Ik heb vanmiddag te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd wordt en ik dus in mijn kraamverlof zonder werk kom te zitten. Ik weet echt even niet wat ik moet doen. Ik stress mezelf de pan uit en dat is echt niet goed voor de kleine. Dat weet ik. Hoe moeten we dat straks in hemelsnaam gaan doen met een kleintje en maar 1 inkomen? Ik heb zelf maar 5 maanden recht op ww uitkering en daarna is dat ook klaar. M'n vriend zegt dat het allemaal wel goed komt maar ik geloof het niet zo. Ik zie gewoon m'n hele toekomst in elkaar storten. Heeft iemand hier ook ervaring mee gehad en eventueel tips?
Ik kan met je meepraten.erg genoeg is mijn vriend juist nu zijn baan kwijt geraakt. Ik heb mijn ouderschapsverlof stop gezet zodat we in ieder geval meer inkomen krijgen. Al is het nu juist heel zwaar. Een dikke buik een rondrennende peuter een man die thuis zit en alles probeerd om werk te krijgen. Maar toch houd ik hoop. We hebben wel geluk dat we nog een dochtertje krijgen dus veel hoef ik niet nieuw te kopen. Wel hebben we al veel op voorraad gekocht zoals luiers,spenen, voeding, geboortebedankjes zodat we straks niet in een klap zo veel geld kwijt zijn als we idd op 1 inkomen moeten rondkomen. Hij krijgt ook ww. Ik heb nog geen idee hoe dat straks moet mert 2 kids maar ik probeer me niet te druk te maken je weet niet wat de toekomst je brengt. Ik kan alleen maar hopen dat hij snel een baan heeft en dat alles goed gaat met mupke in me buik. Ik weet dat dat moeilijk is maar ook jij moet dat proberen.
Jeetje wat naar voor je! Hebben jullie gaan spaargeld potje die je kan aanbreken? Verder probeer je niet te druk te maken en begin alvast met solliciteren. Zwanger of niet je maakt nog steeds kans. Je moet toch nog uitwerken bij je huidige baan en dan kan je meteen na je verlof starten aan een nieuwe.
Hoi Ik heb hetzelfde gehad. Wist dat mn ontslag eraan zat te komen toen ik zwanger was (zat bij het collectieve ontslag, maar mocht vanwege mijn zwangerschap niet ontslagen worden). In mijn verlof kreeg ik bericht dat mn ontslag was ingediend. Gelukkig had ik nog recht op 8 maanden WW. Maar na 3,5 maand ineens weer een baan. Ga donderdag beginnen..... Dus houd hoop en er is altijd overal een oplossing voor. Begin nu vast te solliciteren. (niet denke dat ze je niet willen hebben omdat je zwanger bent). Wellicht zoeken ze ergens iemand en kun je na je verlof zo aan t werk. Succes!
Ja we hebben wel een klein spaarpotje. Maar dat zal zo op zijn. Ik ga nog wel proberen van m'n laatste paar maanden salaris zoveel mogelijk te sparen
Je WW gaat pas in na je verlof he... Dus je hebt eerst sowieso nog 4 mnd verlof en daarna nog 5 mnd ww.. Na je bevalling kun je ook altijd nog gaan solliciteren dan ben je ook niet meer zwanger...
Ik ben er ook uitgebonjourd.. Leuk zwanger zijn en contracten. Wat Springday zegt klopt inderdaad je krijgt gewoon eerst je verlof en daarna gaat de ww in. Daar ben ik heel blij mee want ik krijg maar 3 maand ww en mijn vriend heeft wel werk maar om nou te zeggen dat hij goed verdiend . Ik maakte mij eerst ook veel zorgen maar nu probeer ik mij toch te focussen op de bevalling en het kindje, daarna ga ik pas weer solliciteren.
