Misschien een beetje een rare vraag, maar wij gaan binnenkort naar Tunesië, nu weet ik dat ze in dit soort landen nou niet bepaald op topless vrouwen zitten te wachten, maar hoe denkt men over borstvoeding? Mijn dochter voed ik normaal in het openbaar als ze dorst heeft, en een doek er overheen werkt niet, dat ziet ze meer als kiekeboe spelletje. Kan ik haar daar te plekke wel gewoon bij het zwembad/strand voeden of is het beter om naar de hotelkamer te gaan? Ik wil de plaatselijke bevolking namelijk niet in ongemakkelijke situaties brengen en mezelf ook niet . Dus wie kan mij vertellen of ik daar in het openbaar kan voeden?
Wat ik van mijn vriendinnetje weet (heeft haar wortels in egypte), is dat het juist in islamitische landen heel normaal is om borstvoeding te geven. Volgens mij staat in de Koran ook dat je als moeder borstvoeding moet geven, tenzij het echt niet kan...Maar goed wie weet zijn er op dit forum dames die er wat meer van af weten
ja, dat dacht ik ook. Ik heb ooit op een bankje in de ah zitten voeden met een gesluierde vrouw naast me die haar zoontje ook zat te voeden, en haar borst hing er echt helemaal uit
In de islam wordt borstvoeding zeker aangeraden. Je kunt voeden in het openbaar, maar wel bedekt. Zodat je niet aanstoot gevend bent voor anderen. Overigens super dat je je op deze manier voorbereid en rekening met de bevolking houdt. ( ps ik ben bekeerde moslima)
Je kunt gewoon in het openbaar voeden hoor! Ik ben in Marokko geweest, ook in de niet toeristische plaatsen, en heb daar in 2 weken meer vrouwen zien voeden dan hier in Nederland in een heel jaar!
Laatst door een van oorsprong Marokkaanse vrouw geprezen toen ik ons manneke voedde. Ik vermoed dus dat men het normaler vindt dan hier. Tegelijkertijd kan ik me voorstellen dat vrouwen en mannen wat meer gescheiden leven, dus ik zou wel even om me heen kijken waar ik precies ben
Bedankt voor jullie reacties! Als ik in het openbaar moet voeden probeer ik dat inderdaad wel altijd onopvallend te doen en zo veel mogelijk met mijn rug naar de mensen. Ik ga er vanuit dat men daar dus wel pro borstvoeding is, mocht het alsnog gênant situaties opleveren dan kan ik altijd nog op de hotelkamer gaan voeden.
Ik woon in een land waar de meerderheid moslim is. Voeden is normaal, zorg dat je gewoon netjes gekleed bent (discreet voeden in een bikini is erg moeilijk )
Dirksmama daar heb je inderdaad een goed punt, bij mn bikini moet er toch minstens een halve borst uithangen eer ik goed kan voeden. Ik neem in elk geval wel borstvoedingshempjes mee naar het strand/zwembad, dan is het gelijk een stuk minder bloot.
Goed dat je erover nadenkt! Al denk ik dat je vooral toeristen zult treffen op je bestemming. Je kan ook voeden in zo'n beachshelter.