te zwaar

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sjaam, 23 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tammeke

Tammeke Lid

1 mrt 2008
    64
    0
    0
    verpleegkundige
    België
    Hallo dames, ik ben ook behoorlijk wat te zwaar (zo'n 20 kilo), en ben dus ook al geruime tijd aan het proberen zwanger te geraken, omdat ik links en rechts wat gelezen had dat overgewicht soms wel verminderde vruchtbaarheid geeft, ben ik op dieet gegaan, ik ben ondertussen 8 kilo afgevallen, en de laatste 2 maand is mijn cyclus weer wat korter en minder pijnlijke regels, weet niet of het te maken heeft met het gewichtsverlies, maar hoop toch wel ooit zwanger te geraken, en blijf dus ondertussen streven naar die 20 kilo lichter.

veel succes nog

2. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik ben ook veel te zwaar en ben in 2006 in de eerste ronde zwanger geraakt, maar dat eindigde in een miskraam. Toen vervolgens weer in de eerste ronde zwanger geraakt van Lianna. Om weer ongesteld te worden eerst aan de pil geweest en vervolgens weer in de eerste ronde zwanger van Yosyp. Bij maakte het te zwaar zijn dus niks uit.

3. angilla

angilla Bekend lid

16 mei 2008
    554
    0
    0
    asperen
    hallo allemaal,

Ik ben 1m52 en ik weeg 85 kilo dus ben ook aardig zwaar ik heb ook een erg onregelmatig cyclus.Mijn zus is ook erg zwaar en die heeft bij de 1ste er een jaar over gedaan en bij de 2de was het in 1x gelukt.Natuurlijk is het beter als je afvalt maar het maakt niet uit als je zwanger wilt worden.Als het niet lukt om zwanger te worden zal de gynacoloog je wel zeggen dat je eerst moet afvallen en als je rookt stoppen.

4. wishfullthought

10 jun 2008
    32
    0
    6
    Vrouw
    @marieke1983,
    Thanks altijd fijn dat er iemand reageerd, soms zakt je de moed ff in de schoenen en dan ligt het voor je gevoel overal aan. gewoon w8en w8en en nog eens w8en het zal toch ooit wel gebeuren?!
    @sjaam zie dat je overtijd bent!heb je al getest?!

liefs

5. LadyAnn

LadyAnn Actief lid

27 apr 2008
    110
    0
    0
    Gastouder/kinderopvang
    @Marieke

ja ben toen ook naar dieetiste doorverwezen en ook tijdje heen gegaan ging ook niet lekker. Bloed laten prikken ook niks mis. Val gewoon erg moeilijk af. ben al van kleins af aan dikker. Gelukkig komt er nou ook niet bij maar ja das al vele kilo's te laat. Voor mij ook geen prikpil meer en nu helemaal geen hormonen meer heerlijk :)

6. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

18 jun 2008
    1.112
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik zit nog steeds te wachten tot ik ongesteld wordt. Heb vanochtend een test gedaan, maar die was helaas negatief :(

7. wishfullthought

10 jun 2008
    32
    0
    6
    Vrouw
    @ sjaam balen:( misschien over een paar dagen nog een test?
    ik duim voor je

liefs,

8. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    Hey
    dat heb ik dus ook gehad
    omdat mijn cyclus zeer onregelmatig is, wordt er gelijk gezegd dat het aan je gewicht ligt.
    weet ook dat het bter is, om wat af te vallen, maar hoor aan de andere kant ook heel veel verhalen, van meiden die nog zwaarder zijn dan mij, en gewoon zwanger raken.
    tis allemaal zo dubbel
    iedereen in iedergeval veel succes

9. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36
    hoi

ben hier tijdje niet geweest en heb dus niet alles gelezen.
    ik probeer het nu ook al heel erg lang en heb ook overgewicht. mijn eerste zoontje was ik snel zwanger en woog daarvoor ook erg veel en was op dieet, ben toen afgevallen en zwanger geraakt

ik toch zo dat als je afval je ook vruchtbaarder word door t afvallen?

