Hier nog eentje die had gehoopt dat het na twaalf weken zou overgaan. Niet dus... Het is me echt elke dag een stukje verder slepen. De misselijkheid is op die 16 weken amper 3,4 dagen beter geweest. Ik hoop nog steeds dat het zal overgaan maar niet meer zoals ervoor. Het was écht een domper dat de misselijkheid bleef doorgaan. Sinds ik zwanger ben heb ik me alleen nog maar ziekjes gevoeld. Vind het echt spijtig want dat neemt wel die "beroemde" roze wolk weg. Ik zal héééééééél blij zijn als ik mag bevallen en hoop echt dat de kwaaltjes dan verdwijnen als sneeuw voor de zon. Maar ik wil ook positief zijn. Tuurlijk kan het bij jou helemaal anders zijn en heb je terug je energie en voel je je niet meer ziek. Het lijkt me toch dat het bij veel meer vrouwen die kant opgaat dan de kant waar ik in zit. Dus hopelijk krijg jij de goeie kant. Wat je werkt betreft. Ik kom uit Belgie dus ken de rechten niet echt in Nederland. Maar ik zou je toch aanraden naar je eigen lichaam te luisteren en op adem te komen. Het is echt niet goed om door te gaan wanneer het echt niet gaat. Niet de mensen rondom jou voelen dat maar jijzelf. Ik krijg ook niet het meeste begrip maar ik voel wat ik voel en dat is me echt beroerd voelen. Denkt m'n nu echt dat we ons niet beter willen voelen? En geloof me het zit niet in je hoofdje! Die bevestiging heb ik van de gynaecoloog nu wel gekregen. Ik begrijp dat het niet zo makkelijk is. Praat er idd eerst over met je baas en kijk dan even verder. Jullie komen er wel!
Misselijkheid is psychisch?!?!?!? Nou, ik weet wel zeker dat diegene die dat uitkraamt nog nooit zwanger is geweest, en als het al zo is was ze zeker niet misselijk! Wat een rotopmerking zeg! Maar goed, even terug naar je vraag. Je moet niet gaan werken als je zo ziek bent. Dat is niet goed voor jou en niet goed voor dat kleintje in je buik. Ik weet (helaas zou ik bijna zeggen) uit ervaring dat je wel zo ontzettend misselijk kunt zijn dat je niet kunt werken. Ik heb het zelf ook gehad tussen week 5 en week 11. Ik stond, om jouw woorden te gebruiken, kotsend op en ging kotsend naar bed. Ik hield niets binnen, nog geen bouillon met een beschuit en voelde me na de eerste paar dagen zo slap als een dweil. Ik kon me ook niet concentreren en zat te trillen als een rietje. DUS: als jij zo misselijk bent en zo vaak moet overgeven, dan moet dat jouw collega's of je baas ook opvallen en weten ze dat je er echt last van hebt. Dan zouden ze zelf al moeten aangeven dat het beter is wanneer je even thuis blijft, toch? Heel veel succes, het gaat over maar dat kan even duren...! Beterschap!
Ik herken helemaal wat je schrijft! Je voelt je ellendig, maar ook een aansteller (tegenover collega's). Ik wilde me ook niet ziek melden, maar heb toen wel afgesproken dat ik een aantal woensdagen vrij nam. Daar keek ik op de andere 4 dagen dan ook echt naar uit! Na week 14 ging het weer wat beter en ben ik weer "gewoon" gaan werken. Veel succes!
