlijk gezegd.
Hmmmm.Mijn gynaecoloog denkt daar heel anders over. Persoonlijk luister ik liever naar een advies van een arts die er voor gestudeerd heeft dan de 'deskundigen' hier op dit forum. Maar dat is mijn mening. Heb ook nog geen wetenschappelijk onderbouwd artikel gelezen waarin staat dat zo'n belletje slecht is. Dus TS, je zou altijd naar de mening van je verloskundige of gynaecoloog kunnen vragen. Mijn gynaecoloog vindt mijn belletje mooi en totaal geen kwaad kunnen. Sterker nog, hij is van mening dat het een stuitligging zelfs kan helpen voorkomen, mits het belletje niet te hoog gedragen wordt. Ik zou het belletje vanaf een week of 20 gaan dragen, als je een echt buikje krijgt.
Ook ik heb het van te voren na gevraagd en ook bij mij is gezegd dat gene kwaad kan! Ik heb hem nu ook dan en draag hem gewoon laag! en als je nu twijfelt vraag je het even na bij je eigen vk
Hier moest ik hem bij de tweede af doen omdat het kind in stuit bleef liggen. En noem het toeval toen ik hem af had gedaan met kinect36 weken en met 37 was het een normale liggen mijn gyn is fel tegen die dingen