Hoi Dames, Ik heb een vraagje! Mijn dochter van 6 maanden trilt soms met haar hoofd! Net alsof ze een zuurtje heeft gehad.. zo ziet het uit.. duurt 2 a 3 seconde.. een paar keer per dag.. Ook slaat ze altijd met haar rechter arm. op en neer.. onder het drinken, verschonen of als ze gewoon op schoot zit! Ze blijft ook met haar beentjes slaan.. ze slaat zichzelf hard op haar buikje.. maar daar lijkt ze geen boodschap aan te hebben.. ze gaat gewoon lekker door! Verder; lacht ze veel, slaapt goed (dan ligt ze altijd lekker rustig) en groeit vrrder goed! En in mijn ogen een vrolijke baby.. Alleen maak ik me zorgen om dat continu slaan en dat hoofd trillen. Herkent iemand dit?
Nou klinkt misschien heel gek maar mijn dochter doet dat ook wanneer ze klaar is met plassen. Doen volgens mij wel meer kinderen die dan na tijd even rillen. Maar goed ik weet natuurlijk niet hoe ze precies doet en om absence of dergelijke uit te sluiten ook in combi met slaan gewoon contact opnemen met de huisarts en niet uitgaan van mijn plas rillingen natuurlijk! Alleen het is dat ik dat wel eens zie bij mijn dochter.
Rillen doet mn dochter ook soms. Nooit wat achter gezocht eigenlijk. Dat slaan herken ik ook wel. Was even een periode. Is nu alweer voorbij.
Dat rillen deed mijn dochter ook, voornamelijk als ze moe was. Op haar buik slaan, deed ze ook een hele poos, maar vooral in bad dan.
Mijn zoontje sloeg ook altijd met zijn arm(en) als hij aan het drinken was. Ook vaak als hij gewoon in de box of op schoot lag. Wij noemden hem soms kongfu fighter omdat het er zo uit zag... Nu is hij 2 en een heel druk, maar vrolijk en gezond mannetje . Trillen deed hij niet. Misschien dat het komt door zuur wat ze terug krijgt in haar mondje?
Ja dat rillen deed (en doet!) mijn dochter ook, die is inmiddels bijna 21 maanden. Ik heb het idee dat ze het doet wanneer ze plast. Dat slaan herken ik niet.
Toevallig doet mijn dochtertje nu exact hetzelfde met het slaan. Op willekeurige momenten gaat ze dan de hele tijd iets "slaan" met haar handen. Denk dat het gewoon een fase is.