te zwaar? WTF

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door trubbel, 2 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Wat is er mis met chocomelk dan?

2. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ
    Geen idee wat er zo mis mee is...volgens mij is het niet vetter dan gewone melk.
    Misschien dat ze dan wennen aan die chocoladesmaak elke dag, maarja...in mijn ogen kan dat met zoveel dingen.

3. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Lynn wordt in dec. 4 en is nu 101.5 cm en 17.4 kg. Laatst kreeg ik op 't cb een inval-arts die vond dat we op haar gewicht moesten letten. Toen ik vertelde wat ze op een dag eet (glutenvrij dieet) moest ik van haar de rijstewafel 's ochtends vervangen door een boterham. Kom op zeg! Ze vindt een rijstewafel erg lekker en volgens mij is dat zo ongezond niet;) Ik neem het cb dus echt met een korreltje zout...

4. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    ik ben alleen benieuwd wat de reden is om dagelijks chocomel te geven?
    Ongeacht of dit dikmaker is of niet.

5. Yukl

Yukl Niet meer actief

Haha chocomel is toch echt wel een stuk ongezonder dan gewone melk ;) Er zit volgens mij 2 keer zoveel calorieen in, nog niet te spreken over de extra suikers. Ik zou mijn kind ook niet iedere dag chocomel geven, maar goed, ieder z'n keuze natuurlijk :)

Verder; als je zelf niet het idee hebt dat je kind te zwaar is, dan zou ik het advies misschien hooguit in je achterhoofd houden. Kinderen worden nou eenmaal steeds dikker tegenwoordig en het is niet verkeerd om bij jezelf eens te rade te gaan of het eetpatroon van je kind gezond is. Om drama's in de toekomst te voorkomen.

6. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Mijn dochter is hetzelfde! Gewoon langer dan gemiddeld en dus ook zwaarder plus een extra kilo of zo. Maar ze gaat altijd gelijk op aan de curve dus het is gewoon haar bouw en gewicht, ze heeft het van haar vader, wel aanleg dus. En daarom hier alleen 1 x per week een fristi of zo. Chocola en chocomel begin ik nog maar niet aan. Hou het gewoon op de normale kinder tussendoortjes zo lang mogelijk. Andere dingen gewoon als het een speciale gelegenheid is.

Charlie

7. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Suiker zet zich ook om in vet, en volle chocomel is sowieso niet gezond of zo. Daarbij leer je je kind dat chocomel een hele normale drank is om elke dag te drinken. Het gaat om het voorbeeld wat je je kind geeft voor later.

C.

8. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Volgens mij moet je er niet zo zwaar aan tillen (oeh leuke woordkeuze ;))
    Het CB houdt gemiddelden in de gaten en gemiddelden kunnen er alleen zijn als er iets lichtere en zwaardere kindjes zijn...
    Zij kunnen niet zien wat er thuis gebeurd, dus geven ze de ouders van kindjes die iets zwaarder of iets lichter zijn tips mee... als ouder kun je daar zelf mee doen wat je wil toch?

9. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Laat het cb maar kletsen hoor, mijn zoontje is volgens hun altijd te klein geweest! Ze meten daar zo goed dat hij zelfs een paar keer was gekrompen:D

Over die chocomelk, waarom valt iedereen daar zo over? Die van mij krijgt zo goed als elke dag fristi tussen de middag. Hij mag ook een koekje, eet verder goed brood en groente, dus ik zie het probleem niet hoor.

10. veroon

veroon Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.055
    0
    0
    almere
    hier krijgt me dochter ook elke dag chocomelk
    maar mijn dochter is weer te licht en zo
    hebben ze altijd wel wat te zeuren

11. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Onze dochter is 92 cm en weegt 12,6 kilo. Net onder het gemiddelde.
    Hier krijgt ze ook elke dag chocomel light, ze vind het heerlijk. Wel doe ik half witte melk en half chocomel. Sanne is een slechte drinker en ben dus blij dat als ze wat binnen krijgt. Ze is een ontzettende slechte eter wat warm eten betreft, fruit gaat ook niet zo goed. Maar ze is nog nooit echt ziek geweest! Ze lust graag een snoepje en krijgt dit ook wel maar wel met mate.
    Trouwens in "onze chocomel" zit per 100 ml net zoveel koolhydraten en verzadigde vetten in.
    Ik zou me er niet te druk om maken. Je hoort vaak dat het CB wel aardig kan zeuren. Alhoewel ik er hier gelukkig geen last van heb.

