fles en dan brood of eerst brood en dan flesje

Discussie in 'Voeding' gestart door bar1983, 28 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bar1983

bar1983 Actief lid

14 mei 2012
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn zoontje krijgt tussen de middag een boterhammetje, maar ik merk dat als ik zijn boterham geef hij dan geen melk na wilt en als ik eerst een klein flesje melk geef wilt hij geen boterhammetje meer.
    Nu is mijn vraag was is voor 6.5 maand belangrijker die melk of boterham. En hoeveel melk kan ik het beste aanbieden?
    s'ochtends krijgt hij een flesje van 200cc maar laat 60 cc staan, dan krijgt hij 10.00 uur nog een fruithapje.
    Hij krijgt om 19.00 uur een fles 200cc en 22.00 een fles 200cc die zeker op gaan.

Wannneer ga je eten prakken? Ik pureer nu nog steeds alles voor hem. Behalve fruit dat prak ik meestal.

2. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi,

ze zeggen altijd dat 500 cc melk voldoende zou zijn dus in principe komt je kindje daar toch aan he.

ik zou zeggen wees al blij dat hij een boterham wilt :) wil ze hier nog altijd niet.

en ik heb haar ong vanaf 8 maand stukjes eten gegeven, maar as ik kon herdoen deed ik het vroeger. hier eet ze heel slecht vast voedsel. weet natuurlijk niet door wat het komt.

succes

3. bar1983

bar1983 Actief lid

14 mei 2012
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij had het cb gezegd 400cc melk minimaal. Hij komt daar inderdaad aan. Maar ik zou het zelf fijn vinden dat hij melk leert drinken bij zijn boterham. Ik geef hem ook wel water tussendoor, maar daar drinkt hij hoogstens paar slokjes van.
    Zou het vanzelf komen dat hij drinken en boterham samen gaat doen.

Ik ben vrij vroeg begonnen met groente en fruit hapjes, en hij eet nu al bijna met de pot mee. Nog geen vlees gegeven.
    Hij lust bijna alles

4. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    halve boterham geven misschien?
    Het is de bedoeling dat ze uiteindelijk boterham gaan leren eten tussen de middag dus ik zu kiezen voor de boterham want hij krijgt nog voeldoende melk binnen over de dag.

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Melk en halve boterham dat wordt vanzelf een hele. Hij hoeft echt nog geen hele boterham hoor!

6. bar1983

bar1983 Actief lid

14 mei 2012
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben sinds paar dagen begonnen met een hele boterham, maar ik geef hem wat hij wilt, eet hij vandaag maar 2 stukjes vindt ik het prima, eet hij de volgende dag een hele boterham dan vindt ik dat ook goed.
    Maar gaat er meer om wat ik het beste eerst kan aanbieden de melk of de boterham, wat voor hem nu nog het belangrijkst is.
    En hoeveel melk zou je dan het beste kunnen geven.

7. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Hier altijd eerst klein flesje melk (90+3) en een half uur later een boterham. Anders drinkt hij inderdaad zijn melk niet...

8. bar1983

bar1983 Actief lid

14 mei 2012
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat zou ik dus ook eens kunnen proberen, eerst een klein flesje melk en half uurtje later zijn broodje. ga het gelijk straks proberen, ben benieuwd

9. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hier sinds kort ook omgedraaid. Eerst een fles en 45-60 minuten later een boterham.
    De melk is het belangrijkste. Inderdaad tussen de 500-600cc per dag. Dit redt ons meisje vaak niet, dus geef eerst de fles omdat ik vind dat ze die zoveel mogelijk moet drinken. Boterham vind ik dan iets minder belangrijk.

10. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    ik geef het hem tegelijk, dus paar hapjes brood, dan weer een slokje melk.. etc.
    Hij krijgt nu 1,5 tot 2 broodjes en 120+4 voeding.
    Uiteindelijk wil ik de voeding gaan vervangen door melk of thee.

11. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Geef je de melkvoeding dan in een gewone beker/tuitbeker? Of gewoon zittend uit een fles?

12. bar1983

bar1983 Actief lid

14 mei 2012
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat zou ik dus ook kunnen doen, af en toe een slokje melk kunnen geven bij zijn boterham. Hier zijn de flessen nog steeds een ramp.
    Ik zou wel naar 3 flessen willen gaan, maar weet echt niet hoe ik dat moet doen.
    Hij krijgt om 7 a 8 uur 200cc maar drinkt daar maar 120 cc op. Als ik een papje ervan maak dan eet hij dus ook maar de helft op. Dus je zou zeggen dat hij dan nog niet echt zin heeft in eten.
    tussen 9 en 10.30 fruithapje gaat altijd op.
    12.00 uur een boterham maar hij wilt dan geen melk of maar 3 slokjes
    Normaal gaf ik hem om 12.00 uur alleen fles en dan om 16.30 groente hap en dat redde hij. Nu wilt hij dus om 15.30 of eerder een fles, maar laat daar ook weer wat van staan.
    Dan dus om 16.30 zijn groente en om 19.00 vraagt hij zelf om een flesje melk, krijgt hij 200cc aangeboden maar laat daar laatste tijd 30 cc van staan.
    En dan krijgt hij om 22.30 uur fles maar laat daar nu ook 30cc van staan.
    Je zou zeggen dat ik misschien wel naar 3 flessen kan, maar ik zou niet weten hoe.

13. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    wil hij die fles van 22u30 zelf??? bedoel maar hier is al sinds ze een maand of 3 is de laatste fles toen om 20 u en nu is ze een jaar en is de laatste 'fles' ( drinkt geen flessen meer) de laatste melk al om 18u15 ( vraagt ze zelf)

gr

14. bar1983

bar1983 Actief lid

14 mei 2012
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moet hem voor die fles nog wel wakker maken. Heb het paar weken terug geprobeerd om hem door te laten slapen maar dan komt hij s'nachts, ik zou het eventueel weer eens kunnen proberen.
    Maar als ik zijn luier al verschoon dan zit hij echt met zijn mondje te happen dat hij wat wilt drinken. En toch gaat die fles er goed in.
    Vind het echt moeilijk hij komt aan die 400cc melk die hij nog nodig heeft. Maar hij drinkt meer s'avonds dan overdag. Zou het graag andersom zien.
    vanmiddag geprobeerd brood en dan melk tussendoor geven, maar dan kwam ik maar op 20cc melk wat hij dronk. en om half 4 heeft hij flesje op van 120 cc.

15. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    @zeehondje,
    Zittend, uit de fles

Bar1983:
    Mijn zoontje vond dus pap smorgens ook niet te pruimen, daarom ben ik dus maar terug gegaan met een fles en een broodje. Dit gaat prima.
    Je zou er een boterham bij kunnen gaan proberen? misschien vind hij dit gewoon lekkerder?
    Ik ben trouwens rond de acht maanden naar drie flesjes gegaan.. daarvoor had hij het ook echt nog nodig. Nu geef ik hem rond vier uur wat diksap of thee met een koekje, dan rond vijf uur nog een crackotte en dan rond half zes zijn avondeten.

16. bar1983

bar1983 Actief lid

14 mei 2012
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    blike1987; mijn zoontje vindt pap wel lekker, maar hij eet daar net zoveel van als ik gewoon een flesje melk geef.
    Als ik er s'ochtends bij zijn melk een boterham ga geven, dan ben ik bangig dat hij dan ook geen melk meer wilt. Ik wil wel dat hij voldoende vocht binnenkrijgt.
    Ik zit nu te denken om de melk van 12.00 maar te vervangen voor thee, misschien dat hij dan wel wat drinkt. Anders zou hij tussen 8.00- 15.00 nauwelijks wat drinken, lijkt me ook niet echt goed

Deel Deze Pagina