Ja ik kan met je meepraten! Mijn contract werd liep afgelopen 1 juli 2014 af. Ik was toen 30 weken zwanger. Ik heb uiteindelijk 6 weken ww gehad (75% van mijn laatst verdiende loon) want niemand die mij dus aannam op dat moment. Overigens heb ik wel gesolliciteerd toen en mijzelf ingeschreven bij bureaus. Vervolgens kreeg ik per half aug. wazo uitkering (dat is gewoon 100% je zwangerschapsuitkering) tot 1 december. Toen gesolliciteerd in november en een baan gevonden per 1 januari (dus de maand december 70% ww uitkering gekregen) (en vervolgens 1 januari gestart, in mijn proeftijd gestopt omdat ik het echt niet leuk vond (ook lekker risicootje want toen had ik helemaal geen recht op ww) en binnen twee weken gelukkig mijn droombaan gevonden) Ik herken de stress ik dacht ook echt nooo hoe gaan we dat financieel redden zeker aangezien ik de hoofdverdiener ben. Ik ben in mijn zwangerschapsverlof en tijdens mijn ww gaan solliciteren, mijn netwerk inlichten, linkedin updaten, CV en motivatie klaargezet, jobalerts aangezet. Toen bevallen en even 6 weken lekker niks gedaan. Toen actief gaan solliciteren. Nu heb ik natuurlijk geluk dat ik twee keer zo snel een baan vond. Overigens werk ik 32 uur en dat is over het algemeen ook wat makkelijker dan 24. En ik had wel 11 maanden recht op ww gehad. Dus het is wel iets anders. MAAR: - niet stressen maar alles goed voorbereiden - eerst lekker genieten van je kindje en dan gaan solliciteren - denk aan netwerken, brieven sturen, open sollicitaties, langs bedrijven. - 5 maanden en daarbij je verlof heb je misschien toch al wel een half jaar (en nu al!) om een baan te vinden. De arbeidsmarkt is natuurlijk lastig maar ook niet onmogelijk Welke branche zoek je en als wat? Kijk ik ook even mee. Oh en hier zit het UWV in één van de subtopics. Die geven goede antwoorden!!
Goede tips van Vrolijkheid! Inderdaad vooral rustig blijven en proberen vertrouwen te hebben dat het wel goedkomt. Ik zou ook mijn CV updaten en zo snel mogelijk online je bekendheid vergroten. Kunnen we meezoeken misschien? Het klinkt misschien gek, maar de kans dat je een lange tijd helemaal zonder werk zit, is niet zo heel groot volgens mij. Er is altijd wel iets te doen, ook al is dat op dat moment niet je droombaan. Dan kun je altijd vanuit een tijdelijke functie zoeken naar iets wat wel bij je past. Sterkte meis!
ik heb mijn linked in ook al aangepast. nu is mijn werkveld wel zo dat het wat beter gaat maar nog liggen de banen niet voor het oprapen. ik zoek voor minstens 3 (vaste) dagen in de week werk in de kinderopvang rond utrecht, nieuwegein, ijsselstein, de meern, woerden, die richting op. ik ben vandaag al wat rustiger erover, kan nog wel soms ineens in huilen uitbarsten maar opzich gaat het wel. ik heb zitten denken dat ik na mijn bevalling nog 3 maanden zwangerschapsuitkering krijg en daarna heb ik 5 maanden ww dus ik heb 8 maanden de "tijd" om werk te vinden. opzich wil ik al het werk wel aanpakken, zoals in een supermarkt vind ik dan dus ook niet echt erg om te doen, dan kan ik van daar uit verder kijken maar met mijn 24 jaar straks wordt je daar gewoon niet meer aangenomen,
Ik ben bij mijn eerste ook werkloos geraakt voordat ik met verlof ging, heb toen 1 maand ww gehad, toen mijn zwangerschapsverlof (daar heb je sowieso recht op) en daarna had ik no recht op 8 maand ww maar had op tijd weer een nieuwe baan gelukkig. Gewoon tijdens je tijd thuis flink solliciteren, op alles en nog wat en je vooral niet te druk maken, het helpt je niks en brengt alleen maar stress en ellende met zich mee. Daarnaast ben je werkzaam in de kinderopvang dus heb je goede papieren, mocht je echt niks vinden kan je als gastouder aan het werk gaan thuis.