Maar hoe kun je een bevestiging van een arts of iets krijgen.. Mijn huisarts deed echt ontzettend nonchalant.. Voelde me totaal niet begrepen eigenlijk.. Tja het hoort erbij. Verdomme dat weet ik ook wel! Tussen het overgeven door gaat het af en toe ook best redelijk, ik ben wel misselijk, maar ik kan me aardig staande houden.. Ik zie wit maar verder valt het niet zo aan me op. Hoe kun je dan toch tegenover je baas en collega's 'bewijzen' dat je niet zomaar een beetje misselijk bent? Blugh als ik nou gewoon opeens onder de rode vlekken zat ofzo ok dat kan je echt aantonen. Ik heb nu wel een buik, maar dat is voor hen gewoon geen excuus lijkt het wel. Ik heb trouwens mijn baas gebeld.. Ik gaf aan het morgen niet te trekken zo'n lange dag... Tsja hij is zelf ziek en moet morgen naar de dokter. Dus het kan niet anders, dan moet ik maar wat langer pauze nemen dan een half uurtje. Opzich nog wel redelijk, maar ik denk niet dat dit een goede oplossing is voor vaker.. En tsja hij moet vandaag ook van 9-18:00.. maar ja hij is de baas denk ik dan :S Hij heeft te weinig mensen aangenomen toch? Dat is dan toch eigenlijk niet echt mijn probleem?
Dankje! Dat is wel een geruststelling dat je je met week 14 wat beter voelde.. Ik ben zwanger dus een beetje misselijk en last van dingen geen probleem, maar het moet wel te doen zijn. Ik hoop dat het bij mij ook snel beter gaat!
Ja leuke opmerking was dat he... En tsja als zij ging voetballen was ze ook moe, het was maar net of ze daar aan toe gaf of niet.. Wat een vergelijking Ik hield verder maar wijs mn mond. En dankje, ja ik heb het nu al 3-4 weken... vorige week tijdens mijn griep was ik amper misselijk en sinds vrijdag/zaterdag is het 3x zo erg teruggekomen. Maar thnx.. bij jou ging het dus rond week 11 aardig over?
Je hebt als je zwanger bent sowieso recht op meer pauze, staat wel ergens op een site denk ik. Neem dat iig en kijk of het dan al iets beter gaat. Succes, Lisette
Ja je hebt sowieso recht op een uur extra doorbetaalde pauze plus dat een zwangere vrouw niet mag overwerken! En je huisarts hoeft het niet perse te verklaren ofzo voordat je thuis '' mag '' blijven.. als jij jezelf echt niet oke voelt, moet je jezelf gewoon ziek melden (hoe lullig dit misschien voor je collega's ook is, personeelstekort is idd het probleem van je baas.. niet van jou) Als je wat langer ziek blijft zul je dan langs moeten bij een ARBO arts en die zal echt wel inzien wanneer het echt niet gaat... Ik ben via de arbo in het begin van mijn zwangerschap ook 50/50 gaan werken, tot ik me wat beter voelde..
1 goede tip: LUISTER NAAR JE LICHAAM! Het gaat om jouw en je kindje en daarbij is niet ieder lichaam het zelfde. Ik dacht in het begin van mijn zwangerschap alleen maar aan de baas, tot dat ik 15 kilo afviel en in het ziekenhuis belande. Hopelijk steek je hier wat van op
Ik ben na mn achtste week gestopt met werken! Werkte zo een 25 uur maar ik trok niets meer, kon tot 20 weken niet eens mn huishouden doen! Misselijk, veel te lage bloeddruk en heel erge rugpijn (BI) waren mn symptomen! Verder had ik ook wat bloedverlies, ik ben gewoon gestopt met werken te gaan, dan heb je ook al minder stress. Je kindje is echt belangrijker dan die baan
Secretstar, maar niet iedereen heeft de mogelijkheid om gewoon hun baan op te kunnen zeggen financieel..
Goh....je werkt zeker bij kpn?! Als je via het UWV een uitkering aanvraagt en je ziekte is gebaseerd op klachten door zwangerschap, heb je redelijk wat "ademruimte"....zodat je lekker bij kan komen zonder dat je je druk hoeft te maken over het geld e.d(tenminste, zo gaat het bij mij tot nu toe....) succes!
Hallo Janneke Wat ik absoluut nu niet zou doen is je baan opzeggen. Zwangere vrouwen worden niet zo gauw ergens aangenomen, want dat betekend dat je (toekomstige nieuwe) werkgever kosten krijgt en dat wil die niet. Wat je idd wel kan doen is bespreken met je baas of je tijdelijk minder kan gaan werken of je wat meer pauzes kan geven. Het is in ieder geval een vervelende situatie. Veel succes ermee!
