Bedankt voor al jullie reacties. het bevestigd eigenlijk wat ik zelf ook al dacht. Zou het ook een beetje vreemd vinden als ik wat betreft zwanger worden problemen zou hebben door mijn gewicht. Denk ook dat je niet echt van je gewicht uit kan gaan, meer van hoe je je voelt. Geloof ook echt (al zeggen sommigen dat het een fabeltje is) dat ik zware botten ofzo heb. Toen ik een aantal jaar terug 82 kilo woog zag ik er bijna mager uit. raar voor te stellen maar is wel zo. heb ook geen problemen met sporten ofzo e.d. Waar ik wel nog een beetje mee zit is: Mocht ik zo gelukkig zijn een kindje te krijgen, hoe gaat je lichaam zich daarna gedragen. Val je makkelijk af? Of blijven de kilo's er makkelijker aan als je eenmaal zwanger bent geweest. heeft dit met leeftijd te maken? ben 24...
nou ik snap er niks meer van maar ik denk dat dat ik een paar maanden pauze neem en probeer met fatburners af te vallen
Fatburners lijken me niet zo gezond, eerlijk gezegd... Kun je beter gezond eten, niet snoepen, mager en light nemen en veel bewegen. Je hebt er niks aan als je binnen een hele korte tijd heel veel afvalt en daarna het dubbele weer aankomt. Hormonen hebben vaak ook invloed op je gewicht, zeker hormoonbehandelingen. Dus dan kun je beter wat minder afvallen en proberen het nieuwe gewicht in stand te houden. Succes!
Waarom ga je niet naar een dietist? Een goede dietist zal in samenspraak met jou tot een goede voeding proberen te komen. Daar heb je voor altijd iets aan. Succes.
Ik ben uitstekend bvegeleid door één van de verpleegkundugen van de behandelunit fertiliteit in het ziekenhuis. Sommige ziekenhuizen hebben speciaal voor dames met vruchtbaarheidsproblemen programma's om hen te ondersteunen in het gewichtsverlies. informeer eens of dat bij jou ook is!
@ reintje. Ik begrijp wel wat je bedoelt, mensen schrikken zelfs als ik zeg dat ik makkelijk 100 weeg, het is zelfs ver erover. Niemand die het aan me ziet omdat ik en 1.80 ben en omdat ik gewoon meesport en met alles meedoe. Ik heb ook gewoon kledingmaat 44-46 en dat verbaast medemensen die ook wat te veel kilo's hebben. Ik ben een persoon die qua geest en gezondheid niet te zwaar is maar wel in een lichaam zit met overgewicht. Als je begrijpt wat ik bedoel... Ik loop nu bij een dietiste en ik heb al 10 kilo afgekregen door niet te dieten maar door regelmatiger te eten. Wanneer ik bevallen ben ga ik de draad weer oppikken. Moet ook zeggen dat ik tot nu toe maar een kilo of 2 ben aangekomen en ik ben niet eerst afgevallen doordat ik misselijk was ofzo. Succes met zwanger raken, het gaat je vast lukken
Hallo dames, Ten eerste ben ik al naar een dieetist geweest en dat heeft me niet echt geholpen verder is het zo dat ik eerder ook veel gewicht ben kwijtgeraakt en ook blijvend door fatburners ik zit op een dood punt nu namelijk. ten tweede ik eet gezond ik snoep niet want dat had ik zelf ook wel kunnen bedenken dat je dan niet afvalt en light mag je zo wie zo niet nemen als je zwanger wil worden. en ik weet dat hormoonbehandelingen invloed hebben maar ik moet 20 kilo kwijt van de dokter niet alleen omdat ik het zelf graag wil dus ik kan niet gewoon een paar kilo afvallen. en met die fatburners alleen val je niet af je moet ook op je voeding letten en sporten en ik heb niet de ervaring dat ik aankom als ik stop met fatburners. ooh ja en hellen ik had eerst ook begeleiding over voeding en zo via fertiliteit maar daar schiet ik niks mee op dat zijn dingen die ik allang wist. ik win nog 1 advies in bij het umcg en ga daarna denk ik een pauze nemen.