10. wishfullthought

10 jun 2008
    32
    0
    6
    Vrouw
    hey,
    Ja ze zeggen dat je cyclus stabieler word als je minder overgewicht hebt, maar daarintegen zie je inderdaad ook vrouwen die veel overgewicht hebben die ook zwanger zijn, dat vind ik soms wel frustrerend dat het niet lukt want dan ben je er zo mee bezig, stoppen met roken niet drinken enz terwijl ik ook stellen ken wat aan de drugs zit en ff de pil vergeten en zwanger zijn dan denk ik in hoeverre moet ik mijn leven aanpassen?! en dan doe ik dat en waarom lukt het dan nog niet?! ach brrr ff balen!
    sorry voor het gezwets!
    succes iedereen.

liefs,
    Lien

11. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Hier ook te zwaar en ben al 3x zwanger geweest en ook bij alle 3 de keren snel zwanger geworden, helaas 2 mk gehad, maar dat heeft niks met mijn gewicht te maken en een gezonde zoon.

12. Nissy

Nissy Actief lid

4 aug 2008
    164
    0
    0
    Ook ik ben te zwaar.
    Moest vandaag naar mijn huisarts voor een kennismakingsgesprek en heb dus gelijk wat dingen gevraagd.
    Hij zei dat als je gewoon menstrueert dat je makkelijk zwanger kan raken.
    Het enige is dat als je ernstig overgewicht hebt dat je cyclussen gemiddeld langer duren en dat het daarom ook langer kan duren voordat je zwanger raakt.
    Pas als je cyclussen onregelmatig zijn en je hebt overgewicht moet je je zorgen maken zei hij.
    Nadat ik met de pil ben gestopt was ik 112 dagen overtijd, maar ook dat vond hij niet bijzonder, omdat dat met de pil te maken had.
    Mijn cyclussen (zonder pilgebruik natuurlijk) vond hij er prima uitzien en dat ik mijn eisprong kan voelen aankomen en kan voelen springen :p vond hij helemaal goed en hij zag geen reden waarom ik met overgewicht niet zwanger zou kunnen raken.

13. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

18 jun 2008
    1.112
    0
    36
    Zuid Holland
    Kijk, Das nog eens een goed bericht.

14. wishfullthought

10 jun 2008
    32
    0
    6
    Vrouw
    inderdaad dat zijn nog hoopvolle berichten!
    succes voor allemaal enhopen dat we ondanks ons (dik)buikje nog een dikker buikje mogen krijgen!

liefs,
    Lien

15. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ik wilook graag zwanger worden en ben veel te zwaar.Ik weet waarom ik te zwaar ben en heb al heel veel pogingen gedaan af te vallen,voor het moment heb ik me er maar bij neegelegd,probeer ik gezond te eten en te leven.Ik ben er ook erg bang voor dat ik niet zwanger kan worden door overgewicht maar volgens mijn huisarts kan ik als verder alles is orde is gewoon zwanger worden en hoeft mijn gewicht helemaal geen probleem te zijn.Ben pas 2mnd met de pil gestopt maar we gaan er gewoon voor!

16. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Ik ben ook te zwaar en zit nog maar in de eerste ronde. Mijn cyclus is volgens mij best regelmatig en ik weet zeker dat ik altijd een eisprong heb, dus ik hoop dat het gewoon gaat lukken. Ik maak me af en toe wel een beetje zorgen erover, maar wat ik hier lees stelt me wel een beetje gerust.

17. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

18 jun 2008
    1.112
    0
    36
    Zuid Holland
    NOu ik ben erachter hoor.
    Ik ben nl zwanger! Gewoon met overgewicht

18. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Gefeliciteerd :D

19. Nissy

Nissy Actief lid

4 aug 2008
    164
    0
    0
    Gefeliciteerd!

20. hielko2006

hielko2006 Niet meer actief

sjaam gefeliciteerd
    en dat geeft weer hoop voor ons iets wat dikkere dames :)

Deel Deze Pagina