Hallo allemaal, Allereerst allemaal veel succes met zwanger worden! Maar mn vraagje gaat over een saunabezoek? Ik weet wel dat sperma een aantal dagen in je baarmoeder blijft leven, maar nu vroeg ik me af of een bezoek aan de sauna dit negatief kan beïnvloeden? Ben nl afgelopen maandag daar geweest en zondagavond hadden we 'geklust'. Kunnen de zaadjes wel tegen de hitte van de sauna? Wie weet hier een antwoord op??
Goede vraag, durf ik niet te zeggen, op gevoel zou ik zeggen; het kan geen kwaad maar ik durf het niet met zekerheid aan te geven en al helemaal niet onderbouwd (eigenlijk heb je dus niks aan mijn reactie , sorry!)
Ik weet dit niet precies, maar ik weet wel dat het niet handig is om naar de sauna te aan als je zwanger bent. Vooral de eerste maanden niet. Daarna is het per verloskundige een beetje verschillend.
Een saunabezoek is ivm de warmte niet goed voor sperma. Het kan tijdelijk de vruchtbaarheid van een man beïnvloeden.
Ik begrijp je bezorgdheid. En laten we voor op stellen dat ik hoop dat het zo snel mogelijk raak mag zijn. Maar stel dat het maanden duurt of zelfs een jaar. Zou je dan al die tijd niet meer naar de sauna gaan. Ik zou persoonlijk zolang je nog niet zwanger bent gewoon door gaan met je leven (binnen de perken van gezond leven natuurlijk). Anders wordt het wel erg zwaar lijkt me. Maar nogmaals ik hoop dat je niet zo lang hoeft te wachten.
Ik ben toevallig 2 weken geleden nog naar de sauna geweest. We zijn bijna 10 maanden niet geweest en toen ben ik ook niet spontaan zwanger geworden Dus zo op zn tijd af en toe een keertje ontspannen kan geen kwaad. Als je man iedere maand naar de sauna gaat, zou ik toch wat minderen want de zaadjes overleven het vaak gewoon niet en het duurt best een tijdje voordat het weer optimaal is dan. Een maand of 3 geloof ik.