Nou ik zou sowieso ook niet helemaal stoppen met werken MITS het echt niet anders meer kan... Lijkt me vreselijk om 24/7 thuis te zitten zonder je collega's, je baan, verantwoordelijkheden daar etc.
Ik heb mn baan niet opgezegd hoor! Goh en geloof me eer die financiële romslom in orde was (ziektewet) dat heeft ook lang geduurd
Nou mijn baas heeft er allemaal wel begrip voor. Maar volgens de CAO van dit bedrijf heb ik geen recht op extra pauze. Vandaag gewoon lange dag (9-18:15) gewerkt, met een uur pauze ipv half uur. Volgende week weer een zware week, 6 dagen en zo'n 35 uur. O.a. weer een dag van 9 uur, maar ook wel 1 of 2 korte dagen. Ik moet zeggen dat het vanochtend wel redelijk ging op mijn werk.. ja beroerd maar goed dat went.. Alleen aan het eind van de dag kreeg ik steken boven in mijn buik en was ik echt kapot :S Ook ben ik 1 keer van de 4 keer dat ik overgaf bijna onderuit gegaan.. Tussendoor voel ik me trouwens af en toe best redelijk, dat is juist zo irritant.. denk ik dat het beter gaat maar het komt ook binnen 2 minuten weer terug. Stoppen met werken wil ik echt niet, maar ik zie nu al op tegen volgende week, terwijl ik morgen, vrijdag en zaterdag ook gewoon moet werken. Dan ben ik zondag vrij en maandag gelukkig.. en dan van dinsdag t/m zondag En met niet makkelijk een baan vinden.. Zouden werkgevers makkelijker denken wanneer je duidelijk aangeeft bijvoorbeeld dat je geen zwangerschapsverlof hoeft, maar dit gewoon op eigen kosten neemt? Of is dit wettelijk geregeld en maakt dit nog niet uit? En tal74 hihi hoe raad je dat?
Meid, meld jezelf ziek. Wat niet gaat dat gaat niet hoor. En het UWV is niet zo moeilijk hoor wat betreft ziekte door zwangerschap. Wel moet je voor het UWV dan een bewijs van zwangerschap hebben, zo'n zwangerschapsverklaring hebben ze bij het UWV en misschien heeft jou werkgever die ook wel liggen. Ik ben t/m 18 weken ook hele dagen misselijk geweest, nu is het gelukkig minder. Misschien een tip, ik gebruik druppeltjes van vsm, tabacum d12. De gyn zei dat het gebruik geen kwaad kan voor de kleine. En het haalde bij mij de ergste misselijkheid weg. Denk aan jezelf! Sterkte meid. Groetjes Tamara.
Dankje.. Maar ja dan moet ik van het UWV hele dagen binnen blijven etc. Of is dit anders als je uitlegt dat het om zwangerschap gaat? Ik ben niet de hele dag TE ziek en beroerd... Het zijn vlagen en is de ene dag erger dan de andere :S Wel elke dag helaas, maar ja. En zo'n zwangerschapsverklaring heb ik (nog) niet, ik heb die ook nodig voor de woningbouwvereniging. Ik moet maandag voor een intake naar de VK, maar dan krijg je dat nog niet zeker? Hoe kom ik er dan het snelste aan? Die pilletjes... klinkt goed, maar is het 10000% zeker dat het niet kwaad kan? Met die griep heb ik totaal ook met moeite 3 x een halve paracetamol genomen. Ik ben daar echt heel voorzichtig mee. Dit kan echt? En of het werkt weet je nooit van te voren, maar anders lijkt het me wel het proberen waard! Rennies mogen trouwens ook gewoon toch? Ik begin steeds vaker het zuur te krijgen, dus misschien dat dat ook al iets zou schelen.