ik ga ermee stoppen

Discussie in 'De lounge' gestart door dwazie1980, 21 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dwazie1980

dwazie1980 VIP lid

16 apr 2007
    8.750
    0
    36
    Althans dat probeer ik

Ik ben vanmorgen gestopt met roken,..

Denk dat ik het iedereen moeilijk ga krijgen dus wil graag jullie hulp...

Vandaag hele dag niet gerookt en het valt eigenlijk wel mee mijn problemen:
    - beetje duidelijk
    - beetje maagzuur
    - ik mis mijn peuk zó nu en dan
    - heb het gevoel dat mijn leven zonder peuk gewoon nooit meer gezellig zal zijn

Nou ja en toch heb ik al bijna een dag overleefd..... wie heeft er tips, ervaring.....of wat dan ook....

2. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    Owwwww wat ontzettend goed!! Houw vol!

*trots*

3. dwazie1980

dwazie1980 VIP lid

16 apr 2007
    8.750
    0
    36

Thnxxx ik doe mijn best....vind het niet makkelijk hoor

4. Soshe

Soshe Lid

2 okt 2012
    73
    0
    0
    zeeland
    Over een week heb je even een 'terug val' en met 14 dagen heb je ook weer een periode dat je niet te genieten ben. Met +/- 6 weken heb je ook weer even een paar moeilijke dagen.

Als je het ECHT wilt lukt het je ook. Hier beide ook al een aantal jaar gestopt. Man met medicatie ik gewoon zo.

Succes :)

5. dwazie1980

dwazie1980 VIP lid

16 apr 2007
    8.750
    0
    36
    En had jij veel afkickverschijnselen????

Of het gevoel van groot gemis in je leven.....

Wat was de moeilijkste tijd ?

6. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik kon me echt geen gezelligheid zonder sigaret voorstellen! Dat hoorde er toch gewoon bij? Nou ik kan je vertellen, over een paar maanden snap je niks meer van dat gevoel en vind je jezelf echt leuker zonder die domme drang! Een verlossing! Succes, je kunt het.

7. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Probeer ipv je sigaret iets anders te nemen.

Een dropje, zuigsnoepje, kauwgompje etc.

8. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag

Nee makkelijk is het niet, je slaat je er wel doorheen.
    Ik heb als puber gerookt, iets van 3 jaar lang, nu al 12/13 jr niet gerookt en ook soms heel soms, in moeilijke tijden snak ook ik wel eens naar een peukkie. En al die jaren nog steeds de verleiding kunnen weerstaan :p

9. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Stoer van je!
    Probeer niet teveel te snoepen, hoewel kauwgum minder kwaad kan dan snoep of chips. M'n moeder heeft het wel gemerkt haha. Veel succes!

10. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Goed bezig. Vol blijven houden. Staks ben je trots op je zelf.

Zet hem op.

11. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    NEE! Doe dit juist niet! Dan kom je (te veel) aan en ben je eerder geneigd weer te gaan roken.
    Het is even doorbijten, maar je kunt het. Bedenk dat roken uiteindelijk niets voor je doet, alleen maar kost. Schrijf dit eventueel op voor jezelf.

Wat mij (na bijna 20 jaar 20+ sigaretten per dag) heel goed hielp, waren nicotinepleisters. Deze haalden écht de scherpe randjes er in het begin vanaf. Dan hoef je niet ook nog eens tegen de lichamelijke verschijnselen te vechten. En mijn vriend was er ook érg blij mee, omdat ik niet meer bloedchagrijnig was.

12. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Ohja en een stoppen met roken forum opzoeken kan je ook heel goed helpen. Daar zitten 'lotgenoten' en je verdient er beloningen bij elke keer dat je een bepaalde tijd niet gerookt hebt.
    Het kan ook erg goed helpen jezelf te belonen met iets als je een bepaalde tijd niet gerookt hebt. Dus bij een week, een maand, 100 dagen, ik zeg maar wat.

