Mijn dochter van 3 moet al een paar weken bij het ontbijt na een paar hapjes brood eerst kokhalzen en daarna overgeven. Heb het dus nu al een paar weken aangekeken, maar vanmorgen durfde ze daardoor niet te eten omdat ze bang was over te geven. Vervolgens neemt ze een hapje en die komt er meteen al uit. Ben net naar de huisarts geweest en die denkt dat het gedragsmatig is en ik er geen aandacht aan moet schenken, maar ze krijgt al minimale aandacht en ik denk ook dat het niet gedragsmatig is. Wie herkent dit ?
Nee, ik herken het niet. Maar heeft ze het alleen als ze 's morgens brood eet? Gaat het in de middag wel goed? Zo ja, dan zou ik heel simpel haar gewoon wat anders geven bij het ontbijt.
Heeft de huisarts haar keel en neus en oren bekeken? Zoniet, dan zou ik dat willen laten checken. Als dat het niet is, zou ik eens kijken of geroosterd brood wel gaat? En anders pap?
Geeft ze de hele dag over? Of alleen bij brood? En gaat het brood op andere momenten wel goed? Ging het voorheen wel goed? Geeft ze aan dat ze het vies vindt? Mn zoon gaat ook kokhalzen bij het eten van donkerbruin brood met pitjes erin. Voor hem liefst zo licht mogelijk. Dit is puur gedragsmatig ik zou zeggen: wanneer ze het op andere momenten wel binnen kan houden en het voorheen wel goed ging, dat je dan wel kan stellen dat het gedragsmatig is. Als ze smiddags wel brood eet zou je er voor kunnen kiezen om smorgens iets anders te proberen; brinta, ontbijtkoek, crackers, beschuit etc. Haar brood krijgt ze dan toch wel.
Brood eten ging altijd goed, ze at er rustig 2 op. Nu eet ze nog maar een half broodje op een dag denk ik, ik zie echt dat ze het vervelend vind als ze heeft overgegeven. De huisarts heeft niks nagekeken. Misschien s,ochtends iets anders inderdaad, iets van brinta ga ik morgen meteen proberen. Bedankt alvast voor het meedenken.
Als ze voorheen wel brood at dan denk ik niet dat ze ineens allergisch of overgevoelig is. Of als ze wel andere vaste voeding kan verdragen. Dan kan je concluseren dat er iig niks met dr maag of haar slokdarm is. Als ze brinta wel aankan, ligt het iig ook niet aan de tarwe/ bestanddelen oid. Eet ze het bij een ander wel? Laatst had ik alleen donkerbruin brood met zaadjes in huis dus moest zoonlief het mee naar de overblijf. Daar had hij het wel opgegeten naar eigen zeggen "omdat hij anders niks had". Dus als hij de keuzemogelijkheid niet krijgt eet hij het wel gewoon. Fijn dat ik dat weet
Dat meen je niet Teruggaan en keel, neus en oren laten checken. Beide meiden aten/eten hier vreselijk slecht met klachten op dat gebied, met ook kokken, slecht wegkrijgen van brood en fruit, etc. Wat een onbenul zeg, die huisarts. Een kind dat normaal goed eet en die klachten heeft en dan niet even checken...
Ik moet toevallig aankomende donderdag met haar naar de kno arts voor een gehoortest, misschien kan ik het dan even overleggen en weet die er iets van. Het is namelijk niet het kind voor zulke dingen wel haar mond stijf dichthouden als je haar een hapje wil geven maar overgeven nee. Bedankt.
Ik weet niet of ze brinta wel eet hoor, ik ga het morgen proberen. Mijn dochter van 8 eet ook geen brood met pitjes en bij de overblijf op school wel, tja dan is het kiezen of je wat eet of niet ik ben daar namelijk helemaal niet moeilijk in dan eet je maar niet.
O, da's helemaal mooi, als je daar toch moet zijn, want die zien veel meer Uit wat je schreef, klonk al wel dat dit echt niets voor je dochter is, en dat is doorgaans wel signaal dat het echt niet gewoon maar gedrag is, maar dat er meer speelt. Onze jongste had vorige winter elke week een oorontsteking en at daardoor matig, maar nadat behandeling met AB gewoon keer op keer niet aansloeg, sloeg het door naar haar keel en toen at ze vrijwel niks meer, terwijl ze in goede doen altijd goed eet en we altijd lopen te grappen dat het net een kliko is... KNO neemt dat soort signalen ook serieus, als het goed is, en als ze blijkbaar al wel bekend is op dit gebied, zou ik het absoluut nagekeken willen hebben. Maakt je huisarts overigens tot een nog grotere idioot, dat ie niks heeft nagekeken... Succes!
Gedragsmatig of een kwestie van smaak, ik kan brood in de ochtend ook echt niet uitstaan en krijg er ook echt maagpijn van. Ik zou idd alternatieven bieden, brinta, yoghurt of kwark met fruit, beschuitjes, roggebrood, rijstwafels, gebakken ei...