Hallo.. Om een lang verhaal iets korter te maken.. Ik ben zwaarlijvig, heb een onregelmatige cyclus en zou dolgraag mama willen worden.. Nu is het zo dat we al een paar jaren bezig zijn om zwanger te worden, maar ik ben bang dat het zonder hulp niet gaat lukken.. Het enige wat ik kreeg te horen is om wat af te gaan vallen zodat de kans groter zal worden.. maar goed dat lukt ook niet echt.. Wat kan ik gaan doen, hoe pak ik het aan? want ik meen dan maar dat ze me toch niet willen helpen omdat ik 'te zwaar' ben. Ben benieuwd naar de reacties en/of tips Xx SsuusS
Ik had hetzelfde probleem en ik ben gaan afvallen. Ik vond het een goede motivator. Door het gewichtverlies kreeg ik weer een eisprong en regelmatige cyclus en werd ik op natuurlijke wijze zwanger.
Ik vind het ook zeker een goede motivatie.. Maar puur omdat ik er al zo lang mee bezig ben, en dat iedereen om me heen zwanger wordt.. Ben/ga ik geloven dat ik diegene van "het groepje" zal zijn bij wie het toch niet gaat lukken. maw: ik laat me er wat bij neerhangen wat ik eigenlijk helemaal niet wil..
Gewicht kan zeker een rol spelen in vruchtbaarheid, maar er kan natuurlijk ook nog wat anders aan de hand zijn. Ik weet niet wat je BMI is, maar er zit een groot verschil tussen ziekenhuizen in wanneer ze iemand te zwaar vinden voor behandelingen en wanneer ze het nog acceptabel vinden. Het ene ziekenhuis vind een bmi van 34 te zwaar en een andere behandeld je nog met een bmi van 40. Misschien is het naast proberen wat af te vallen een idee om naar een ander ziekenhuis te gaan als dat mogelijk is voor jullie?
Ik heb het tegendeel bewezen. Woog 110 kg en ben 174 cm Ik ben bij ronde 1 meteen zwanger geworden. Had wel een regelmatige cyclus. Wel veel in de gaten gehouden door Vk en suikertest moeten doen. Echo's door dikke buikwand lastiger... Maar allemaal prima gegaan!
Weet je zeker dat het alleen je overgewicht is dat je niet zwanger word? Het hoeft namelijk niet alleen daar aan te liggen. Er kan ook wat mis zijn met je schildklier of wellicht pco? Ik wil je niet bang maken maar als het zo lang duurt zal ik toch eens een stapje wagen naar je huisarts. Ik heb ook overgewicht, bmi van 37, ging in april naar de huisarts en bleek een traagwerkende schildklier te hebben. Na een goede instelling qua medicatie toch zwanger geworden, zie mijn banner. Succes!
Ach, ik was ook té dik volgens de dokter. Woog 90 kg, maar ken wel mijn BMI niet. Vrij snel zwanger geworden maar had een regelmatige cyclus. Tijdens de zwangerschap mocht ik niet meer dan 1 kg per maand aankomen en dat is gelukt want in totaal 8 kg bijgekomen. Wat ik wil zeggen is dat je gewicht niet altijd het punt is. Ga naar de dokter zou ik zeggen en eis dat ze onderzoeken doen. Zoek een hospitaal dat hierin wat flexibeler is. En terwijl kan je nog altijd proberen af te vallen.
Hè meid, een vriendin van me heeft ook overgewicht en was ook onregelmatig ongesteld en binnen 2 maanden zwanger. Ik denk ook dat het met vruchtbaarheid te maken heeft hoor!! Succes...goede moed blijven houden, het komt allemaal goed!
Inderdaad naar de dokter en daarnaast zeker ook proberen af te vallen. Dat kan natuurlijk nooit kwaad.
Zoek hulp bij het afvallen, bijvoorbeeld bij een goede diëtist. Zij kan een goed plan voor je maken en samen met jou kijken wat voor jou wel haalbaar is en wat niet. Natuurlijk is het (gelukkig!) niet zo dat iedereen met overgewicht moeilijk zwanger kan worden, maar het kan wel degelijk de vruchtbaarheid verminderen. Ook is het zo dat je niet perse helemaal een goed gewicht hoeft te krijgen 5-10 kilo afvallen kan vaak al heel veel schelen in de hormoonhuishouding. Het kan ook zeker zo zijn dat wanneer een arts ziet dat jij je best doet dat zij ook meer bereid zijn om meer voor je te doen, zoals eerder gezegd als er nog iets anders speelt wil je dat natuurlijk wel graag weten.
Uit je berichtjes merk ik op dat je gedemotiveerd bent. Ook om af te vallen klopt dat? Houdt moed! Mijn advies: ga naar een voedingsdeskundige en maak samen met haar een plan of koop bijvoorbeeld het boekje BEP (10 weken slank plan). Een cyclus kan sterk beïnvloed worden door overgewicht. Daarbij is een ''gezonder'' gewicht altijd beter tijdens de zwangerschap voor zowel moeder en kind Als je vervolgens niks merkt aan je cyclus na het afvallen zou ik nader onderzoek eisen!
