ik zal je ff een hart onder de riem steken iemand die ik ken weegt 150 kilo is 1,69 lang. en is ook zwanger geweest op de natuurlijke manier.. in 2 maanden tijd dus alles kan
ik geloof dat het al gemeld is maar je eet idd te weinig. je lichaam staat op spaarstand hierdoor waardoor je al het vet uit eten extra hard opslaat. in de lounge onder "schop onder kont" topic noemt iemand op pagina 1 een site dieje daarbij kan helpen. verder heeft je gyn gelijk, als je te zwaar bent kun je idd door een overschot aan mannelijke hormonen tijdelijk niet of onregelmatig menstrueren en geen eisprong hebben. sommige vrouwen met overgewicht hebben hier wel last van, anderen niet. ik weeg 112 kilo bij 1.80m en heb het niet, ik was direct zwanger. mijn nicht is slanker dan ik, maar ook stevig en had dus wel hetzelfde probleem als jij. zij is nu overigens 33 weken zwanger nadat ze was afgevallen!
Vandaag trek ik het even niet,alles loopt mis en ik voel me zo rot vandaag. Deze week heb ik op de weegschaal gestaan...nouja je raad het al 1 kilo eraf...en dat na ruim een maand... Ik ben juist smorgens gaan eten en zo zoals hier in het topic vermeld staan om te kijken wat dat voor resultaat geeft...nou niks dus op het moment. Ik voel me erg neeslagtig en word langzaam aan steeds gekker en emotioneler. Het voelt alsof ik uit elkaar ga klappen als iemand nog 1 x die vraag steld van wanneer komt er een 2de? Laatst sprak ik iemand en die zei dood leuk: Nou misschien moet je er maar even niet meer mee bezig zijn en dat voelde als een klap in mjin gezicht helemaal omat ze zelf zwanger is. Ik trek het gewoon niet meer en ik ga de gyn smeken om medicijnen waarmee het opgewekt kan worden ofzo want het voelt nu alsof de tijd stil staat in mijn lichaam en onze wens en gedachten razen in 1000 kilometer voorbij... Ik heb dus net weer een test gedaan en idd negatief en ik raak dan gewoon in een soort van depressieve spiraal lijkt het wel,ik heb zelfs geen zin meer om te testen en mocht dat eigenlijk al een aantal dagen terug doen... Normaal stond ik te popelen om te testen en teste ik veel te vroeg...
Hoi done, Wat een toestand allemaal. meid zet hem op je kan het. (en dat zegt iemand die je helemaal niet kent) ik hoor veel verhalen over de multi vitamine etos zwanger worden pillen die reguleert namelijk ook je cyclus misschien kan je dat eens proberen. succes meid liefs roos
wilde idd ook zegen die etos pillen hebben bij mij ok geholpen. heb zelf ook een niet echt super figuur ben 1,65 en normaal 88 kilo. had dus na een paar mnd een normale cyclus ook ineens alles in de war en zijn dus uiteindelijk 7 mnd bezig geweest voor de tweede. bij de eerste was ik 10 kilo zwaarder en was het in 3 mnd raak. tuurlijk is het gezonder als je slanker bent maar dat lukt nou enemaal niet altijd en als je daar ook nog op focust dan klinkt hetm iss raar maar ook dan gaat het afvallen minder. als je er zo hefitg mee beszig bent zeg maar. succes ermee, je kunt het vast wel allemaal.
heeey Done,,Ik wil je even een hart onder de riem steken Ik ben zelf lang niet de slankste,,nooit geweest trouwens8)maar ben drie keer spontaan zwanger geraakt en dat bij alle drie vrij snel heb nu drie parachtige dochters,,en er is nooit een woord gerrept over het feit dat ik veels te zwaar was{en ben} en ik heb ook niet het idee dat het perse aan je overgewicht hoeft te liggen dat je niet zwanger raakt! mijn sch zus is juist erg slank en heeft tot 2x toe de gyn nodig gehad om zwanger te raken via iui! wil je heel veel succes wensen en laat je niet gek maken door een gyn die toevallig een vooroordeel heeft over vollere vrouwen.:x grz
hallo done ik wou je graag een hart onder de riem steken want ik vind dat je niet echt normaal bent behandelt bij de gyn. Altijd als er iemand binnenkomt die wat zwaarder is wordt er altijd gezegt ga eerst maar eens afvallen maar als ik jou verhaal zo lees denk ik echt dat er iets met je schildklier is en je kunt dat krijgen door de eerste zwangerschap, zijn er niet meer gyn bij jullie in het zk anders zou ik gewoon de afsrpaak verzetten en zorgen dat je bij een andere gyn gterecht komt en ook gaan geven dat hij je niet netjes behandelt heeft. en je zei de volgende keer ga ik alles opschrijven misschien is het een idee om iemand mee te nemen bv je man(vriend) moeder of vriendin want 4 oren kunnen meer horen als 2 dan doen ze meestal ook niet zo bot!! Maar meis je doet je best en dat is het allerbelangrijkste!!! digi knuffel van af hier groetjes mama05
