Ach, zo is er altijd wel wat. Mijn dochter is bijna 17 maanden en heb haar toevallig gisteren gewogen: 9,1kg. Het is een heel tenger kind, ik krijg weer opmerkingen als 'wat een ukkie' en tegen haar 'krijg jij wel te eten van je mama??' :x Dus als hij het prima doet, niks van aantrekken, mensen weten vaak niet hoe pijnlijk een opmerking kan zijn.
Eigenlijk vind ik het heel vreemd dat ze op CB (of daarbuiten) zulke opmerkingen over baby's/dreumesen maken. Ten eerste is een curve alleen gebaseerd op een gemiddelde en zal niemand daar precies op zitten, ten tweede... kijk om je heen? Mensen zijn toch verschillend, waarom zouden kinderen dat niet zijn? @ Chantal, oh, echt erg dat iemand zoiets durft te zeggen, ook al is het een 'grapje'. Pfff. Alsof je je kind geen eten zou geven!?
STOP HO! Als jij 'm perfect vindt, dan is ie dat ook!! Kindjes van 7 maanden zijn nooit te groot of te dik! Ze zijn zoals ze zijn! Mijn raad: geniet lekker van je mannetje en laat je niets aanpraten.. het is nooit goed in de ogen van een ander!
en zo is dat kinderen ontwikkelen hun op hun eigen mannier hendrik is 10 kilo en 75,5 cm met 8 maand jelle was dit met dik 11 maanden
Jeetje, jij krijgt de opmerking al waarom je hem draagt?? Mijn zoontje loopt pas sinds kort en is 84cm lang (en zo'n 12 kilo zwaar). Ik heb die vraag nog nooit gehad
Ik kijk net in het boekje van het cb. Mijn zoontje was met 6 maanden 9 kg en 74,5 cm. Hij is altijd iets bovengemiddeld geweest maar niet schrikbarend veel. Dus het zal allemaal wel meevallen met de groote van je kindje.
Mijn zoon is met 6 maanden 8480 gram en 69 cm. En ik vinds hem helemaal niet te zwaar! Maar ik snap je wel hoor, met grote regelmaat zeggen mensen die Boaz zien; 'zooo, hollands welvaren' of 'dat is een lekkere bolle'?) Dan denk ik nou dat valt ook wel weer mee, hij zit niet eens 1 standaardcurve boven de normale lijn. En als ik het er dan met mensen over heb dat ik dat irritant vind, zeggen ze 'ah joh, dat komt helemaal goed als die gaat lopen' etc. Dan denk ik zeg maar helemaal niks, want het laatste klinkt zowat nog erger, dat het zielig is dat je kind dik is ofzo, wat ie dus nog niet eens is. Maar wat al eerder in dit topic gezegd is, mensen willen altijd wat te zeggen hebben, al vind ik het soms wel bijzonder.
Hier ongeveer 76 cm en 8,6 kilo en volgens ka ondergewicht (vind dat hij er heel gezond uit ziet hoor, dus trek me hier niets van aan). Volgens de groelijn hier klopt bij julle het gewicht met de lengte hoor. En iedereen is toch verschillend, wij zijn ook niet allemaal even lang en even zwaar. Volgensmij zie jij als moeder het beste of jouw kind er gezond uit ziet en weet wat hij binnenkrijgt..
Hoi Allemaal, Errug bedankt voor alle reacties(ook zo snel), ben nu wat gerustgesteld8). Maar ben ook geschrokken van wat andere maar denken te kunnen zeggen over andermans kind. Zal als nieuwe moeder dus ook een wat dikkere huid moeten krijgen. Als iemand toch een moederhandboek kom maken met ook dit soort dingen erin Heel erg bedankt alllemaal
Idd als moeder moet je een hele dikke huid kweken, mensen hebben altijd commentaar... Als de lengte, het gewicht niet goed zijn dan zijn het de kleren of het haar wel.. Kreeg laatst commentaar dat ik te dure kleren kocht voor mijn kind, moets voortaan de kleren toch maar op de markt kopen!! (niet dat er iets mis is met de markt hoor, maar hij had gewoon een leuk setje van de zara aan)
hey mijn zoontje is ook groter dan gemiddeld, met 7,5 maand was hij 75,5 cm en 9600 gram, maar ja ik ben 1.80 en mijn man 1.90, tja dan is hij lang ja....
Ik vind hem perfect! Heb even naar het lijstje van Finn gekeken en die was met 7 maanden 73 cm en 9270. Dus dat ligt lekker dicht bij elkaar...dus helemaal perfect! En wat Cygnet zegt...niet naar andere luisteren! Hij kan nu echt nog niet te dik zijn hoor! Het is nooit goed volgens andere...ze zijn gewoon jaloers
Mijn zoontje is nu ruim 7 maanden en is 71cm en 9.7 kg. Ja, hij zit bovenin de curve wat betreft zijn gewicht..... boeiend wat anderen daar van vinden. Voor ons is hij helemaal perfect, net als onze oudste zoon die dit gewicht met 14 maanden pas had, een kleintje dus.
Zoals ik hier lees komt mijn zoon veelal overeen met anderen. Maar zoals al benadrukt werd moet me minder druk maken over wat anderen zeggen. Het is gewoon een heerlijk mannetje!!!!! Een ander voordeel is dat ik regelmatig nieuwe kleertjes kan shoppen