Helaas... ik ook! Per 15 maart loopt contract af en 7 april mijn verlof. Ik heb wel recht op 17 maanden WW. Gelukkig heb ik vanaf mijn 15e altijd gewerkt. Ik wordt sinds een paar dagen erg onrustig hier van.. ik ben vorig jaar in inkomen al 400 netto achteruit gegaan omdat ik toen een nieuwe baan had en nu zal er wederom 400 netto afgaan... ppffff! Ik heb as woensdag wel een sollicitatiegesprek, maar de moedt begint mij in de schoenen te zakken met mijn ww in het vooruitzicht! Pfff!
Spaarpotje is hier een beetje op aan het raken want verbouwing gehad. En nu moeten wij een nieuwe (7persoons auto ivm kids van mijn vriend waar we nu co ouderschap over hebben)
Mijn contract loopt ook af tijdens mijn verlof. Maar na mijn verlof heb ik nog 11 maanden recht op ww uitkering. Dat is wel anders. Ik hoop dat het uitzendbureau het wel goed overdraagt aan het uwv. Anders zit je een hele tijd zonder inkomen. ik heb niet echt tips voor je. Het is een rotsituatie maar je weet nooit hoe het loopt. Wie weet vindt jd toch nog snel een baan binnen die 5 maanden ww.
Even voor de zekerheid: na je verlof moet je zélf een WW uitkering aanvragen... Als het goed is krijg je daar ook een brief van, maar dan weet je het vast! Je kunt 4 weken voor het einde van je verlof je WW aanvragen!
Hoi pietje, ja weet ik. Maar mijn contract loopt midden in mijn zwangerschapsverlof af. Het uitzendbureau moet zelf het restant van het zwangerschapsverlof doorgeven aan het uwv. Dat kan ik zrlf niet doen, heb ik al nagevraagd bij het uwv. daarna moet ik inderdaad 1 maand voor einde zwangerschapsverlof zelf ww aanvragen. Wat een gedoe allemaal. Hopelijk gaat het goed.
Bij mij is het ook zo ver vanaf 1 april ben ik werkeloos mijn contract word niet verlengd. Ik baal hier enorm van ik heb al een ww uitkering aangevraagd maar dit is ook geen vetpot. Ik ben 2 augustus uitgerekend van de 2e. Ik ga natuurlijk solliciteren maar ik heb hier weinig vertrouwen in dat iemand mij nu nog gaat aannemen. Misschien kunnen we onderling verder praten voor de dames die in hetzelfde schuitje zitten, voor tips of gewoon je verhaal kwijt kunnen.
Ik had eerst het UWV gebeld omdat ik wilde weten voor mezelf. Je zwangerschapsverlof geeft de UWV je naast het aantal maanden dat je recht hebt op een UWV uitkering. Deze maanden krijg je er dus bij. Jouw 5 maanden kan je dan echt gebruiken om te solliciteren. Bel ze anders even op , ze kunnen je exact vertellen hoe het bij jou zit. Succes.
Ik ook en zat er mee stress en m'n vriend komt allemaal wel goed. Nu een paar weken veder vind ik het wel prima! Ik ga eerder met verlof en heb na m'n verlof nog 8 maanden een uitkering. Ik ga lekker genieten thuis van ons meisje en wie weet vind ik wel iets leukers. Ik weet natuurlijk niet hoe het financieel voor jullie is. Maar geniet lekker van je zwangerschap en verlof en je kindje straks.
Probeer er van te genieten dat je baby met 12 weken nog niet naar de opvang gaat en jij met eerst 80 en dan 70% van je inkomen nog even thuis mag blijven. Je hebt ook geen opvangkasten, als je dat meerekent scheelt je dat ook weer en ga je er dus weinig op achteruit! En doordat je thuis bent, niet hoeft te kolven is bv ook veel makkelijker vol te houden!