Te zwaar om ongesteld te worden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Done, 28 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Hoi Done

Ik heb je bij een ander topic al een berichtje geschreven, maar ik weet niet of je dat gezien hebt.

http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/160830-teleurstellingen-4.html#post5385576

Misschien dat je het even moeilijk vindt om om hulp te vragen, maar het zou je echt kunnen helpen. Een goede dietist houdt ook zoveel mogelijk rekening met jouw wensen en helpt je ook met motivatie (en ook niet onbelangrijk om een gezonde relatie met voeding te krijgen/houden).

Oh en 4 uur is meer dan 4 consulten (zeker wel 7, eerste is vaak langer) en dat geldt per kalender jaar. Dus als het goed is kun je volgend jaar gewoon door.

Heel veel succes

2. Chigirl

Chigirl Actief lid

3 nov 2006
    252
    0
    0
    Zuid holland
    Done ik zat je bericht te lezen en het leek net of ik mijn eigen verhaal las. Ben woensdag bij de gyn geweest en ben ook helemaal uit het veld geslagen met precies hetzelfde bericht.
    Ook een BMI van 40 en elk % dat je boven de 28 zit geeft 4% minder kans op zwangerschap, dat betekend dus 48% minder kans om zwanger te worden.

Ik had altijd een cyclus van 28 dagen echt kon er de klok op gelijk zetten. En heb na de geboorte van onze zoon 2 jaar geleden geen hormonale anticonceptie meer gebruikt, dus dat kwam helemaal uit mezelf. En ineens de afgelopen cyclus 40 dagen en zit nu op dag 36 en weer nog geen spoor van ongesteldheid te bekennen, vandaar dat ik naar de gyn ben gegaan, want vorige maand kwam er niks geks uit het bloedonderzoek op schildklier e.d.

Moet dus nu ook gaan afvallen en dat zou de oplossing zijn, want ze gaan je met deze BMI niet helpen een eisprong te krijgen d.m.v medicijnen, dat zou te veel bijwerkingen geven.

Ik heb wel aangeboden gekregen hulp te krijgen bij afvallen via het zkh en heb meteen een afspraak gemaakt.

Ik voel je emoties helemaal aan. Ik ben zelf 2 dagen niet in staat geweest er met iemand over te praten en ben er nog steeds heel erg verdrietig om. We hadden besloten voor een tweede kleintje te gaan en nu ineens dit. En ik weet het er zijn mensen die denken je bent dik dus het is je eigen schuld, maar dat maakt het er niet makkelijker op aangezien ik echt niet overmatig eet net als Done.

Ben hier nog aan het bedenken wat ik ga doen verder. M'n buurvrouw geeft Weiht W cursussen en Cambridge dieet staat me ook wel aan. Ben ooit zelf 33 kilo afgevallen met Biamed shakes, maar als je dan weer " normaal" gaat eten ben ik toch weer de klos.

Dikke knuf voor jou iig ik weet precies hoe je je voelt na precies dezelfde woorden van de gyn

3. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Jee..het is alsof ik mijn eigen verhaal lees, alleen mijn BMI is NOG hoger.

Het kán aan je gewicht liggen..MAARRR ik vind dat te vaak als je overgewicht hebt, de schuld aan je gewicht wordt gegeven! Ik zou als gyn toch ook eerst netjes de bloeduitslagen afgewacht hebben, voordat ik een dergelijke uitspraak zou doen.

Mocht alles okee blijken, dan zou afvalen een optie zijn. Ee gewichtsverlies van 10% is vaak al voldoende om decyclus te herstellen, is mij verteld.

Ik wilde dus na mijn onderzoeken bij de gyn ook maar weeer op dieet gaan en bleek toen plots toch zwanger. Ik ben wel begeleid om zo min mogelijk aan te komen en weet je wat toen bleek? Dat ik te weinig at en daardoor geen gewicht verloor. Dat kan dus ook!

Succes met alles en als de gyn te star alleen op je gewicht blijft hameren, is het wellicht tijd voor een second opinion...

