Te zwaar om zwanger te worden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Reintje85, 5 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    Wanneer ben je te zwaar om zwanger te worden? Zijn hier meiden die dit weleens gelezen hebben of aan een gyneacoloog hebben gevraagd. Ik weeg 95 kilo. Weliswaar ben ik 1.80 meter. Wat denken jullie?

2. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
  3. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    Gwenolyn,

Bedankt voor de verwijzing. Dat topic gaat echter over vrouwen met zwaar overgewicht. met kledingmaat 50. Met alle respect voor deze vrouwen, hier heb ik het niet over. Ik heb kledingmaat 42 en taille 78cm. Ben vrij breed gebouwd. Ik heb dus niet zwaar overgewicht, maar mag iets lichter zijn. En dit is dan ook mijn vraag. Zijn er ook risico's verbonden aan een klein overgewicht?

4. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    toevoeging: Ik heb het over risico's voor de zwangerschap en kind. Niet over het niet kunnen verkrijgen van passende kleding (waar het verwezen topic wel over gaat) hier heb ik namelijk geen problemen mee.

5. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
  6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je lijkt me zeker niet te zwaar om zwanger te worden. In ziekenhuizen wordt soms een gewichtsgrens gehanteerd als je met vruchtbaarheidsbehandelingen wilt beginnen. Je BMI mag dan hooguit 30-32 zijn. Dus dat zou je in principe aan kunnen houden. Jouw BMI zit op 29, dus dan zit je nog goed.

7. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik dacht dat de meeste ziekenhuizen een max BMI van 31 aanhielden voor vruchtbaarheidsbehandelingen. Nu zit ik daar zwaar boven ( dank voor het respect trouwens ;) ) en voliá: ik hoop toch deze herfst moeder te worden.

Mij bekende gevaren voor overgewicht en zwangerschap: hogere kans op miskraam , hoge bloedruk en diabetes. Meer complicaties bij de bevalling. Maar volgens mij hoef jij je daar niet druk om te maken hoor!

Succes met zwanger worden!

8. ladypink

ladypink Fanatiek lid

3 jun 2007
    1.360
    0
    0
    nou nu mogen jullie even meekijken met mijn berekening.;)
    een vrouw van laten we zeggen 110 kilo 1.70 meter langmoet 10% van haar lichaamsgewicht afvallen dat is dan 11 kilo
    110 - 11= 99 kilo.
    Maar een vrouw van laten we zeggen 90 kilo en 1.70 moet ook 10% afvallen dat is dan 9 kilo dat betekent 81 kilo.

Als je altijd 10% van je lichaamsgewicht moet verliezen wat ze bij de gyn en op tv zeggen :( dat is dat voor de èèn 11 kilo en voor de ander 9 terwijl mevrouw a dan toch meer dan mevr b weegt op het eind maar allebei hebben ze gelijke kansen zoals ze zeggen.
    dat is toch KROM :$...

9. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Dat lijkt me ook een kromme berekening, vandaar dat ze meestal de BMI-waarde als norm hanteren.

10. ladypink

ladypink Fanatiek lid

3 jun 2007
    1.360
    0
    0
    jah maar ze zeiden ook tegen mij als je maar 10% afvalt van je eiegen lichaamsgewicht dan zit je al beter dan dat je nu zit en dat van bmi hebben ze natuurlijk het liefst maar als dat niet lukt moet je minimaal 10% afvallen

11. jessica86

jessica86 Lid

6 jul 2009
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    halloo ik ben 109 en binnen 2mnd zwanger geraakt dus volgens mij zegt het niets :D dus ja zal mss bij iedereen verschilllen maar het hoeft dus niet gr jessica

12. ladypink

ladypink Fanatiek lid

3 jun 2007
    1.360
    0
    0
    het gaat erom dat als je niet snel zwanger raakt ze je niet helpen met een behandeling

13. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Hai! hier een positieve ervaring. 1.81, behoorlijk zwaarder dan jij en onverwacht maar zeer gewenst zwanger dus het kan wel degelijk. De risico's waar ik op gewezen ben is verhoogde kans op zwangerschapssuiker en bloedverlies tijdens de bevalling. Ik MOET in het ziekenhuis bevallen omdat je dan een medium risk bent, maar mijn BMI is dan ook rond de 35 en niet zoals die van jou. Dus volgens mij kan jij met gerust hart een poging wagen. Verder heb ik er nog niks over gehoord van de VK, nu is het wel zo dat ik voor de zwangerschap al 10 kilo was afgevallen en nog vrij regelmatig sport. Ik tennis nu ook nog steeds. Misschien dat dat scheelt?