Volgens mijn fertilitietsarts is het het allerbeste dat je op een gezond gewicht zit als je zwanger wilt worden. En hiermee wordt bedoeld een BMI tussen de 20-25. Dit betekent niet dat je niet zwanger kan of mag worden als je zwaarder bent, maar het is wel beter voor je eigen gezondheid, de gezondheid van het kindje, en je kansen nemen toe. Edit: Had alleen de 1e pagina gelezen had de overige berichtjes niet gezien.
zware botten denk ik op zich niet, maar bouw wel. ik zie er ook lichter uit dan ik ben, en mensen beschouwen mij niet als dik, terwijl ik dat wél ben. zelfs de huisarts en gynaecoloog hebben tegen me gezegd dat bij lange mensen met een zware bouw (brede heupen, grote borsten enz) de bmi niet betrouwbaar is. als ik 82 kilo zou wegen (bmi 25) zou ik ook mager zijn. de huisarts heeft tegen mij gezegd dat 90-95 kilo beter is. en over hoe het is na een zwangerschap: ik heb geen idee want ik moet nog bevallen, maar ik ben niet veel aangekomen tot nu toe dus ik ga er wel lichter uitkomen.
hallo meiden ik heb ook overgewicht, ben 1.63m en ben 75 kg. mijn huisarts adviseerde om af te vallen, maar ze zei dat het niet per se hoefde! ze vond het namelijk ook belangrijk dat ik niet verder aan zou komen en wel goed in me vel zou zitten. dat scheelt ook als je zwanger wilt worden. verder ben ik al (hoelang eigenlijk???) tijden proberen om af te vallen en heb er veel moeite mee. eet gezond, ben dingen gaan eten die ik eigenlijk niet lust maar wel eet en beweeg veel voor mijn doen.. maar het is best moeilijk! vooral als ik weer ongi ben geworden!! iedereen sterkte! liefs elisa
gisteren bij gynaecoloog geweest, nu een jaartje bezig voor een kindje. ze adviseerde me ook om af te vallen, omdat overgewicht je hormoon spiegel in de war gooit. je vetten houd hormonen vast waardoor alles binnen in je lichaam anders verloopt (nadelig) nu adviseerde ze me om af te vallen tot een BMI van 28-30. ook voor eventueel in toekomst vruchtbaarheidsbehandelingen. en NIET dat ze je NIET accepteren met een hoge BMI maar omdat de slagings percentage hoger is. omdat er met afvallen meer hormonen vrij komt heb je meer kansen. als je zwaar bent kan je echt wel zwanger worden. maar ze laten je afvallen voor je eigen best wil! afvallen is goed voor je gezondheid, en de behandelingen zijn heeeeeeel duur, en als het dan niet slaagd omdat je te zwaar bent is dat zonde, want dan krijg je ze niet meer vergoed. dus omdat het voor je gezond is gaan ze die eisen stellen. nou ik ga nu afvallen met behulp van het ziekenhuis, en januari zien we wel verder. liefs
ik heb een schop onder mijn kont nodig om af te vallen misschien, maar jouw verhaal zet me ook aan het denken! Weet je? Ik ga met je mee doen!! we gaan met elkaar afvallen! succes Liefs Elisa
Hte is toch wat zeg...wat ik al eerder zei: moeders die niet dik zijn maar andere ongezonde gewoontes hebben, worden toch ook gehlopen. Ik blijf het dicriminatie vinden. Niet elke dikke dame heeft minder goed functionerende hormonen ook!
Nou kijk hellen dat mijn hormonen niet normaal zijn is duidelijk ik heb een cyclus van 18 dagen maar ik ben al vanaf mn twaalfde ongi en het is nog nooit anders geweest en ik had toen echt geen overgewicht mijn overgewicht is pas begonnen toen ik zwaar overspannen ben geweest en toen ben ik met de fatburners het uit eindelijk afgevallen. en nadat ik weer een hele erge slopende periode van veel stress en spanningen heb gehad ben ik weer aangekomen en afvallen lukt niet en dat was eerder ook zo en toen boden die fatburners mij uitkomst