Hitsige hond of zieke hond?

Discussie in 'De lounge' gestart door Boef12, 4 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boef12

Boef12 Bekend lid

6 jan 2012
    830
    702
    93
    Hoi dames!
    Onze 1 jarige ongecastreerde puberende reu heeft ergens last van.......maar Wat?!
    Mijn moeder denkt dat er een loopse teef in de buurt is en hierdoor zn hormonen hem in de weg zitten. Ik heb voor de zekerheid toch een afspraak bij de dierenarts gemaakt aangezien ik toch uit wil sluiten dat hij niet ziek is.
    Wat denken de hondeneigenaren hier van zijn symptomen lijstje?!
    -kwijlen, dit doet hij normaal echt nooit!
    -piepen, niet heel hard maar wel vaak en op een zeurende toon. Het is een vocale husky kruising dus hij maakt normaal gesproken al veel geluid maar nu is het nog net een tandje meer.
    -onrustig, veel heen en weer lopen en telkens door het luik van binnen naar buiten en weer terug.
    -lage staart en "zielige" houding
    -hijgen, zowel zonder als met inspanning. Maar naar mijn idee ademt hij normaal en is hij niet benauwd.
    -geen aandacht opzoeken, normaal loopt hij continu achter mij of de kinderen aan en nu kruipt hij steeds in zijn bench.
    -eten en drinken doet hij wel, al gaat het eten met lange tanden naar binnen en pas nadat onze andere hond komt kijken.
    -Ontlasting is verder ook goed en hij geeft niet over.
    -oren veel naar achteren/zielig kijken
    Dit alles is nu ongeveer een week aan de gang. Met oud op nieuw is hij naar ons vaste pension geweest, daar vonden ze ook dat hij meer lawaai maakte dan anders en onrustig was.
    Herkent iemand het gedrag? Hij vind zichzelf vooral ook heel erg zielig :rolleyes:

Bijgevoegde bestanden:

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Goed dat je naar de dierenarts gaat, dit klinkt toch wel echt als een hond die niet lekker in zijn vel zit. Gezondheidsoorzaken uitsluiten is altijd belangrijk.

Het kan inderdaad komen door een loopse teef in de buurt, de ene reu reageert nu eenmaal heftiger als de andere. Wij konden onze reu rustig met onze loopse teven laten rondlopen, pas op het hoogtepunt van de loopsheid moesten we ze 3 dagen scheiden. Verder was hij niet hitsig oid naar de teven toe.
    Maar het kan ook best komen van de jaarwisseling, dat hij toch op de één of andere manier misschien verkeerd is bevestigd in zijn gedrag.

3. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Onze reu heeft ook wel eens zo in de lappenmand gezeten vanwege een teefje. Maar slechts een paar dagen, en bij een specifiek teefje (de rest vd buurt boeit hem blijkbaar minder).

4. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Toevallig al zijn temperatuur gemeten?

Klinkt inderdaad wel als een hond die last heeft van een loopse teef maar kan ook van pijn zijn.
    Dus wel goed dat je in ieder geval naar de dierenarts gaat!

Als dat het echt is en hij er vaak last van heeft kan je een implantaat laten zetten. (Chemische castratie). Werkt een half jaar.
    Goede indicatie of hij goed reageert op een castratie.

RoIn vindt dit leuk.
  5. Boef12

Boef12 Bekend lid

6 jan 2012
    830
    702
    93
    Fijn dat er herkenning is, als dit inderdaad elke keer zo gaat zijn is het voor hem ook niet leuk. Chemische castratie is dan wel een goeie optie!

6. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Aaah wat zit daar een schattig koppie op!

7. luckynumber4

luckynumber4 Niet meer actief

Hijgen is een teken van stress. Was hij ook zo voor je hem naar dat pension bracht? Is er daar misschien iets gebeurd?

8. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    of pijn.. maar vaak slikken honden met pijn ook veel.
    Daarom goed om hem voor de zekerheid te laten controleren.

Wij hadden ook eens een reu dat de buurteef ineens heel interessant vond, dit resulteerde in niet eten en voor de deur liggen hijgen, kwijlen en piepen..

9. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ja kost wel wat maar dan weet je zeker dat hoe hij zal reageren op een castratie.
    Niet elke hond knapt daar van op.

Wanneer heb je de afspraak bij de dierenarts?

10. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.654
    2.100
    113
    Reuen kunnen echt "ziek zijn van verliefdheid" als er een loopse teef in de buurt is.
    Hier ook 2 reuen waarvan 1 weer erg kwijlt en piept.
    Dan weet ik wel hoe laat het is..

11. Boef12

Boef12 Bekend lid

6 jan 2012
    830
    702
    93
    Het ergste wat had kunnen gebeuren is gebeurd. Vandaag deed hij 1 keer vreemd ademen, begon te kwijlen en viel ineens om. Geen ademhaling...geen hartslag....niks!! Ik heb meteen de dierenarts gebeld en ben zo goed en kwaad als ik kon begonnen met reanimeren. In de auto en door naar de dierenarts, ook hun hebben alles geprobeerd maar het mocht niet baten. Vanmiddag om kwart voor 3 is ons lieve boefje overleden en ik ben er kapot van:cry::cry::cry::cry:. Er word nog autopsie gedaan maar naar alle waarschijnlijkheid had hij een hartkwaal is heeft hij een hartstilstand gekregen. We gaan zo met de meiden afscheid nemen en hopen snel te horen wat er precies is gebeurd. Ik snap er niks van en geef mezelf de schuld dat ik niet eerder naar de dierenarts ben gegaan....:(:(

12. aYh4L8

aYh4L8 Niet meer actief

Ooohh wauw heftig zeg:(
    Sterkte en je kon er niks aan doen je had het niet kunnen weten, de hond heeft vast en zeker een zeer goed leven bij jullie gehad, je hebt gedaan wat je kon doen!
    Sterkte met jullie verlies:(:cry:

13. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.910
    113
    Vrouw
    Ach, wat enorm verdrietig. Sterkte!

14. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Sterkte :(

15. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.238
    11.816
    113
    Ach jee. Sterkte!

16. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Wat verschrikkelijk, heel veel sterkte.

Neem jezelf vooral niks kwalijk! Dit had je niet kunnen weten.

17. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Ach jee wat verdrietig:cry: dat verwacht je toch niet!!
    Niet jezelf de schuld geven hoor, hier had toch niemand aan gedacht bij zo’n jonge hond...!
    Sterkte....

18. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Oh wat erg!!! Heel veel sterkte!

19. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

Ah nee !
    Wat een verdriet! Heel veel sterkte!

20. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.041