Hallo! Ik ben vandaag 5 weken zwanger. Zondag had ik een positieve clearblue en vandaag kwam moeders voor moeders. Om 6 uur had ik wat urine opgevangen en om 10 uur die test gedaan. Die urine zag er raar uit, net sinaasappelsap met een laag bezinksel erin. De test was wel positief, maar best vaag. De informatrice vond het niet zo schokkend, dat zag ze wel vaker, en ze ginge me ook gewoon inschrijven. Toen heb ik nog een keer geplast en heeft de informatrice weer getest, dit keer knal positief. Met mn urine bij de huisarts geweest, maar geen afwijkingen erin. Ik snap er niets van. Moet ik die eerste vage test nou vergeten? Of kan het zijn dat die rare urine dat veroorzaakte? En hoe kan het dat ik urine had die er uitzag als een urineweg infectie, maar toch gewoon schoon is? Sorry voor alle vragen, maar ik heb ik mei al een keer een mk gehad en voel me gewoon super onzeker. Groetjes en alvast bedankt!
Hoi Zena, waarschijnlijk zat er bij die urine een hoop afscheiding. Dit maakt het ook altijd wat troebeler. Als je een plasje laat controleren kun je altijd beter eerst spoelen met alleen water, dan een beetje in de wc plassen en dan wat opvangen, dat heet een gewassen of midstream plas. en verder is positief positief hoor, of het nu een vaag streepje is of een duidelijke. Jij bent in ieder geval gewoon zwanger en er breekt weer een hele spannende tijd aan. Groetjes Brigitte