Bij mijn jongste zoon zitten er nu op 4 vingers een barst in zijn nagel. Precies in het midden van zijn nagel. Het groeite dan helemaal los en valt er dan af. Het begon bij 1 nagel en toen dacht ik nog dat hij met die vinger tussen de deur was gekomen. Daarna kwam er nog 1 bij aan zijn andere hand. Nu zie ik dat er nog 2 vingernagels er zo uitzien. Weet iemand wat het is? Moet ik hiervoor naar de huisarts met hem?
Heeft die misschien onlangs een kinderziekte doorgemaakt.Ik heb weleens gehoord dat kindjes dit ook kunnen krijgen nadat ze hand voet en mondziekte hebben doorgemaakt.
Hij is erg aan het kwakkelen. Hij wordt op het moment uitgebreid onderzocht waarom hij steeds zo hoest. Hij hoest al vanaf dat hij 2 maanden was. Ws is hij astmatisch, maar dat is nog niet een verklaring voor alles. Nu bij KNO-arts waarbij zijn oren niet goed bleken te zijn (moet ws buisjes), hoge antistoffen, dus ergens allergisch voor, maar niet duidelijk waarvoor. Hij heeft al een paar keer een longontsteking gehad, diverse luchtweginfecties, enz. Hij is vaak ziek. Gebruikt regelmatig diverse medicatie .
Dan zou het best door zijn ziek zijn en medicatie kunnen komen. Ik zou het wel met de arts overleggen. Nagelafwijkingen worden weleens gezien bij bepaalde syndromen.
Het kan volgens mij ook wijzen op een tekort van het een of ander. Zou er wel even naar de HA mee gaan.