@tupp Klopt ook wel wat je zegt en snap je punt wel. Maar ikzelf zou me er totaal niet prettig bij voelen om beneden een bed op te stellen. Ik heb me altijd voorgesteld dat het gewoon lekker in mijn eigen bedje zou gebeuren.. en ik denk ook, al zou er iets mis gaan, mijn moeder en mijn man samen, krijgen mij echt wel die trap af! Het kwam ook meer over als advies van de vk. ze heeft niet gezegd dat ik het verplicht ben. Ik ga het hier uiteraard nog met haar over hebben en misschien komen er dan wel argumenten boven waardoor ik ook inzie dat het beter is. Maar voor nu zie ik niet in waarom ik nu beneden zou moet bevallen, en met 5 kilo lichter wel boven mag bevallen. Ook weet ik niet hoe een bevalling is natuurlijk.. misschien piep ik dan wel heel anders...
Ik moet ook beneden bevallen als ik thuis wil bevallen. Mijn bmi is iets van 30-31 geloof ik. Er zit ook een draai in onze trap waardor het sowieso al niet makkelijk zou zijn om met een brandcard naar beneden te lopen. Ik heb besloten dat ik in het ziekenhuis wil bevallen, dus ik ga ook geen bed beneden neerzetten. Maar ik snap de regels wel, die ambulancemensen doen dit werk dagelijks. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat zij lichamelijk klachten krijgen omdat wij per sé boven willen bevallen.