4. THbaby

THbaby Niet meer actief

hoi,

wat een vervelend verhaal zeg. erg zeg om te lezen hoe deskundigen met gewone mensen omgaan!

maar zou het niet kunnen dat je schildklier niet goed werkt aan gezien je zo weinig eet en toch best zwaar bent. als ik dat mag zeggen.
    vriendin van mij heeft dat ook en toen kreeg ze daar medicijnen voor en meteen de ronde erna was ze zwanger en ze was daarvoor al 2 jaar bezig.
    wie weet he. het is maar een optie. en vaak kijken ze niet daarna want ze had al heel vaak bloedonderzoek gehad en toen ze er zelf over begon hebben ze dat getest.

succes ermee!!

5. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hoi Done,

Hier ook iemand met overgewicht. Mijn BMI is wel wat lager als dat van jou, maar niet heel erg veel lager hoor.
    Ik was ook altijd bang dat ik moeilijk zwanger zou raken. Ben een keer vijf maanden niet ongesteld geweest. Daarna kwam mn cyclus weer een beetje vanzelf op gang en werd ik om de 6 a 7 of 8 weken ongesteld.

Mijn geluk was dat ik heel goed kon herkennen wanneer ik mijn eisprong had. Dus ik ben tot twee keer toe rap zwanger geraakt. 1 keer in de 2e ronde en 1 keer in de 1e ronde. Mijn 1e zwangerschap liep niet goed af maar dat had niks te maken met mijn overgewicht.

Het is hier al eerder gezegd, maar ik denk dat je te weinig eet. Een dietiste is een goed alternatief en daarnaast natuurlijk bewegen. Je hebt standaard recht op 4 behandeluren per kalenderjaar en aangezien een bezoekje vaak niet meer als een half uur duurt heb je er voor dit jaar dus recht op 8. En als je aanvullend verzekerd bent heb je nog meer.

Gyneacologen kunnen soms wat bot uit de hoek komen en dat komt hard aan. Maar er zit wel een kern van waarheid in. Gelukkig heb ik nog niet zo'n gyn gehad. Sterker nog, toen mijn vorige zwangerschap verkeerd afliep en we aangaven het na een paar maanden weer te willen proberen zei hij: Nou ik zie je snel weer he. Altijd positief en nooit over mn gewicht gemekkerd. Doen ze nog steeds niet hoor.

Ik wens jou veel succes toe! Hoop dat je snel zwanger mag raken en laat je niet van de kaart brengen door botte opmerkingen.

6. Chigirl

Chigirl Actief lid

3 nov 2006
    252
    0
    0
    Zuid holland
    Weet je ik baal ook enorm dat het daar gelijk weer op gegooit wordt. Mijn eerste zwangerschap is ook vrij snel geweest en moeiteloos verlopen.
    Mijn moeders zussen en zij zijn ook allemaal te zwaar en moeiteloos zwanger. Nou is het zo dat ik te zwaar ben, maar zoals je zegt wacht eerst het bloedonderzoek af in plaats van te zeggen ach daar verwacht ik niet veel van.

7. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    O meiden ik ben zo blij om alles te lezen hiero.
    Zit gewoon met kippenvel achter de pc alleen al omdat ik gelukkig niet de enige ben (want zo voelde het wel).

Het geeft me moet om door te zetten en nu al zelfstandig wat maatregelen te treffen,ik heb vanochtend een goed ontbijt genomen en tussen de middag ook een paar sneetjes brood (ik let wel op dat er wel wat lichts op zit) en wil graag proberen of dat verschil maakt.

Ik ga me eerst nog niet wegen 2 weken lang want anders loop ik me alleen maar gek te maken.
    Ik heb vandaag 2 verjaardagen en bij 1 ben ik al geweest,het moeilijke was alleen dat er gevraagd werd wanneer er een 2de kwam...
    Gelukkig heeft mijn man de vraag voor mijn neus weggekaapt en heeft er bijdehand op geantwoord dat ze ons maar moesten gaan sponsoren :p
    Ik had het echt even niet getrokken als die vraag voor mijn neus kwam te liggen.

Volgende week ga ik langs de huisarts en de verzekering om info te vragen en hopleijk een verwijskaart van de ha te krijgen naar een dietiste.

Idd jammer dat het er vaak zo snel op overgewicht word gegooit maar ik heb mijn ogen nu wel goed open en ik realiseer me zelf dat het zo niet langer verder kan (ook voor mijn eigen gezondheid) het belemmerd me best veel al wou ik dat voorheen eigenlijk niet zo graag inzien.

