Ik zit momenteel in de wachtkamer van het ziekenhuis. Moest me nuchter melden en heb een glucosedrankje op, wat me prima smaakte. Ik ben slank, lang en heb een gezond BMI. Ik moet deze test doen omdat mijn eerste 2 kinderen groot waren (4040 / 4450) en dit kindje nu al aan de grote kant is. Heeft in mijn geval dus niks met overgewicht te maken.
Hier ook een bmi van 30+. Bij mijn zoon nergens geen last van gehad. Wel extra controles en de suikertest wat ik ook nu deze keer weer krijg. Uiteraard let ik wel op mijn voeding maar ik ga me er niet te druk om maken.
Ik moest ook extra controles en de suikertest omdat mn BMI net te hoog is. Gelukkig geen diabetes. Ik vond het drankje en de 2 uur wachten overigens super meevallen.
Ik was volgens de gyn in verhouding te veel aangekomen en daardoor kwam mijn bmi toch te hoog uit. Die 16kg zat er bij 28 weken al aan, maar is daarna gelukkig niet nog meer geworden.
Ik heb een BMI boven de 30 en nu voor de 2de keer zwangerschapssuiker. Vele nichten van mij hebben ook een BMI van 30+ en die hebben allemaal geen suiker ontwikkeld in hun zwangerschappen. Voor nu gezond eten en proberen weinig aan te komen, dat advies kreeg ik van mijn verloskundige.