Ik zal toch het gesprek met de huisarts aangaan.. Maar ik vind het wel appart dat niet elke ziekenhuis in die zin dezelfde eisen stellen.. Ik denk dat ik gewoon bang ben voor afwijzing en vervelend nieuws.. Maar na deze berichten zal ik er toch wat positiever mee om gaan
Klopt met een te hoge BMI helpen ze je niet moet je eerst afvallen. Ik weet de geertgen kliniek in Limburg helpt wel vrouwen met overgewicht. Als je door overgewicht een onregelmatige cyclus heb noemen ze pcos volgens mij. Voor het afvallen schrijf voor jezelf op wat je eet allemaal op een dag er waar ligt je valkuil. Ik ben ook veels te zwaar en me er van bewust geworden dat ik gewoon veels te veel suikers binnen krijgen. Ben nu dus ruim 4 weken bezig met geen suikers meer te eten en maar 1 koolhydraten maaltijd per dag. Lekker aan de salades en de eieren Check Amber Albarda en Paleo. Heel veel succes
Probeer toch echt af te vallen meid, dit is zo belangrijk! Ja tuurlijk zijn er mensen die te zwaar zijn en makkelijk zwanger raken, maar er zijn er ook genoeg die niet te zwaar zijn en niet makkelijk zwanger raken, dus dat zegt niks. Het is een feit dat je hormonen doordat je te zwaar bent in de war kunnnen zijn. Zet alles op alles om eerst wat overgewicht kwijt te raken. Want de MMM is ook echt geen pretje. Bekijk het ook even van de andere kant, het is niet zo dat ze je niet willen helpen omdat je te zwaar bent, maar ze kunnen jou op dit moment niet optimaal helpen je kansen op een geslaagde poging zijn echt een stuk kleineren de risico's een stuk groter!! Wat ik wel graag zou willen als ik jou was is een zaadonderzoek, want het is natuurlijk nog steeds mogelijk dat het probleem niet bij jou ligt! Succes en ik hoop dat je de motivatie vindt!
Hoihoi, Ik ben ook te zwaar en deed vreselijk mijn best om kilo's te verliezen, maar de weegschaal wilde niet naar beneden. Ik ben mij toen vooral gaan richten op gezond eten, voldoende water en vitamines. Daardoor hoopte ik af te vallen, maar vooral ook een balans te vinden in mijn hormoonhuishouding. Ik ben vlak voor mijn eerste zwangerschap getest op mijn schildklier, want dit is een belangrijk hormoon wat je schildklier afscheid. Hij was bij mij vertraagd, maar niet in ernstige mate. Ze wilde mij wel blijven controleren, maar dit stelde ik uit vanwege de narigheid. Opnieuw prikken was niet nodig, want inmiddels ben ik weer zwanger. Nu gaat het hopelijk goed. Dus meid probeer af te kicken van de suiker, eet je vitamines en drink genoeg. Ik ben ervan overtuigd dat mijn gezonde levensstijl hierbij heeft gewerkt. Dan maar niet afvallen, maar wel zwanger! Succes!
Beste Ssuuss, ik heb ook overgewicht. Ik heb een heel gesprek gehad met mijn huisarts hierover mbt onze kinderwens. Hij zegt juist dat ik nu niet ineens moet gaan afvallen. Dan veranderd je lichaam en dus ook je hormoonhuishouding weer. Hij zegt, je wordt zwanger als je lichaam "gewoon" is. Dus zoals het altijd is. Als je ineens veel afvalt heeft het tijd nodig om te herstellen en dan duurt het weer langer. Ik ben het er absoluut mee eens dat afvallen en minder gewicht hebben gezonder is. Ik weet echter ook dat het lastig is, kampt er tenslotte zelf ook mee. Hou me daarom vast aan de woorden van de huisarts, en eet gezond en beweeg voldoende. Sterkte meid!
Hoi Suus, Helaas zijn wij ook de rottige MMM ingestapt. Zoals je ziet heb ik ook een onregelmatige cyclus en ik had een bmi van 27-28. Volgens de gyn hoeft het niet daar aan te liggen, maar buikvet kan gaan opereren als een endocrien orgaan (als ik het goed onthouden heb, het woord dan) en dat orgaantje kan de vrouwelijke hormonen beïnvloeden en de hoeveelheid testosteron omhoog gaan gooien. Ik ben in ieder geval geprikt op deze hormonen en 11 maart hoor ik de uitslag. Ik ben wel begonnen met een dieet, Sonja Bakker. Dit dieet werkt bij mij en ik blij dat ik iets kan doen wat ik wél zelf in de hand heb. Ik voel me erg goed, ben blij dat er een keer iets wel goed gaat zeg maar. Het hoeft dus niet alleen bij vrouwen te zijn met veel overgewicht, ik heb licht overgewicht en waarschijnlijk reageert mijn lichaam daar al op. Ik hoop dus van harte dat mijn cyclus korter wordt. Ik wil je al het succes wensen en ik hoop dat je een keus kunt maken die werkt en waar jij je prettig bij voelt.
Ik ben vast veel zwaarder als jou en na twee jaar toch zwanger geraakt. Kwam er pas na 14 weken achter. Was voor die tijd niet echt afgevallen,maar wel bewuster bezig met mn voeding. Slikte multivitaminen en dronk veel water, niet teveel koffie, elke dag twee stuks fruit, groenten. Was toen wel 'ineens' zwanger... Gewicht hoeft niet alles te zeggen