Altijd huilen voor het slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nen87, 16 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Hoi dames,

Toen onze kleine man 3 weken oud was, heeft hij 3 dagen in het ziekenhuis gelegen. Sinds die tijd is het altijd huilen als we hem in bed leggen, voor elk slaapje. Het lijkt er op dat hij het alleen na de laatste keer terugleggen niet meer elke keer doet. En het is niet dat hij dan niet moe is, want alles wijst erop dat het tijd is om naar bed te gaan.

De duur van het huilen varieert van 2 tot 15 minuten en soms zelfs nog langer ( uiteraard gaan we tussendoor wel kijken!).
    We hebben al een hoop geprobeerd:
    - bedje schuin ivm reflux
    - tutteldoekje mee
    - muziekdoosje aan
    - vast ritueel

Zo langzamerhand begin ik me toch af te vragen hoe lang dit nog gaat duren. Ik krijg een soort gestrest gevoel van het gekrijs en zou het zo heerlijk vinden als hij gewoon rustig, evt na wat kletsen/ spelen, in slaap zou vallen.

Zijn er meer met deze ervaring of wellicht tips?

Liefs, Nen

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Draagdoek!
    En daar gewoon lekker in slapen!

3. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

met 8 maanden nog in een draagdoek.. best zwaar toch ?

4. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Hier hetzelfde...alleen beperkt het zich tot overdag. De nachten gaan wel goed!

Overdag wegleggen, hoe moe hij ook is, resulteert altijd in huilen. Soms blijft hij 45 minuten wakker waarbij hij jengelt voor 5 minuten, dan 5 minuten stil is. Dan weer jengelt, dan weer stil enz. Soms duurt dit dus 45 minuten, maar vandaag heeft dat wel een uur geduurd! Het is geen echt hard huilen wat hij doet, maar meer zo van: hallo, kom eens even naar mij toe, ik ben er ook nog...

Hij heeft dan net voeding gehad, een schone luier, een knuffel van mama en even in de box gelegen. Echt klaar dus om naar bed te gaan.
    We zijn alleen wel aan het onderzoeken nu of hij KMA heeft dus we moeten morgen op controle bij de kinderarts. Ik weet dus niet zeker of dit verband heeft met elkaar.

Volgens de kraamverzorgster hier op het forum is het niet erg als hij op deze manier huilt, hij is dan dingen aan het verwerken. We gaan in die 45 minuten dan ook niet bij hem kijken want dan gaat hij echt huilen en duurt het alleen maar langer voordat hij slaapt....

5. Maryam86

Maryam86 Bekend lid

17 mrt 2010
    527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee hoor, een draagdoek is niet te vergelijken met een babybjorn, er zijn er genoeg die zelfs hun 3 jarige nog af en toe dragen (op de rug).

Idd, overdag lekker in een draagdoek, is het op de buik niet handig, dan op de rug! Zie je knopen niet zitten, dan kan je ook een ergonomische draagzak of een mei tai aanschaffen.

6. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    waar hij ook is buiten zijn bed, hij gaat niet slapen. hij wil veel te graag alles zien. het is ook niet dat hij niet gaat slapen, maar meer dat hij altijd huilt voor het in slaap vallen. ik denk daarom dat een draagdoek ons niet zal helpen..

hij heeft kma en dat is onder behandeling en stabiel dus daar kan het m niet meer in zitten.

konden ze het maar vertellen he
    ;)

7. Maryam86

Maryam86 Bekend lid

17 mrt 2010
    527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien dan niet eens zozeer om te slapen, maar jouw lichaamswarmte werkt pijnstillend tegen de kramp. En misschien als ie wat meer ontspannen is hij ook makkelijker in slaap kan vallen daarna?

8. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Sommige kleintjes hebben het gewoon nodig om even te huilen voordat ze in slaap vallen, dit doen ze dan om de dag te verwerken. Staat ook in het groeiboek. Onze kleine heeft het meestal ook nodig, maar vaak duurt dat nog geen 5 min. Wel soms een uitschieter van een 15 min. Als ik zeker weet dat het niet iets anders is laat ik hem dus altijd even huilen. Doen we dit niet, dan slaapt hij helemaal niet meer in en gaat nog harder krijsen. Gevolg hier is een niet uitgeruste baby, welke de hele dag mopperig is.

Ik vind het ook niet prettig, maar hij heeft het nodig, en het zal vast vanzelf wel over gaan.

Heppiedepeppie, hier heeft de kleine ook een periode gehad dat hij kort huilde en lang stil was etc. Als ik dan ging kijken sliep hij gewoon, maar huilde dus wat in zijn slaap. Toen heb ik dat ook laten gebeuren (ook omdat hij toch al zo moeilijk sliep) kon idd geen kwaad ze zijn dan iets aan het verwerken.

Succes!

9. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    huilen bij ritueel? bij verschonen en pyama,s aan trekken etc? dat vond ik altijd een teken van vermoeidheid. even huilen van vermoeidheid en zo slapen ze beter. even wiegen(op arm of op je benen) troosten en is dat niet over?je kunt ook eerder in bed stoppen voordat hij zo moe is.

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij leggen haar nooit wakker in bed want dat is gegarandeerd huilen, en wij doen niet aan onnodig huilen hier in huis. Dus ligt ze lekker bij ons op schoot of naast ons op bed, en als ze slaapt kruipen we uit bed. Geen gehuil en iedereen tevreden. Huilen vind ik nergens voor nodig.

Deel Deze Pagina