allergie?

Discussie in 'Voeding' gestart door prinses, 19 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Hoe kan je zien dat je kindje een allergie heeft voor voedsel?
    Wij zijn deze week begonnen met bijvoeden. Gisteren hebben we tuingroente met rijst gegeven. Gisteravond ontdekten we allemaal rode vlekjes om het buikje van onze zoon. Zou dit allergie zijn of moeten we ergens anders aan denken? Hij schijnt er geen last van te hebben. IS verder vrolijk en huilt niet meer of minder dan anders.

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    De enige manier om hier achter te komen is elimineren/provoceren. Dus het eten dat je verdenkt weglaten en over een tijdje opnieuw geven, als hij dan weer vlekjes krijgt zou het goed kunnen dat het daaraan ligt. Maar het kan ook toeval zijn en misschien heeft hij die bultjes wel gekregen door de 5e/6e ziekte of kan hij niet tegen de lotion waarmee je hem insmeert... dat is het moeilijke eraan, het kan zo veel zijn. Hou hem goed in de gaten en als je het niet vertrouwd even langs de ha. Succes!

3. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Een directe allergie op eten uit zich normaal gesproken eerst rond de mond, met vlekjes of bultjes. Daar is immers het eten het eerst langsgekomen. Dus als het op de buik zit, zou ik niet direct aan voedselallergie denken, eerlijk gezegd.

Eerder bv. iets van wasmiddel/creme oid.

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Kan ook een lichte reactie zijn op nieuw eten. Mirre had dit de eerste maand van haar leven ook. Daarna verdwenen, nu heeft ze weer wat vlekjes/bultjes ... ze lijkt er geen last van te hebben en het is beperkt.

Als je denkt dat je kindje allergisch is, zou ik even stoppen met gemengde groenten te geven. Even puur groente en dan 1 soort een aantal dagen geven. En eerst een paar dagen helemaal stoppen met de bijvoeding ...

Succes!

5. stuifje

stuifje Actief lid

21 jul 2008
    133
    0
    0
    Manager van alles
    Hillywood
    Kan idd een soort van reactie op het eten zijn wat verder niets hoeft te betekenen. Hier hebben ze ook wel eens wat rode vlekjes na het eten gekregen vooral als ze iets voor het eerst kregen maar was niet noemenswaardig of dat ze er last van hadden. De volgende keer was er weer niets aan de hand en geen van mijn kinderen hebben tot dusver een (voedsel) allergie.

Gewoon even op blijven letten hoe het de volgende keer is. Jij eet ook we eens iets waar je wat uitslag of bultjes van kunt krijgen zonder dat er sprake is van een allergie.

Om een voorbeeld te noemen als ik mayo eet (heerlijk heerlijk heerlijk bij een raspatatje) kan ik er de donder op zeggen dat ik later wat bultjes op mijn rug krijg, die later weer wegtrekken. Ben er niet allergisch voor niets, maar mijn lichaam reageert daar gewoon op, net zoals dat bij veel mensen met bepaalde gerechten gebeurt.

Maak je niet al te veel zorgen, en gewoon goed op letten of het beperkt blijft tot een paar rode vlekjes (al dan niet op de buik) of dat het echt uitslag gaat worden van het een of ander.

succes

Deel Deze Pagina