13. dwazie1980

dwazie1980 VIP lid

16 apr 2007
    8.750
    0
    36

14. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Knap hoor ik heb het ook ooit gedaan . Maar olie dom weer begonnen , en nu wil ik wel maar nog niet het moment van door zetten.
    Mis zijn er hier meiden die tips hebben , deze dames zijn ook gestopt: Stoppen met roken club!

15. Lalahoffstie

Lalahoffstie Actief lid

18 mei 2012
    341
    0
    0
    NULL
    Nederland
    Ik stop morgen ook met roken! Ik vind het nu al moeilijk hihi! Ik vind het ook lastigf omdat ik op mijn werk 2 keer een sigaret mag roken terwijl d andere dat niet mogen die niet roken! dus eigenlijk een half uur langer pauze in totaal! verder vind ik het alleen maar positief!!

Heel veel succes en vanaf morgen doe ik met je mee!!

16. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Goed zo!
    Zet hem op!

Hier al 27wk en 5dagen gestopt:D
    Ik had ook wel zin in iets lekkers maar pakte dan gewoon lekker fruit en geen snacks.
    Dit heeft wel geholpen en verder is het zeker een kwestie van doorzetten!
    Voorheen ookal eens gestopt voor 4maanden,helaas kreeg ik een terug val en ben dus toen weer begonnen...dom,dom,dom!!

GOOD LUCK!!!!

17. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Nou, ik moet eerlijk zeggen dat ik de eerste 2 maanden echt het moeilijkst vond!
    Het is dat mijn man en ik tegelijk stopte, anders was ik weer begonnen, zeg ik eerlijk... :)
    Nu mis ik het nog heel af en toe, vooral op feestjes en dan het ergst als ik aan de alcohol zit. ;)

Maar ik ben alweer sinds 8 nov 2010 gestopt, dus zou heel zonde zijn om weer te beginnen!
    Oh, en ik was écht een zwaar verslaafde hoor!
    Ik rookte een pakje per dag..

18. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Veel succes!!!ik ben vandaag 21 dagen gestopt

19. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Heel veel succes, goed van je! :D

20. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Heel veel succes!!

Ik heb 1 1/2 uur geleden m'n laatste sigaret gerookt, samen met mijn man;) Ik ben al eerder voor langere tijd gestopt. Sowieso tijdens mijn zwangerschappen en voordat ik zwanger was van de eerste was ik al dik een halfjaar gestopt. Toen anderhalf jaar "clean" geweest en dom genoeg op feestjes weer begonnen. Dat kan ik dus ècht niet is gebleken, want ik ging weer voor de bijl. Tijdens m'n 2e zwangerschap weer gestopt, maar 9 maanden hèèl erg moeilijk gehad en nadat ik gestopt was met de borstvoeding, ben ik weer begonnen:) Nouja en toen ben ik op 10 januari 2011 weer gestopt en ben er een half jaar vanaf geweest en toch weer begonnen:x

En nu ben ik er klaar mee. Ik hoest en rochel (sorry) 's ochtends echt als een verstokte roker, ik wil dat gewoon niet meer.. Ik weet nu waar mijn valkuil ligt. Niet bij die eerste weken. Ja natuurlijk zijn die bij tijd en wijle ook moeilijk, maar psychisch weet ik dat prima op te vangen. Ik heb standaard een flesje water bij me en op een moeilijk moment neem ik een paar flinke teugen en dan gaat het moment weer voorbij. Mijn valkuil kom ik tegen op de langere termijn. Net als je denkt dat je het zonder kunt, komt dat addertje onder het gras vandaan en heeft het leven inèèns geen zin meer zonder sigaret. En daar bereid ik me NU op voor. Ik trap er niet wèèr in, ik ben klaar, ik ben clean, ik wil het gewoon niet meer (heb ondertussen met die paar tussenposen 25 jaar gerookt:) omg:$)......

Dus, ik doe met je mee (en mijn man ook):D

Deel Deze Pagina