Net bij cb geweest en ik neem ze nooit te serieus maar Jari zou te zwaar zijn. Hij is 90 cm en 16.1 kg. Ik vond hem altijd al iets zwaar maar niet zorgelijk. Maar hoor meer mensen in mijn omgeving zeggen dat ie Hollands welvarend is. Nu vraag ik me af is ie echt te zwaar? Als ik naar cijfers kijk om me heen zou hij rond de 13 kg moeten zitten...
Mijn nichtje is van februari 2012 en weegt ook ongeveer 16 kg. Zij is ook echt te zwaar. Ze zou op dieet moeten (wil mijn zus niet), maar ik kijk ook naar de vader van het meisje (man van mijn zus), die weegt namelijk ruim 100 kg en is 1.80 lang. Zijn vader is zwaar, mijn ouders hebben overgewicht en ik en mijn zus zitten op het randje. Ik zal niet zeggen dat ze er niets aan KAN doen, maar soms zit zwaarlijvigheid in de familie. Maar ze moet zeker op haar eten letten. Hoe is dat bij jullie? Krijgt je zoon veel ongezond? Of eet hij weinig (slaat vet dus op ipv te verbranden). Beweegt hij veel?
ik probeer het even te vertalen naar mijn zoon, die is nl gemiddelder dan mijn oudste. Hij is nu 85 cm en 11 kilo. Dan is jouw zoon dus 5 cm en 5 kilo zwaarder. Dat is in verhouding wel veel idd. Die 13 kilo zou meer kloppen.
Mijn dichter is van oktober 2012, wel een meid, en een kleine!Maar zij is voor haar lengte ook al aan de forse kant. Ze is nu 80cm en 11kg.. Mij lijkt daarom 16kg dan ook best veel, maar goed hij is wel een stuk groter.. Wat is je eigen gevoel? Beweegt hij genoeg en eet hij gezond? Dus weinig tot geen toegevoegde suikers etc?
Ik vind het wel aan de zware kant. Als ik kijk naar Lisa, die is ongeveer 1.05 en 16.9 kg. En ze is niet extreem dun ofzo, gewoon slank. Wel heel fijntjes gebouwd.
ja ik heb er 1 van 1.10 en 17 kilo....maar vind het moeilijk daarmee te vergelijken omdat zij wel vrij dun is...niet echt anorexia mager, maar ze heeft werkelijk niks over.
Mijn zoon is 89 cm en 13.5 kilo en is al behoorlijk fors en flink dus ja ik vind 16 kilo wel echt te zwaar. Ik zou wel naar zijn eetpatroon en voedingsmiddelen kijken als ik jou was
Mijn oudste is van 2010 en die weegt 16 kg. En die is niet dik, maar ook zeker geen tenger meisje. Dus 16 kg voor een kindje uit 2012 vind ik wel zwaar klinken ja. Mijn jongste uit 2012 is 90 cm en 9, bijna 10 kg. Maar goed dat is een tenger dametje
ja precies....is ook wel klein voor haar leeftijd, maar ook licht dus. De gemiddelde 6 jarige is wel wat groter en zwaarder
Offtopic, heel leuk die profielfoto van jou te zien. De dames zijn ineens groot. Ik was blijven hangen van dat beeld van die "kleintjes" in dat filmpje van je onderschrift
90cm en 10kg vind ik dan weer erg mager klinken... Maar ik zou dat manneke niet perse op dieet zetten. Hooguit kijken of er wel echt gezond gezond gegeten word ipv te minderen. Dus geen snoepjes.. Neem maar komkommer of tomaat of iets anders dat hij lekker vind. En vers fruit ipv gedroogd fruit. En magerdere vleeswaren... Kipfilet ipv salami bijvoorbeeld. Niet elke dag chocopasta of gekleurde hagel wil ook schelen. thee ipv limonade of als je ranja geeft niet te smaakvol aanlengen. En veel naar buiten... Zonder buggy natuurlijk. Beweging. En grote kans dat ie straks ineens stuk de lucht in gaat zonder noemenswaardig aan te komen. Onze gup die iets lichter was dan jouw zoon is nu met 7 jaar prima op gewicht. Niet mager maar ok zeker niet te zwaar. Lichaamsbeweging was hier echt de key... Wij aten altijd al gezond en zijn ook veel buiten. Maar ze is de afgelopen paar jaar nauwelijks zwaarder geworden en tegelijkertijd is d'r lengte meer gelijk gaan lopen met die van leeftijdgenootjes. Nu hoor je geen cb/schoolarts meer klagen (Sterker nog... Ik had laatst een broek die om d'r billen flubberde... Die paste echt toen ik hem kocht )
Ja die van jou is inderdaad wel klein . Eva is ook 6 (wel bijna 7 ) en 1.22 en 23 kilo. Gemiddeld geloof ik.
wow wat een verschil idd...maar geloof dat eva gemiddeld is hoor. In de klas zou ze er vergeleken met haar leeftijd met kop en schouders bovenuit moeten steken bij de 4 en 5 jarigen, maar ze valt totaal niet op. 1 moeder vroeg (wat dan ook ietwat overdreven is) aan het begin van het schooljaar of ze ook nieuw was....uhh nee dit is haar derde schooljaar al
Mijn jongste is flink, nu met 29 maanden, bijna 16 kg en 97 cm denk ik. Ze zit qua lengte en gewicht wat hoog in de curve maar heeft dat altijd gezeten. Ze is in verhouding iets zwaarder maar niet te zwaar. Oudste weegt hooguit een kilo zwaarder en is 10 cm langer.
Mijn dochter is van oktober 2012. Ze was laatst bij controle in het ziekenhuis 89 cm en 12,7 kg, en ze is echt niet mager (ook niet dik). 16 kg lijkt mij dan wel aan de hoge kant. Misschien kan je een beetje in kaart brengen wat er allemaal gegeten wordt en daar misschien iets in veranderen.
Onze meiden blijven gelijk lopen he. De mijne is ook zo ukkerig tussen al die grote koppen in groep 3.
haha ja klopt....ik geloof het...hier zou ze ook enorm opvallen in groep 3. Nu tussen de kleuters dus juist niet
Bij Eva in de klas (groep 3) zit een meisje die even groot is als Lisa . Is wel een jaar jonger dan Eva, maar wel bijna 1,5 jaar ouder dan Lisa.