zwanger worden na meerdere miskramen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door kimpietjeuh, 22 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimpietjeuh

20 jun 2009
    92
    0
    0
    huishoudmedewerker bij bejaarde
    Vilvoorde (België)
    Ik heb na Yenthe 2 miskramen gehad op 8 maanden tijd.
    de eerste was ik 7,5 weken het hartje klopte mooi maar helaas...
    de 2de was 8 maanden later op 5 weken...
    Nu zijn we al in ronde 8 ondertussen en het lukt maar niet meer...
    Nu ga ik niet echt zomaar panikeren want was van de jongens ook nooit snel zwanger,juist van Yenthe wel dat was in ronde 5 en eigenlijk mijn eerste mk was meteen na de pilstop al raak.
    Maar mijn vraag is nu kan het komen door die miskramen dat ik mss niet meer zwanger word?
    Ik ben hier zo bang voor,ik gebruik ovutesten en voel mijn eisprong heel duidelijk zelf...
    Mijn vriend zegt van me te laten onderzoeken maar ben zo bang voor het resultaat...

Bedankt voor het begrip alvast.

2. Jellybean1976

Jellybean1976 Bekend lid

14 jul 2009
    577
    1
    0
    Assistant Accountant
    Zoetermeer
    Ik heb in juni een mk gehad met 5 weken en ben nu weer zwanger.
    De ene was gewoon niet goed, dus dan stoot je lichaam het af.
    Als je twijfels hebt kun je een afspraak maken met je gyno, laat ze inwendig controleren of alles oke is.
    Geeft zeker een gerustellender gevoel.

Mischien een vervelende vraag en je hoeft zeker niet op de forum te antwoorden, maar je hebt een kruis staan bij je eerste kid. Hoop eigenlijk dat het een typfout is, want dat lijkt me super verschrikkelijk.

3. kimpietjeuh

20 jun 2009
    92
    0
    0
    Vilvoorde (België)
    Na mijn eerste mk was ik ook weer vrij snel weer zwanger,maar sinds de laatste mk (aug 2008 ) lukt het gewoon niet meer...
    wij zijn bezig van april 2009.
    En helaas is Tibo* levenloos geboren...

4. Jellybean1976

Jellybean1976 Bekend lid

14 jul 2009
    577
    1
    0
    Assistant Accountant
    Zoetermeer
    Oh meid, ik vind het echt verschrikkelijk voor je. Weet niet wat ik zou doen als ik zoiets zou meemaken.

Inmiddels ben je nu sedert april 2009 bezig, dus 7 maanden, maak je sterk en ga effe langs de gyno.
    Laat je gewoon controleren. Bij mij heeft het ook meer dan een jaar geduurd eer ik zwanger raakte en de gyno wist echt niet waar het aan lag. Maar het weten dat alles oke is, was gerustellend voor mij, ben gewoon rustig blijven klussen, want er was toch niks aan de hand, dus ooit zou het raak zijn.

5. kimpietjeuh

20 jun 2009
    92
    0
    0
    Vilvoorde (België)
    Is ook het verschrikkelijkste dat ik kon meemaken...
    Ja ik denk ook dat ik het best is langs de gyne ga,maar god ik ben er echt zenuwachtig voor...:(

6. Trees

Trees Niet meer actief

Hoi Kimpietjeuh,

Ik ga proberen antwoord te geven op je vraag. Doordat ik zelf 7 miskramen heb meegemaakt, weet ik er redelijk veel vanaf.
    Je raakt niet (verminderd) onvruchtbaar als gevolg van één of meerdere miskramen.
    Wel kan de oorzaak van je miskramen het gevolg hebben dat het zwanger worden moeilijker gaat. Na twee miskramen kom je bijv. al in aanmerking voor een chromosomenonderzoek (d.m.v. 'simpel' bloedonderzoek) en een inwendige echo om de boel even te checken.
    De kans dat daar iets uitkomt is heel klein en dat is de reden waarom wij pas na drie miskramen de mmm in zijn gestapt en ondanks al mijn miskramen en vreselijk veel onderzoeken is daar ook nog nooit iets uitgekomen. De kans is klein dat ze wat vinden, omdat ze gewoonweg nog niet zover zijn op dit gebied. Iets wat je mee kan nemen in je overwegingen en misschien ook om je zenuwen wat te bedwingen.
    Hoe het verder zit met onderzoeken naar vruchtbaarheid weet ik niet en of je daar al voor in aanmerking komt weet ik ook niet.

Veel sterkte en succes ermee en uiteindelijk ligt de keuze bij jullie twee of je nu al naar een gynaecoloog wil of pas later.

Groetjes Trees

7. kimpietjeuh

20 jun 2009
    92
    0
    0
    Vilvoorde (België)
    Hey Trees,

Jij hebt ook je deel al gehad zie ik,sterk dat je je zo moedig houd!
    Lijkt me allemaal niet gemakkelijk.
    Ik heb maanden dat ik zeg "ach we zien wel weer deze ronde" en dan zijn er maanden dat iedereen rondom mij zwanger word zoals niets,ja dan krijg ik weer een dipmoment...
    Ik ga binnenkort eens naar de gyne denk ik...
    Al is het voor mijn gemoed...

8. anna123

anna123 Fanatiek lid

12 feb 2009
    2.021
    0
    0
    Ik zou ook gewoon een afspraak maken bij een gyn. (even door laten sturen door de HA of gewoon brutaal zelf bellen naar het ziekenhuis!)
    Ik heb 2x een MK gehad en loop nu ook bij een gyn. Zo iemand kan je erg gerust stellen en er zijn wat onderzoeken gedaan (alles ok!)
    Eigenlijk vind ik het vreemd dat je nog niet bij een gyn loopt na 2x een MK en een gestorven kindje...
    Succes met alles en hoop dat je snel zwanger mag raken meid!
    xx

Deel Deze Pagina