Zure melk + doorslaap vraag en ook een beetje mijn verhaal kwijt

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Rosalie87, Feb 8, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rosalie87

Rosalie87 Lid

Apr 1, 2011
    15
    0
    0
    Op kantoor
    Zuid-Holland
    Beste Lactatiekundige,

Mijn kindje is vandaag 2 maanden en na een hoop opstartproblemen geef ik nu geheel borstvoeding maar heb ik toch een paar vraagjes.

1. Ik ben toen ik 17 was geopereerd aan 1 borst, ik had goedaardige gezwellen in mijn rechter borst en ben daaraan 2 keer geopereerd. Deze borst geeft wel melk maar per keer maar 20 cc, ik wil met deze borst stoppen omdat mijn andere borst het geheel heeft opgevangen. Op het begin nog niet dus heb toen echt om de 2 uur moeten kolven en een heel hoop regeldagen gehad en op een punt ook bijvoeding gegeven. Van flesvoeding krijgt mijn dochtertje extreem veel last van krampjes, tot het stoppen met ademen van het huilen aan toe. Nu is mijn vraag hierover, hoe stop ik met deze borst? Als ik te lang deze borst niet leeg krijg ik steken (zeker niet het gevoel van stuwing zoals in mijn andere borst als die te lang niet geleegd word).
    2. Ik ben na 2 weken (toen ik erachter kwam dat mijn rechter borst bijna niets deed en ze maar bleef spugen met hele vlagen uit neus en mond, dus geen kleine beetjes) geheel gaan kolven om te kijken of ik genoeg melk had en/of niet te veel. Dit was in eerste instantie dus niet het geval en ben toen om de 2 uur gaan kolven tot mijn productie bij was. Ook kolfde ik omdat mijn dochtertje ’s nachts steeds aan het spugen was. Ik had overdag elke keer maar 50 cc over 3 uur en ’s nachts had ik flessen van 250 per 4 uur ook had ze heel veel zuigbehoefte en wilde ze ook toen ik genoeg melk had constant aan de borst. En aangezien me dochter niet stopte met drinken en gewoon door ging spuugde ze alles er weer uit en bleef ze honger houden. Nu is ze dus helemaal gereguleerd en is mijn productie goed afgestemd en stopt ze met drinken als ze vol zit en geeft ze super goed aan dat ze haar speentje wilt, ze gooit namelijk haar flesje of mijn borst eruit maar blijft wel piepen tot ze haar speen krijgt (heb de speen een maand kunnen uitstellen maar na een fles van 150 wilde ze nog steeds meer drinken (dit was in de periode dat ik ook bijvoeding gaf dus toen ze echt genoeg binnen kreeg over de hele dag heen). Het is dus echt een ‘’makkelijke’’ meid, geeft super goed aan wat ze wilt en na 8 weken hebben wij ook goed door wat ze wel en niet wilt. Nu kolf ik ’s nachts nog steeds wat af omdat ik nog steeds zoveel produceer ’s nachts en ook een voorraad een het aanleggen ben voor als ik aan het werk ga. Ppfff nou, me vraag komt eraan hoor ;) Als ik gekolfd heb smaakt mijn melk ‘’normaal’’ maar als ik of mijn partner het die dag willen geven of die dag erna (als ik bv boodschappen moet doen en ze krijgt in de tussentijd honger) is deze melk zuur. Ook heb ik laatst een zakje uit de vriezer gehaald en die was ook zuur. Ik heb alles al geprobeerd en afgevinkt aangezien ze deze melk echt niet wilt/drinkt;
    - Flesjes zijn uitgekookt en alles wat met het melk in aanraking komt ook, ik gebruik flesjes niet eens meer 2 keer, kook het na 1 keer gebruiken uit
    - Melk laten afkoelen voor het in de koelkast gaat
    - Melk direct in de koelkast
    - Melk maar uit 1 borst in de koelkast (dus die rechter niet legen ivm misschien smaakverschil en mogelijk oorzaak van zuur worden)
    - Ik zet de melk boven en achterin de koelkast (koelkast is een jaar oud en constant op de juiste temperatuur)
    We hebben alles geprobeerd maar het blijft zuur worden, heeft u misschien een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn? Ik maak me hier behoorlijk veel zorgen over want heb in de vriezer al iets van 2 liter en als dat allemaal zuur is heb ik echt een probleem als ik weet aan het werk ga.
    3. Mijn dochtertje komt goed aan (heel erg goed) en geeft heel goed aan wat ze wilt, drinkt goed en heeft genoeg plas en poepluiers. We hebben echt al een regelmaat, ik voed op verzoek en geef standaard 8 voedingen per dag, de ene dag drinkt ze meer dan de andere dag. Maar overdag komt ze eigenlijk bijna altijd om de 3 uur, maar ’s nachts wilt ze doorslapen. De droom van veel ouders maar als ik haar rond 8 uur de laatste voeding geef en haar in der bedje leg wilt ze, als ik haar niet wakker maak doorslapen tot de volgende ochtend 6 a 7 uur. Nu maak ik haar standaard nog wakker nadat ik heb gekolfd (1 keer per nacht maak ik haar wakker). Aangezien ik ’s nachts super veel melk heb en dus dat voorraadje wil aanleggen zet ik dus ook wat in de vriezer. Ik laat nooit meer dan 5 uur tussen 2 kolf sessies omdat mijn borst anders te gestuwd raakt. Nu mijn vraag; is het erg als ik haar ga laten doorslapen of hoe kan ik hier het beste mee om gaan? Ik merk namelijk dat ze het niet fijn vind als ik haar wakker maak, ze drinkt weinig en is echt niet vrolijk (zou ik ook niet zijn). Die ochtend als ze zelf wakker word drinkt ze gewoon goed en is meteen alweer vrolijk zoals de hele dag door met veel praatjes erbij :D.

Nou ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben en u mij kunt helpen :) Alvast heel erg bedankt voor het lezen van mijn lange verhaal :)

2. Teddy

Teddy Bekend lid

Oct 20, 2011
    695
    0
    0

Share This Page