12. Yukl

Yukl Niet meer actief

Light producten worden afgeraden voor kinderen onder de 4 jaar door het voedingscentrum ;)

@ mamavanukkie: tsja, mijn zoontje is altijd wel een grote jongen geweest. Ik geef hem dus geen sap, geen fristi en ook geen chocomel. Hij eet namelijk meer dan genoeg en vindt water en melk ook prima. Als je kind een neiging heeft om wat groot te zijn qua gewicht, vind ik dat je daar best wel een beetje rekening mee mag houden. Het kind hoeft niet op dieet of alleen maar gezonde dingen te krijgen, maar iedere dag chocomelk vind ik persoonlijk in dat geval echt niet nodig. In die zin snap ik het advies van het CB dus wel.

13. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Nou ja ik vind chocomel light lekkerder dan de gewone, vandaar dat we die hebben.

14. rabarber

rabarber Niet meer actief

Nou dan zal ik ook wel commentaar op het CB krijgen volgende keer... Toevallig stond mijn zoon vanmorgen op de weegschaal... 16.7 kilo! Geen idee hoe lang hij is. Hij is 2 jaar en 9 maanden oud.
    Drinkt ook elke dag chocomel (nesquik) en meestal meer dan 1 beker. Geen idee wat hier mis mee zou zijn?
    Hij is een slechte drinker en zo krijgt hij tenminste iets van drinken binnen, hij wil geen water ofzo.
    Snoepen gebeurt hier niet zoveel. Overdag wel eens een droog koekje en 's avonds soms een zakje chips (niet elke avond!)

15. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    OMG wat een gedoe over eten en drinken zeg... pfff, maar goed, tip: bij de SuperdeBoer hebben ze halvolle chocomelk zonder toegevoegde suiker!! IT'S A MIRACLE!!!

......

en dat gedoe altijd over wat kindjes wel en niet zouden moeten hebben.......en dat er geen ' reden ' is om kinderen wat lekkers te geven.....

Voor volwassenen is er ook geen ' reden ' om pizza te eten/pata, alcohol, chips, chocolade, koekjes of whatever!? jij eet toch ook niet elke dag alleen de voedingsteoffen die je nodig hebt? (healthfreaks uitgezonder hier opt forum natuurlijk ;))

16. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    p.s.

dit is mijn persoonlijke mening ;) en zal ik es wat slechts vertellen, mijn zoontje van 18 weken heeft gister een puntje slagroom gehad van het toetje van zijn vader!!!!!!!!! :D

17. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    sorry.... moest er ff uit :p;)

18. rabarber

rabarber Niet meer actief

:$:$:$ hoe slecht!! :$:$:$

;)

19. miffy11

miffy11 Niet meer actief

hahahaha :D

even heel offtopic hoor.. maar fenne heeft een paar weken geleden de chocolademousse uit mijn handen geslagen. wat er aan haar eigen handjes zat at ze doodleuk op, met een big smile, de rest zat overal.. chocolade mousse gaat er overigens niet heel makkelijk uit in de wasmachine ;)

ontopic: mila krijgt steeds commentaar dat ze veel te licht is voor haar leeftijd (is ze ook, maar door prematuur/dysmatuur geboortegewicht, de lijn stijgt goed) en ik kreeg laatst op het cb te horen dat ik haar maar vaker friet en pizza moest geven.. ja daahaag!

20. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    7 maanden friet en pizza??????????????????? whahahahahahaha, dat vink dan wel weer lagguh :D

Deel Deze Pagina