te weinig zuivel?

Discussion in 'Voeding' started by elsie22, Aug 6, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. elsie22

elsie22 Niet meer actief

hoi meiden,

mijn zoontje wil sinds een aantal dagen geen bord pap meer als ontbijt, hij kreeg dan 200 cc melk binnen, nu dus niet meer. hij krijgt dan alleen s'avonds nog wat melk te drinken, dat is denk ik te weinig? hij weegt nu 13 kilo en is ongveer 87 cm, zouden jullie hem dan s'ochtends peutermelk geven of gewone melk?

alvast bedankt:)

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Lust hij geen koemelk zonder pap?

Een kind vanaf 1 jaar kan toe met 300cc zuivel per dag.
    Dat is een bekerje melk en een toetje.
    Peutermelk heeft miz geen toegevoegde waarde.

3. elsie22

elsie22 Niet meer actief

dat lust ie wel maar drinkt ie lang niet zo goed als met pap, en om hem nu een fles pap te gaan aanwennen lijkt me ook niet de bedoeling! peutermelk is toch wat zoeter en hoop dat ie dat beter drinkt eigenlijk.

4. ella27

ella27 VIP lid

Jan 22, 2010
    13,977
    1
    0
    miss sochtends yoghurt met muesli?

lastig he als hij dat niet meer wil!

ik geef zelf ook nutrilon melk (die kant en klare pakken)

5. elsie22

elsie22 Niet meer actief

yoghurt vind ie niet lekker dus hij eet een boterham s'morgens nu, dus ga die peutermelk proberen kijken of hij daar meer van wil drinken dan gewone melk.

6. zogelukkig

Een fles of peutermelk vind ik echt vreemd voor een kind van +2 hoor!

Als hij geen melk lust, kan je gewoon wat meer yoghurt geven een een dikke boterham met kaas, dat is ook prima hoor!

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

2 x 100 ml melk
    + 100 ml yoghurt / kwark

Ik zou geen peutermelk geven en zeker niet met het argument dat het zoeter is. Probeer alternatieven voor koemelk te vinden. Probeer eens volle melk als je nu halfvolle gebruikt en wat dacht je van karnemelk of yoghurt?

8. elsie22

elsie22 Niet meer actief

dat is het probleem dus hij eet geen kaas op brood, yoghurt lust hij niet...

9. ella27

ella27 VIP lid

Jan 22, 2010
    13,977
    1
    0
    en idd karnemelk met beetje roosvicee??

10. elsie22

elsie22 Niet meer actief

karnemelk met roosvicee lust ie wel idd, maarja dat is ook weer zoet gemaakt dan... dus wat is dan het verschil met peutermelk?

11. zogelukkig

Dan zou ik dat doen! Helaas bevat karnemelk geen vet, dus moet je dat wel compenseren met roomboter op brood enzo.

12. ella27

ella27 VIP lid

Jan 22, 2010
    13,977
    1
    0

13. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ga ik dat proberen en roomboter op brood idd! vind vriend ook niet erg haha...

is 13 kilo en ongeveer 87 cm met 2 jaar te klein? vind hem namelijk best smal en tenger... broeken maat 86 van de h&m zakken af omdat er daar niet van die elastieken inzitten haha

14. elsie22

elsie22 Niet meer actief

15. zogelukkig

Ik ben tegen peutermelk omdat het commerciële spul is, dat ten eerste en ik vind het zooi omdat het een chemisch in elkaar geknutseld goedje is met allerhande overbodige toevoegingen voor een kind dat normaal eet.

De karnemelk van Arla is heerlijk zacht, ook al is hij mager. Je kan er ook verse aardbeien doorheen doen of bessen. Heb je al eens Griekse yoghurt geprobeerd? Die is heerlijk romig en niet zuur! Anders er een beetje vanilleyoghurt aan toevoegen. Dagverse zuivel is een eerlijk product, peutermelk is alleen eerlijk voor de fabrikant.;)

Karnemelk is open trouwens lang houdbaar, zeker 5 dagen!

16. elsie22

elsie22 Niet meer actief

griekse yoghurt kan ik idd ook nog proberen, morgen maar even kijken in de winkel...

17. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Zou het ook met die karnemelk proberen, sluit me namelijk helemaal aan bij ZG... maar dat is ieder voor zich!
    Vindt 13kg en 87cm niet klein hoor voor 2 jaar!
    Hier dan wel een meisje, maar die weegt denk ik net 11kg (bij 87-88cm)??
    Ze had gisteren zelfs nog een legging maat 62(!) aan, zat dan nu wel als 3/4 legging... zag het pas toen ik hem uit deed voor het naar bed gaan :). Rest van de broeken maat 86 vallen sowieso nog van haar billen, zeker als ze niet verkleind kunnen worden!

Wat trouwens als je een beetje diksap/ roosvicée door de pap doet? Is ook weer net wat anders....
    Erg he, hoe creatief je af en toe moet zijn voor die peutertjes!

18. elsie22

elsie22 Niet meer actief

vind het soms idd best lastig hoor, ben altijd bang dat ie niet genoeg binnenkrijgt.

19. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Hier ook geen zuivelliefhebber.. een bekertje melk raakt hij niet eens aan ;) Echter, drinkyoghurt (ik meng dan yoghurt, melk en iets fruitigs) vindt hij wél lekker. Pap doe ik dan weer met een half banaantje, een beetje nectarine, gedroogde abrikoosjes, schepje fruitpuree, rozijntjes, scheutje diksap.. etc. Yoghurt idd altijd griekse (want lekker en lepelbaar ;)) met een kneepje honing eventueel (maar liever niet..) en hier is af en toe wat stukjes cruesli een hit want dat is spannend. Ik smokkel ook met (room)kaas op brood (ook geitenkaas lust hij graag), creme fraiche, op brood of in het avondeten.

Toch komen wij ook meestal niet aan de 300 ml op een dag. Hij houdt gewoon niet van zuivel (net als zijn mama), verder eet hij goed groente en hij krijgt gewoon roomboter enzo. Zit er over te twijfelen om een keertje rijstemelk oid te halen voor hem voor zijn calcium (hij eet ook nog geen noten natuurlijk enzo)

Share This Page