te zwaar..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lenaroos, 25 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Even relativeren: op het cb hebben ze gevraagd wat ze eet, ze hebben niet gezegd dat het fout was. Ik zou aan het cb vragen hoe ze het bedoelen en of je minder moet geven. Op het cb vragen ze aan elke ouder wat het kindje eet. Een baby mag niet op dieet. Je kunt wel gezonde keuzes maken.

2. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Precies, een baby mag niet op dieet maar je kunt zeker gezonde keuzes maken en zo te zien aan je schema doe je dat ook!
    Wat een onzin om dan geen brood meer te gaan geven maar granenpap op waterbasis??
    En Piccolina, denk dat diegene die jij bedoelt met dat BV verhaal naast haar BV misschien niet zo'n goede keuzes maakte qua voeding??? BV geeft inderdaad juist minder kans op obesitas, al vraag ik me af of je in geval van TS daar uberhaupt aan moet denken...

Ook toetjes zou ik gewoon blijven geven, maar dan inderdaad gewoon volle yoghurt/volle franse kwark/griekse yoghurt. Die volle producten/vetten hebben kindjes in de groei hard nodig!
    Nogmaals: zeker geen magere of lightproducten gaan geven.

3. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.217
    1.282
    113
    Centrum België
    Mijn oudste is altijd stevig geweest: al haar weegpunten boven de maxcurve. Pediater zei dat zolang het een vloeiende curve is, er geen probleem is (zonder de spuigaten uit te lopen). Het was háár curve.
    Ter illustratie: 3 maand 7kg, 15 maand 12 kg, 2 jaar 17kg en nu is ze bijna 4 en weegt ze 22kg

Deel Deze Pagina