14. ladypink

ladypink Fanatiek lid

3 jun 2007
    1.360
    0
    0
    jah die poging wagen ik ben al 2 jaar bezig maar het lukt niet ik ben 93 kilo en heb een bmi van ruim 31 en dan willen ze je niet helpen met behandeling heb het nu zover gekregen dat ik wel dan menopur krijg maar verder gaan ze niks doen

15. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Wat vervelend voor je, dat wist ik niet. Sorry! Het lijkt er wel op dat de regels voor behandelingen voor ieder ziekenhuis verschillend zijn, want ik heb een vriendin die een stuk kleiner is als ik en behoorlijk zwaarder en zij is wel geholpen? Zij hebben wel een behandeling gehad.
    Zij is trouwens op de natuurlijke wijze uiteindelijk zwanger geraakt!;)

16. ladypink

ladypink Fanatiek lid

3 jun 2007
    1.360
    0
    0
    ja maar ik weet niet hoe lang dat geleden is maar sinds een jaar gelden die vriteria in alle ziekenhuis en voortplantingsafdelingen maar het ene ziekenhuis zegt zo en de andere zegt zo en dat vindt ik niet helemaal eerlijk.

17. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik ben ook 1.80 en woog toen ik zwanger raakte 112 kilo. dus je bent zeker niet te zwaar. bovendien is 95 kilo iets te zwaar maar zeker niet schokkend.
    volgens de huidige maatstaven is het niet goed maar 30 jaar geleden zou je een heel normaal gewicht hebben gehad en toen raakten vrouwen ook gewoon zwanger.

mijn zwangerschap loopt overigens perfect, dus het zegt gelukkig niet alles.

18. Novalee

Novalee Lid

18 mei 2009
    32
    0
    0
    Met (ernstig) over- of ondergewicht kan de kans dat je zwanger raakt kleiner zijn. Dit komt doordat je vetpercentage (een grote) invloed heeft op je hormoonspiegel en dus op je vruchtbaarheid. Wanneer je verder gewoon een normale cyclus hebt met een eisprong e.d. dan hoef je je denk ik qua gewicht geen zorgen te maken. Pas wanneer je extreem lange cycli hebt of twijfelt of je een eisprong hebt kun je langs een arts gaan.

Dat de ene arts iemand met een BMI van 31+ wel zou behandelen en een andere arts niet ligt aan de arts maar ook aan de patiënt. Geen enkele vrouw is hetzelfde.

19. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ladypink Niet alle ziekenhuizen hebben dezelfde criteria wat betreft gewicht. In mijn ziekenhuis (MCL Leeuwarden) doen ze er helemaal niet moeilijk over, of je moet al veel te zwaar zijn. Maar ik weet dat ze bij het UMCG in Groningen wel heel erg streng zijn. Daar mag je inderdaad niet beginnen met behandelingen voordat je BMI onder de 30 zit. Dus dat verschilt overal. Maar het zal zeker ook per persoon weer verschillen en waarom je niet zwanger wordt. Als je lichaam niet op hormonen reageert, is afvallen vaak wel het advies.

20. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is sowieso een norm bij afvallen. Het gaat om het percentage gewichtsverlies. Meer is niet redelijk. De hoop is ook dat dat percentage een jaar gehandhaafd kan worden en dan kan er na een jaar evt. weer 10% afgevallen worden. (Die 10% is een hele normale norm in de dietistenwereld).

Deel Deze Pagina