te zwaar

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sjaam, 23 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

18 jun 2008
    1.112
    0
    36
    Zuid Holland
    Hallo,
    Ik weet dat dit onderwerp al een aantal keer langs is geweest, maar ik wil het toch nog even aansnijden.
    Ik ben nl bezig met het proberen zwanger te worden.
    Nu heb ik aardig wat overgewicht. Ik weeg bijna 110 kilo :oops:
    Ik heb echt het idee dat ik niet zwanger zal raken omdat ik zo zwaar ben.
    Ik let wel op mijn eten.
    Kan iemand mij hier iets over vertellen of ervaringen met me delen?
    Ik zit er best wel mee.

2. tessaa

tessaa Actief lid

13 okt 2008
    202
    0
    0
    tilburg
    hoi sjaam
    ik ben ook te zwaar hoor maar ik ben in 2006 gewoon zwanger geraakt maar helaas was het een miskraam dus ik denk niet dat het kwaad kan want ik heb een miskraam gehad om een andere reden

3. foover

foover Bekend lid

17 nov 2007
    730
    0
    16
    Hoi, Hoi,

Ik ben ook iemand die te zwaar is. Ik weeg hetzelfde als jou. Ik ben in 2005 na 5 maanden proberen zwanger geworden en bevallen van een heel mooi jochie in 2006 . In 2007 ben ik ook na 5 maanden zwanger geworden en inmiddels 8 weken terug bevallen van een prachtige dochter. Mijn menstruatie was wel heel onregelmatig en geen touw aan vast te knopen. Ik ben hiervoor naar de HA geweest en heb homeopatische pilletjes gekregen om het weer regelmatig te krijgen. Blijkbaar heeft dit goed geholpen.
    Ik begrijp dat je je hier zorgen over maakt. Probeer het wat los te laten. Al deze spanningen zijn ook niet goed voor het zwanger worden. ( al weet ik dat dit makkelijker gezegd als gedaan is).
    Heel veel sterkte.

Groetjes Marieke.

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Het is helaas wel zo dat je gewicht invloed kan hebben op je vruchtbaarheid. Je lichaam werkt het beste bij een bepaald vetgehalte en gewicht en het kan zijn dat je daar boven zit. Het is wel zo dat dat bij iedereen anders is. Als je cyclus verder normaal is en je hebt geen heel pijnlijke menstruatie (wat kan duiden op bepaalde problemen) dan zou ik me er niet te druk om maken.

Ik heb bij mezelf wel meegemaakt dat ik pas zwanger werd toen ik afviel tot een beter gewicht (woog toen ook ong wat jij nu weegt en was afgevallen tot ong 100). Maar ik was al wel heel lang bezig (5/6 jaar) en ik had last van pcos.

5. tessaa

tessaa Actief lid

13 okt 2008
    202
    0
    0
    tilburg
    nou ik heb zeker een overgewicht van 20 kilo en ik ws gestopt met de pil en die zelfde maand was ik zwanger maar het was helaas een miskraam om andere redenen dus maarja indereen der lichaam is verschillend tog

6. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

18 jun 2008
    1.112
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik ben wel gewoon ongesteld en heb verder dan geen klachten. We wachten het af. Maar wel fijn om jullie verhalen te lezen!

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik ben 28 kilo te zwaar maar kerngezond en vrij regelmatige cyclus, en volgens mijn ha is het dan geen probleem. Alleen heb je tijdens je zwangerschap wel iets meer kans op zw diabetes geloof ik.

8. HJ1977

HJ1977 Actief lid

6 jun 2007
    447
    1
    0
    Ik was 102 kilo toen we begonnen. Ben in die tijd gaan sporten en afgevallen tot 94 kilo. Weet niet of het er mee te maken heeft gehad, maar ik ben nu wel zwanger...

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

hey ik ben ook te zwaar maar ik ben wel in ronde 1 zwanger geraakt en dat is toch alweer 26 weken geleden.

10. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Hoi Hoi!
    ik heb helaas geen ervaringen,tips of iets wat er op lijkt :oops: maarik heb die angst ook..alhoewel ik op gezond gewicht zat toen we begonnen,..ben nu te zwaar en nu het nog niet lukt heb ik ook vaak wel het idee dat het daardoor komt...ik ga als ik ongi ben geworden naar de HA en dan hoor ik het wel...