Ik heb gisteren de uitslagen van de bloedtesten gehad. Ik had eigenlijk een afspraak bij de gyn maar ik werd 30 minuten van te voren gebelt (toen ik net op de fiets zat ) dat ze het even telefonisch deden omdat er een gyn ziek was. Alles was goed in mijn bloed en ik heb geen last van mijn schildklier (daar hadden ze ook op geprikt). De assistente melde er nog even lekker bij dat ik wel wist waar het aan lag en dat ze pas een behandeling willen starten als mijn bmi 35 of lager is (jaja vrijf het er nog maar eens in) toen ik vroeg wat er nu gebeuren ging. Op aandringen heb ik over 2 weekjes op 21 oktober een nieuwe afspraak staan omdat ik toch het een en ander nog wil weten zoals: Kan ik PCO hebben,is dat uitgesloten? Kan ik echt niet vervroegt in de overgang zijn? Is er echt geen weg mogelijk om een dietiste te krijgen ipv die 4 x die het ziekenfonds vergoed. Kan ik zelf nog middelen/maatregelen treffen buiten afvallen om wat me zou kunnen helpen? Heb ik nu wel/geen eisprong of hoe werkt dat precies? Hoeveel kans heb ik nu op dit moment op een zwangerschap zonder meds enzo? Ik zit dus nog met een hoop vragen die onbeantwoord blijven voor even die ik toch echt even uit de mond van de gyn wil horen. Inmiddels heb ik nog steeds geen druppel bloed verloren en dus echt nog niet ongi ben geworden. Ik ben weer op de weegschaal gaan staan en er is welgeteld 1 kilo af Dus het gaat niet echt met het afvallen terwijl ik er weldegelijk op klet. Oke ik let er op dat ik niet snoep en netjes 3 maaltijden probeer te eten op 1 dag,dus zonder echt drastische methoden. Ook ben ik beter gaan letten op de bakproducten die ik gebruik (olijfolie ipv blokken boter e.d.). Voelde me gisteren echt even zo naar en misselijk na dat telefoontje. Maar we geven de moed nog niet op! Mijn man begint het ook aardig zat te worden en is niet zo'n prater. Hij begint nu steeds meer zijn ergernis over het feit dat mijn ongi weg blijft en ik zo niet zwanger zal raken te uiten. Iets wat ik wel fijn vind want zo voel ik me toch niet zo super alleen aan het vechten en kan ik mijn emoties rondom het hele gebeuren ook een beetje kwijt. Ik begin aardig op mijn tenen te lopen aangezien niemand echt in de familie weet dat we bezig zijn om zwanger te raken en soms floept er perongeluk iets uit waarvan ik denk dat ze het kunnen merken dat we weer bezig zijn. Ik vraag me af wanneer dat ik breek en het gewoon ga vertellen alleen wil ik het daar eerst met mijn man over hebben en zolang 1 van ons het nog niet wil vertellen zeggen we niks voorlopig maar het is en blijft heel moeilijk te zwijgen wanneer er wer een vraag gesteld word helemaal omdat de meeste wel weten dat ik in verband met mijn menstruatie in het ziekenhuis bij de gyn loop. Nouja sorry voor het lange verhaal maar dit was dus even een up date van de situatie nu. Ik ben een weekje niet hier op het forum geweest dus ja nu ff lekker alles eruit gooien hiero
Allereerst een dikke knuffel want dit is zeker niet leuk! Goed dat je een nieuwe afspraak heb gemaakt, super! En alles vragen he, daar heb je recht op. Helaas wordt het echt maar 4x vergoed, maar is de weight watchers niets voor je? Daar leer je op een gezonde, verantwoorde manier eten (dus geen shakes e.d) en het werkt echt heel goed. Tis helaas wel 10 euro per week aan cursus. Denk er eens over na. Geef niet op, je gaat er echt wel komen meid. Dikke knuffels Miriam
lieve done ik heb echt medelijden met jou( bedoel het goed) vind het verschrikkelijk hoe jij behandelt wodt door je gyn en ziekenhuis!!! je hebt toch gewoon recht om te weten wat er aan de hand is en dat ze dan zeggen we doen er wat aan pas als je bmi onder de 35 is nou :x Heb je wel eens geprobeert om het eerst boek van sonja bakker te volgen, ik heb het zelf ondaks mijn maagband ook gevolgd en ben wel een aantal kilo afgevallen en het voordeel daar van is zij zegt wat je moet eten!! een dietiste gaat jou vragen wat je eet en wanneer zij geeft jou geen menu mee wat je moet eten!! en dat heb je bij sonja wel en dat vond ik het grootste voordeel, dit kan ook bij wiegth wachters alleen kost dat 'veel' geld , maar geef de moed niet op 1 kilo is toch 1 kilo!!!!!!! en er is een begin!! Liefs Mama05
Hoi Done Wat vervelend dat jij je zo voelt en dat je in deze situatie zit. Zelf ben ik inmiddels 43 kilo afgevallen om zwanger te worden. Ik ben al anderhalof jaar van de pil af maar totaan januari zo onregelmatig en wou het allemaal niet. Toen besloot ik om af te vallen want om met 121 kilo bij lengte van 1,60 een zwangerschap in te gaan vond ik niet verantwoord. Dus mijn knop was om! Inmiddels dus 43 kilo kwijt en val nog steeds af. Ik doe sonja bakker en sport tussen de 4 en 8 uur per week. Ookal werk ik meer dan 40 uur als gastouder. Als je wilt dan lukt het en ik geloof dat jij dit ook kan. Alle beetjes helpen een kilo is toch weer een kilo. Wij mochten van de huisarts ook door na de gyn. Die vertelde dat we in feite nu pas zijn begonnen met zwanger worden omdat mijn ongi nu met iets meer regelmaat komt. 35,33,35,37 maar hij was erg blij dat mijn bmi al onder de 30 is en nu kunnen we gelijk alles in gang zetten. Al hopen we natuurlijk dat het nog wel vanzelf gaat gebeuren. Sorry voor lange verhaal. Maar ik hoop dat je er iets aan hebt en als je vragen hebt stel ze gerust. Blijf positief meid. Succes met alles.