Ik hoop dat er nog meer meiden zijn die wat aan mijn verhaal hebben en ik voel me erg gesteund door al de reacties!
    Jullie zijn super echt!

Alle tips en ervaringen enzo zijn van harte welkom,ik ga ze allemaal een kans geven want misschien zit er voor mijn wel de ideale/gouden tip tussen!

8. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    alli werkt idd erg goed...er zit een vetvrij dieet aan vast en als je te veel vet eet dan neemt je lichaam het overtollige vet niet op maar scheidt het uit d.m.v olie-achtige ontlasting, het is dus niet prettig als je dat hebt. je kan echt een beetje oranje olie-achtige vlekken in je ondergoed krijgen als je te vet gegeten hebt. dit is niet prettig en stinkt ook nog vreselijk...je ontlasting is dan ook heel vettig. ik ben in 6 weken tijd 7 kilo afgevallen en moet zeggen dat ik me er wel aan heb gehouden maar niet heel streng ofzo....sporten zou ik ook eigenlijk moeten doen maar kan me er nog niet toe zetten..ben 'savonds na een dag gewerkt of een dag thuis met noa vaak te moe..
    alli is trouwens wel redelijk vergelijkbaar met sonja bakkeren alleen mag je met alli meer eten en slik je dus die alli-pillen erbij. heel veel succes! en hopelijk ben je snel zwanger (alli mag je trouwens niet gebruiken als je zwanger bent!)

9. 4days

4days Niet meer actief

Alleen even een opmerking over het afvallen... Als ik zie wat je per dag eet is dat behoorlijk weinig, minder dan je binnen zou moeten krijgen. Ik vermoed dat je lichaam in de spaar-stand staat nu, en dan kom je zo'n beetje van elk kruimeltje dat je eet bij. Ik denk dat je (samen met een diëtiste ofzo) eens moet gaan kijken naar een ander eetschema, waarbij je meer eet als nu, maar dan wel de juiste dingen.

10. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Juist door weer "normaal" te gaan eten, gaan een hoop mensen de fout in. Juist bv koolhydraten moeten heel voorzichtig opgebouwd worden. Het ene lichaam heeft meer behoeften aan koolhydraten als een ander lichaam.

Zelf heb ik ook Cambridge gedaan. Helaas na 4 weken moeten stoppen, omdat ik een allergische reactie kreeg die alleen maar erger werd. Daarna geen gram aan gekomen. Wel heel rigoureus mijn eetpatroon omgegooid.

@hellen1971: Dat is vaak aan de hand. Hoe minder je eet, hoe minder je afvalt. Je hele lichaam schiet in de stress. Je "motortje" moet wel aan de gang blijven.

11. Sterreke

Sterreke Fanatiek lid

26 aug 2009
    4.091
    93
    48
    Ik heb ook goede verhalen gehoord over Cambridge. een vriendin van mij is er nu mee bezig, die is nu 25 kg afgevallen (woog wel > 100 kg) en gaat nog door. Ik ken nog iemand die was 20 kg afgevallen (woog 90) en nu al een jaar op gewicht gebleven.

Daarbij kan ik je nog een hart onder de riem steken: een meisje wat ik ken van vroeger van school weegt denk ik wel 130 kg en is op natuurlijke manier zwanger geworden! dus het kan wel ! maar natuurlijk is het altijd beter om daar niet op te wachten; een gezond gewicht is op alle fronten beter niet alleen om zwanger te worden...

Heel veel succes!
    liefs Sterreke

12. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Over die spaarstand gesproken. Ik ben degene die te weinig at. Ik kreeg de tip om te "grazen". EN om binnen een half uur na wakker worden iets te ontbijten, want dan zet je de kachel als het ware aan. En verder eet ik om de 1,5 -2 uur iets gezonds, dat weinig vet bevat.

13. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik at ook te weinig. Dacht altijd hoe weinig en gezond je eet, hoe meer je afvalt. Wat een illusie.

In het begin kon ik ook niet geloven dat je van het soutbeach dieet zou afvallen. Als ik kijk wat ik onder andere alleen al als ontbijt at, at ik anders bijna verspreid over een dag.
    Dus eerste een ontbijt, dan een tusendoortje, dan lunch, tussen doortje en ook nog avond eten. Wat een ramp was dat in het begin........