Liefs Springmuis

11. wishfullthought

10 jun 2008
    32
    0
    6
    Vrouw
    hoi allemaal,
    hier ook iemand die iets te zwaar is, en ben ook al een poosje bezig en ook bang dat ik te zwaar ben! mijn vriend zegt dat het niet zo is en da ik me daar niet druk om moet maken, maar ja makkelijk zeggen! en ik heb gehoord dat afvallen slecht is als je zwanger wilt worden, dus is ff latsig. Heb wel hele lange cyclussen mis dat het ook daardoor komt?

liefs,

12. LadyAnn

LadyAnn Actief lid

27 apr 2008
    110
    0
    0
    Gastouder/kinderopvang
    Hey Allemaal

Dat is ook mijn angst heel erg. Dat ik geen kids kan krijgen omdat ik te zwaar ben( mega te zwaar)
    Daarom sport ik nu 3x in de week totaal 4 uurtjes als ik niet hoef te werken s avonds en probeer ik veel met de fiets te doen. Ik wil wel fit zijn. Want straks ben ik dik en stijf :S Alleen dik zijn is al meer dan genoeg vind ik.

Ik wordt wel ongi maar wel onregelmatig. Deze keer weer lange cyclus gehad. Verder de normale pijn klachten die erbij horen en ook niet super lang ongi dus ben allang blij dat dat vrij normaal is allemaal.

Meiden we worden vast ooit hele lieve mama's moeten alleen veel geduld hebben.

13. Marieke1983

@ wishfullthought: ik denk dat ietsje te zwaar zijn niet uitmaakt hoor! (en als je je vriend al zegt dat je niet te zwaar bent kan het nooit ernstig zijn ;) ) en je hebt gewoon een regelmatige cyclus.

maar los daarvan mag je wel afvallen tijdens het zwanger worden en zelfs tijdens het zwanger zijn. gewoon normaal blijven eten bijv. volgens de richtlijnen van het voedingscentrum. (op hun website) ik zou niet gaan SB-en.

@LadyAnn: val je van dat sporten niet af? ik sport nu ook 2-3x per week bovenop de beweging uit fietsen enzo die ik al had, maar toch wel met het doel om af te vallen...

14. LadyAnn

LadyAnn Actief lid

27 apr 2008
    110
    0
    0
    Gastouder/kinderopvang
    Hoi Marieke

nee ik sport al jaren 1x in de week en sinds een jaar 2x in de week en sinds 2 maanden 3x in de week. Ik doe uurtje showdance en uurtje streetdance. doe uur Aeronetics en uur Pilates. Heb zelfs dieetiste gehad. Meer dan 5 ging er steeds niet af. Ben ooit aan de prikpil geweest en daar 20 kilo :confused: van gegroeid. Ik let erop dat ik gezond eet en goed blijf bewegen en hoop dat ik dan ooit fit in de zwangerschap ben.

15. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

18 jun 2008
    1.112
    0
    36
    Zuid Holland
    Wat ik ook nog heel erg vind, is als ik al zwanger word, dus ook weer dikker ga worden.
    Wat kan ik me daar druk om maken zeg!

Maar ik ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben die hieroverin zit.

16. Marieke1983

jeetje LadyAnn dat klinkt niet hoopgevend..
    ben je er ooit mee naar de ha geweest? het lijkt me toch niet normaal als je gezond eet en veel beweegt dat je niet afvalt.
    zou het eerlijk gezegd moeilijk te verkroppen vinden als het bij mij ook zo zou lopen.. :oops:

17. foover

foover Bekend lid

17 nov 2007
    730
    0
    16
    Hoi Sjaam,

Ik kan me voorstellen dat je je hier druk overmaakt. Misschien dat dit je iets geruststeld. Ik ben 2 keer zwanger geweest (en bevallen). Tijdens mijn zwangerschappen ben ik in het begin afgevallen en later weer aangekomen waardoor ik tijdens de zwangerschappen niets ben aangekomen. Na mijn bevallingen was ik dus een stuk lichter rond de 8 kilo, dan voor de zwangerschap.

Groetjes marieke.

18. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

18 jun 2008
    1.112
    0
    36
    Zuid Holland
  19. Rebecca22

Rebecca22 Nieuw lid

23 okt 2008
    1
    0
    0
    He iedereen,

Ook ik ben te zwaar.. Maar toch willen wij proberen zwanger te raken.
    Ik ben een aantal maanden geleden met de pil gestopt, om andere redenen dan zwanger raken. Maar nu komen toch de kriebels, vorige maand was ik een week overtijd toen ik toch ongesteld werd. Nu ben ik inmiddels 3 weken overtijd, de testen geven aan dat ik niet zwanger ben.. Wat kan/ moet ik doen?

Groetjes

20. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Hoi,

Ik ben ook behoorlijk wat te zwaar en de eerste keer ben ik in een keer zwanger geworden en de tweede keer in drie maanden. Dus het hoeft niet te betekenen dat je minder makkelijk zwanger wordt hoor!

Deel Deze Pagina