wanneer vervangt groentehapje een fles?

Discussion in 'Voeding' started by WannabeMama, Sep 24, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. WannabeMama

WannabeMama Actief lid

May 22, 2007
    422
    0
    0
    Ik heb mijn zoontje net z'n eerste groentehapje gegeven en hij vond het echt fantastisch. Hij heeft ongeveer 50 gram op uit een Olvarit potje (wil het zelf gaan maken, maar moet nog even kijken hoe). Hij kreeg tot nu toe 4 x 210 +7 en bij de laatste fles 2 eetlepels rijstebloem.

Mijn vraag is of ik nu meteen minder melk moet gaan geven, of is ded groente extra. Ik zat te denken om 2 flessen 180 en 2 flessen 210 te doen. Of hoeft dat pas als hij meer groente of fruit eet?

O ja, kan ik morgen al meer geven, hij wilde vandaag ook al meer maar ik was bang dat dat teveel zou worden.

Ben benieuwd!

2. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    1,932
    0
    0
    Almere
    Je hebt mazzel, die van mij moet er heel erg aan wennen aan groente. Vooral dat het warm is vind hij raar.

Ik dacht dat ik had gelezen dat zodra ze 200 gr groente eten mag je het door een fles vervangen. Is hetzelfde als fruit.
    En zelf maken is super simpel hoor, grote zak wortels of spezibonen kopen de hele bende koken en dan door de staafmixer, even afwegen, tuperware bakje in en dan de vriezer in.

Gr, Tinkerbel

3. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    goed je kind opserveren.
    want wat tinkerbel zegt komt ook niet altijd uit.
    Esmee at in het begin 150 gram aan groenten met aardappel en moest op een gegeven moment de laatste fles niet meer omdat ze genoeg had aan die 150 gram.
    hoeveel ze nu eet kwa gram geen flauw idee ik schep gewoon wat op wat ik denk dat eet ze ongeveer wel op.

als je merkt dat je zoontje minder van zijn flesjes drinkt geef je hem wat minder de volgende keer bijvoorbeeld.
    hij geeft wel aan wat hij wil en wat hij niet wil.

4. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    alyssa eet nu ongeveer 100gr groente en ze krijgt daarna nog een fles van 180+6 en die gaat vaak ook nog schoon op. volgens mij geeft ze zelf wel aan wanneer ze genoeg heeft en dus een fles minder kan. tis ff afwachten. die 200gr is volgens mij een richtlijn. gewoon goed kijken naar je kindje.

liefs doris

5. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    toen Jesse nog maar de helft van z'n portie groenten at, gaf ik hem daarna altijd een halve fles.
    Nu hij zijn portie helemaal opeet, krijgt hij nog een beetje yoghurt toe. Of soms kwark, of: als ik perongeluk niets in huis heb, nog 2 schepjes flesvoeding.

Share This Page