wanneer extra vitamine

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Rosao, Sep 2, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Hoi Eveline,

Thijmen eet redelijk wat dingen (brood, fruit, vlees, vegetarische dingen) maar groente is nog een groot drama en ook dingen als rijst, pasta en aardappels gaan moeizaam. Wanneer wordt dit echt een probleem en moet ik extra vitamine gaan geven? En hoe kan ik hem meer dingen laten eten? Moet ik dan gewoon dingen blijven aanbieden en dan hopen dat hij ze ook gaat eten of kan ik er nog iets anders voor doen?
    Ik push hem nu niet en prijs elk hapje dat zijn mond in gaat, dat lijkt wel te helpen.

Alvast dank,

Groet Rosa

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Beste Rosa,

Wanneer je kindje de ene dag minder goed eet dan de andere dag is dat niet altijd erg. Kindjes krijgen vaak meer binnen dan je denkt. Wanneer je je zorgen maakt over de hoeveelheid vitaminen die je kindje binnenkrijgt kun je eventueel ook een melkproduct gebruiken waar vitamines aan zijn toegevoegd. Misschien helpen de volgende tips je nog:
    Probeer scènes aan tafel te voorkomen. Samen eten moet juist lekker en gezellig zijn. Een zekere soepelheid van de kok doet wonderen. Misschien lust een kind dat gruwt van spinazie het wel als het rauw door de aardappelpuree is gestampt.
    Een klein schepje laten proberen, helpt kinderen te wennen aan allerlei smaken.
    Lust je kind iets niet meteen, probeer het dan een andere keer nog eens en herhaal dat zonodig: uiteindelijk gaat het er vaak wel in en moet het kind vooral wennen aan het nieuwe product. Je kindje moet vaak wel 10 keer iets geproefd hebben voordat de smaak herkent wordt.
    Succes met het eten.

Groetjes Eveline

3. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Dank voor je antwoord, scenes probeer ik idd te voorkomen. Als Thijmen niet wil eten, dan niet. Gelukkig is hij een gezonde hollandse jongen :)

Nog wel een ander vraagje. Is het normaal dat hij soms een hapje neemt, begint te kauwen en dan de hap uit zijn mond laat vallen als ie er genoeg van heeft? Het gebeurt vaak met dingen waar hij langer op moet kauwen zoals vlees of appel oid. Maar soms ook met brood.

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

Het komt vaker voor dat kindjes het eten wat goed gekauwd moet worden, minder goed willen eten. Blijven aanbieden is het beste wat je kunt doen.

Groeten Eveline

Share This Page