Gisteren en eergisteren hebben we mijn schoonouders en mijn ouders verteld dat we bezig zijn met proberen zwanger te worden van een 2de kindje. Oja ik heb op de weegschaal van me schoonmoeder gestaan en ben aangekomen terwijl ik echt geen flauw idee heb waarom en wat ik mis doe...
Jeetje, wat een onbeschofte manier van doen zeg!! Ik ben zelf ook te zwaar,veel te zwaar, en dat weet ik ook zelf wel, evengoed als jij dat weet, maar dat wil nog niet zeggen dat het allemaal niet wat prettiger gebracht kan worden! Ik heb nu zelf advies van een dieetiste,en dat gaat goed, langzaam maar wel goed, ik ben ook Menzis pakket 2 verzekerd, en er worden helaas maar 4bezoeken vergoedt. Wat je eventueel kan doen (heb ik gedaan) goede weekmenu's opstellen gelijk bij het eerste consult, en dan bij de andere 3 consulten bijschaven wat werkt..en daarna, tja heel veel motivatie. Weet je, dik zijn is niet gezond, maar het wil niet zeggen dat je door je dikzijn, niet in verwachting kan raken... Heel veel succes met alles!
@ done, lees net een beetje je berichtjes. Ook ik ben te zwaar bmi van 31. Ik eet niet vreemd en sport wel regelmatig, 2 a 3 keer in de week. Het ligt echt niet altijd aan het eten. Mensen kunnen door stress ook zwaarder worden zonder meer te eten. Het is soms ook echt gewoon lastig als een gyn zegt dat je moet afvallen want er zijn ook een boel slanke mensen met vruchtbaarheidsproblemen en ook stevige mensen die zonder problemen een kindje krijgen. Ik weet niet waar je woont maar misschien is deze link anders wel iets voor je, ik zit er zelf ook aan te denken om hier misschien wel me te naar laten doorverwijzen. Liefs Lifestyleprogramma voor vrouwen met overgewicht in kinderwens Nieuws Over Franciscus Franciscus Ziekenhuis Roosendaal
Ik heb inmiddels woensdag alweer een bezoekje gedaan bij de gyn. Ze was nu veel rustiger en heeft alles goed en duidelijk uitgelegt en mijn vragen netjes beantwoord. Dit was het eerste prettige gesprek dat ik met haar heb gehad en waarin ik duidelijk en goede antwoorden kreeg. Ik ga binnen kort naar de HA en wil naar een dietiste. Als alles alsnog niet lukt dan kan ik naar een kliniek maar dat wil ik zelf niet (om af te vallen) want ik heb een kind van bijna 3 lopen en ik zie het zelf niet zitten + ze vertelde me dat je daar wel met 150% achter moeste staan en dat kan ik dus niet. Ze heeft me ook uitgelegt dat mijn menstruatie wel op te wekken is maar dat waarschijnlijk meer schade zal brengen als dat het goed zal doen omdat ik zwanger wil worden. Ging ook met een redelijk goed gevoel naar huis. Ik denk ook dat het een groot deel door stress komt (niet alleen van het zwanger worden) en ik ga proberen want mer te ontspannen en mijn lichaam wat meer te kunnen laten ontspannen (dat vond de gyn ook een goed idee). Wat ik wel storend vind is de advertenties die ik hier nu net boven mijn snel reageren veld zie: Hoe Snel 17kg Afvallen? Afvallen Zit Tussen Je 2 Oren. Verlies 5 to 17kg Vet in 11 dagen. Haha maar heey het gaat goed komen!