Hallo, Bah, ben zó onzeker! Morgen moet ik voor de 2e keer een glucose-dagcurve laten maken. 3x Prikken in het ziekenhuis. Dit omdat de waarde van de eerste prik (nuchter) de vorige keer te hoog was. De verloskundige zei dat ik een beetje op de suikers en koolhydraten moest letten. "Oké", zei ik. Maar nu merk ik wel dat dat gewoon overál in zit! En vanavond eten we pasta. Ik durf dat bijna geeneens meer te eten!! Hoeveel happen mag nemen? Ik weet gewoon niet meer wat ik wel en niet mag. En ben eigenlijk heel erg ongerust dat morgen de waardes weer te hoog zitten en dat ik dan zwangerschapssuiker heb....!! Zucht.... Ik heb niet echt een vraag, nou ja, of ik dan vanavond wel gewoon pasta kan eten...
Ik zou zeker wel eten meid, je hebt wel een kleintje wat je bij je draagt. Als je de saus er apart bij hebt zou ik niet al te veel saus nemen en geen toetje na. Verder vanavond ook niet te veel suikers eten, maar nog wel wat. Iets van een plakje ontbijtkoek ofzo. Sterkte morgen in het zh!
Tja er zitten wel een hoop koolhydraten in pasta maar ik zou het wel gewoon eten hoor. Wacht nou maar op de uitslag morgen, en geniet vanavond van je pasta
meid, gewoon eten. Een bord zoals je anders ook zou eten. Voor een goede inschatting van wel of geen suiker is het ook belangrijk dat ze kunnen inschatten hoe je reageert op normaal eten. Als je nu anders of veel minder eet, beinvloed dat de uitslag van morgen misschien ook.. Hoe hoog was je waarde toen nuchter? Ik hoop dat je morgen goed nieuws krijgt!
Zucht... ja, ik moet idd. wel wat eten. En dat wil ik ook, want ik heb gewoon trek (nu al). En ontbijtkoek... daar begin ik nu ook al over te twijfelen. Zit toch ook veel suiker in?? Nou ja, eerst maar eens de uitslagen van het geprik van morgen afwachten...
Ha Hanna, ik denk niet dat je door normaal te eten je uitslag van morgen veel gaat veranderen. Als je suiker hebt zou de uitslag van te test zeker te hoog zijn en als je geen suiker hebt zul je niet zo gauw een te hoog glucose gehalte hebben door het eten van een bord pasta. Eet gewoon een normale portie pasta zoals altijd. Als je heel bang bent voor de koolhydraten dan zou je een gebakken ei met een salade kunnen nemen, maar de vraag is of dat slim is om te doen, je kunt toch niet om de uitslag van de test heen. Hooguit een beetje minder hoog en tja als je dan een grensgeval blijkt te zijn dan heb je misschien net geluk maar dat betekend niet dat je niet alsnog suiker gaat ontwikkelen in je zwangerschap. Wat ik maar wil zeggen; ik snap heel goed dat je liever geen suiker hebt maar heel veel veranderen aan de uitslag mocht je het wel hebben kan denk ik niet. Succes, laten we hopen dat je geen suiker hebt!
Je kan juist, als je op koolhydraten moet letten, beter veel zelfgemaakte rode saus met groenten & vlees erdoor eten, met iets minder pasta. Rauwkost erbij. Een schaaltje yoghurt of kwark of light rotzooi mag je ook gerust toe. De koolhydraten zitten in de pasta, niet zozeer in de rode saus! ( Witte saus is dan weer een ander verhaal ivm vetten/calorieen )
gewoon normaal eten hoor, maar als je het eenmaal hebt dan is pasta echt een gigantische bom voor een suikerpatient mijn suiker schiet al de lucht in alleen als ik er naar kijk hahahahaha. Maar voor nu gewoon eten dan is de test uitslag dus morgen ook betrouwbaar!!! succes meid liefs Es
De tip van een plakje ontbijtkoek lijkt me geen goeie: ontbijtkoek barst van de suiker! En je kunt beter wat minder pasta en meer (rode) saus nemen dan andersom. Hoe is het gegaan vandaag? Succes ermee!