Een collega van mij stond ook al maanden stil. Als je dan keek wat ze at, was echt minimaal.
    Ze is nu onder begeleiding aan het afvallen (ook meer eten), en nu gaat het er rustig aan weer vanaf.

Wat ik erg lekker vind (als tussendoortje) is een stengel bleekseldery met smeerkaas erin, of een paprika met kipfile. Je krijgt vezels binnen, dus je maag moet aan het werk om het te verteren, waardoor je een vol gevoel krijgt, en geen honger.

14. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Ik heb ook overgewicht en 2 jaar geleden ben ik zwanger geraakt (per ongeluk) en toen woog ik 78kg, daarna wat problemen gehad en langzaam gaan groeien en woog ik 98kg.
    Toen wilden we ook graag voor een kindje gaan en het wilde maar niet lukken, zelf had ik wel het gevoel dat het kwam omdat ik nu 20kg zwaarder woog.
    Nu ben ik in een half jaar tijd 13kilo afgevallen en denk wel dat dat heeft geholpen dat ik nu wel zwanger ben geraakt.
    Maar dat is puur mijn eigen gevoel.

Afvallen is gewoon ontzettend moeilijk maar had wel een extra stok achter de deur omdat ik zwanger wou raken.

Maar vind wel belachelijk dat die gyn je zo heeft behandeld dat slaat nergens op.

In die tijd dat ik dus zwaarder was is mijn cyclus niet veranderd.

Wil je succes wensen met afvallen en denk maar zo ook al zijn het 5kilo`s die heb je er dan toch maar weer af.

15. Chigirl

Chigirl Actief lid

3 nov 2006
    252
    0
    0
    Zuid holland
    Wat voor allergische reactie kreeg je van het Cambridge dieet als ik vragen mag, want ik heb ernstige psoriasis en ben net "schoon"zeg maar en voeding speelt daar ook een grote rol bij

16. Kaardebol

Kaardebol Niet meer actief

hey meis

wat een schijt gyn heb jij zeg sorry dat ik het zo zeg!
    tuurlijk is het beter om aftevallen maar dat hoeft niet zo grof gebracht te worden....

vorig jaa zat ik in het zelfde schuitje als jou...
    ik had eerst netjes cyclussen van 32 dagen toen ineens 1 van 65 dagen en daarna 1 van 115 en toen ... toen was ik ineens zwanger en mijn mannentje is nu 3 maanden oud....

had toen 25 aug mijn laatste ongi en 5 okt pas een posi test dus ook wederom weer een lange cyclus...

ik was toen 1.79 en woog 115 kilo... en ook een veelste hoge bmi
    en ik zou 2 weken na mijn positest eigenlijk met clomid beginnen omdat ik geen eisprong zou hebben door mijn overgewicht!

na mijn zwangerschap stond ik op 125 kilo en ben nu terug op 105 kilo ik ben in 5 weken tijd 6.8 kilo afgevallen dank zij een low carb dieet ..

misschien wel iets voor jou..
    gewoon even google op low carb

maar heel veel sterkte en meis er zijn zooooo veel dikke vrouwen net als ons die gewoon zwanger worden! dus geef de moed niet op en ik zou het de volgende keer wel melden tegen die gyn dat ze je toch niet echt met respect heeft behandeld ook al heeft ze miss gelijk over je over gewicht dat is nog geen rede om je zo cruw te behandelen.

17. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @Chigirl: Ik ben zo ie zo voor heel veel dingen allergisch (kan beter vragen waar niet voor), en ook voor sommige voedingsmiddelen (ik weet alleen niet voor welke, omdat mijn reactie hierop amper voorkomt).

Ik kreeg uitslag op mijn borsten en schaamstreek. Dit begon al binnen een paar dagen met een paar plekjes. Na 4 weken zag het er niet meer uit.........
    Volgens Cambridge kan dit niet door het dieet komen. Ben bij mijn huisarts langs gegaan, en die denk dat het wel door het dieet komt.
    Op haar advies er mee gestopt, en binnen een week was het ergste al weg.

Ik vond het wel goed vol te houden, geen honger gehad. Wel is het heel belangrijk om goed af te bouwen, en weer goed op te bouwen. Hierin word je goed in begeleid.

Bij mijn consulente was er ook 1 dame die van de gyn moest afvallen voordat ze verder geholpen zou worden.

18. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ehm ik heb ook overgewicht en heb ook een rot cyclus en het is zeker zo dat het door het gewicht kn komen maar het hoeft niet eens zo te zijn
    mijn gyn vind het zon zware onzin dat alles iedere keer op het gewicht word geleid dat het vaak niet eens zo is..
    en dat het een andere oorzaak heeft..
    ze heeft mij toen ovulatietesten voor geschreven en die heb ik gebruikt en was de 1e ronde ook gelijk zwanger van mijn dochter
    mijn cyclus was zo door de war omdat ik een mk heb gehad en mijn hele lichaam ontspoord was en dat kan soms super lang duren..
    succes hoor meis en laat je niet leiden door een gyn die je wat zegt soms kunnen ze echt erg hard uit de hoek komen

19. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Even een update...

Ik heb inmiddels 2x bloedgeprikt en heb 6 okt een afspraak bij de gyn.
    Ik hoopte dat ik dan inmiddels alweer in een volgende cylcus zou zitten maar helaas...dag 116 vandaag alweer en totaal geen zicht op een aankomende ongi ofzo.
    Ik heb wel soms wat tekens van een aankomende ongi maar dat heb ik al 100 dagen :D
    Laat jullie zo snel mogelijk weten als ik wat meer weet.

Ik heb nog niet opde weegschaal gestaan want ik wil het eerst zelf proberen toch nog 1 laatste keer.

20. Elske8080

Elske8080 Nieuw lid

27 sep 2009
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Done,

Jouw situatie herken ik precies! En meid,..laat ik beginnen je te vertellen dat ik ook ondanks ontzettend geklooi met mijn cyclus toch zwanger ben geworden en een zoontje heb.
    Maar goed,..nu willen we een 2de en zit ik weer mooi in dezelfde rotsituatie.

Ver voordat wij voor de eerste gingen stopte ik met de pil. Niet in verband met kinderwens maar omdat ik klachten kreeg. Toen werd ik al niet meer ongesteld (misschien 3x per jaar). Ik was dan ook van 78 kilo naar 93 kilo gegaan. Altijd al aanleg, we waren gaan samenwonen en door omstandigheden stress. Een hele tijd lang heb ik niet doorgehad dat het aan mijn gewicht lag. Totdat ik toevallig ging sporten met een vriendin, ik viel af en mijn menstruatie kwam terug. Ik dacht o.k. dit moet ik gaan doorzetten. Heb ik ook gedaan en ik woog zo'n 80 kilo. We gingen bezig voor een kindje en na 8 maanden was het raak.

Mijn zoon is nu bijna 2 en je raadt het al. Na de bevalling woog ik 96 kilo. In het begin fanatiek bezig geweest toen enorme periodes van stress (en dan ga ik dus weer eten) nu is de score zo'n 90 kilo. En de cyclussen zijn 100 dagen, 96 dagen, 79 dagen. Het schiet niet op. Ben dus maar weer aan het lijnen. Ik weet zeker dat als ik eerst maar weer onder de 90 kilo zit het weer de goede kant op gaat.

Ik ben met mijn cyclussen wel eens naar de huisarts geweest en ook doorgestuurd. Toen is er gekeken of ik wel een eisprong had en dat is dus ook het geval.
    Verder is er nooit iets aan gedaan. Ik hoop dat ik het deze keer ook weer kan redden door op eigen houtje af te vallen. Maar toch knaagt het altijd in je achterhoofd: waarom kunnen andere forse vrouwen wel zwanger worden en menstrueren met overgewicht en ik niet?? Ik weet ook precies hoe je je voelt als je in zo'n lange cyclus zit, je wordt zo wanhopig,...je lichaam geeft geen enkel signaal af, je kunt nergens iets uit afleiden.

Sorry voor mijn lange bericht maar ik hoop toch dat je er wat hoop en herkenning uit kunt halen. Ik zal af en toe hier eens blijven kijken hoe het met je gaat!

Groetjes,
    Elske

Deel Deze Pagina