hallo dames. Wie weet hoe dit zit Vorige week zijn wij verhuisd van een huurhuis naar onze koopwoning. De huurwoning wordt 30 april opgeleverd. Nu is het zo dat omdat er nog geen nieuwe huurder is wij de woning helemaal leeg moeten halen inc vloerbedekking enz. Ook het schuurtje wat wij aangebouwd hebben moeten we weghalen. Dat is inmiddels gebeurt. Nu is er een gat in de schutting ontstaan daar waar ons schuurtje stond. De schutting is officeel ook van ons maar die mochten we laten staan. Nu wil de buurman dat wij de schutting dichten. Tewijl wij volgens de regels van de woningbouw handelen. Nu hebben we hem een voorstel gedaan om een deel van een oude schutting die achter staat te gebruiken ( schutting waar t om gaat is even oud) maar daar gaat hij niet mee akkoord. Wie wat wat de regels in dit soort problemen zijn. Ik snap dat dit heel vervelend voor hem is en we willen hem nog wel helpen want is een bekend maar dan wel op ons voorstel we willen er geen geld meer insteken
Als hij het er niet mee eens is heeft ie mooi pech toch. Als de woonkorporatie akkoord gaat met alles heeft hij weinig te melden. Ik zou me er echt niet druk om maken. Hij overlegt maar met de nieuwe buren ter zijner tijd of hij gaat het zelf maar dichten.
rationeel gezien heb je helemaal gelijk maar mijn hormonen en vermoeidheid werken niet mee dus ben ik aan het piekeren. tis een bekende die we helaas nog vaak zien vandaar ook toch de eerste oplossing geboden. Maar was benieuwd of daar ook verder regels voor zijn zodat ik mijn pieker hoofd een beetje kan kalmeren
Nee hoor... jullie zijn het helemaal niet verplicht. Vind het raar dat jullie het zouden moeten dichten. Jullie gaan weg en hij blijft. Dus of die optie of niet zou ik zeggen
Weet dat het vervelend is hoor... zou eigenlijk het zelfde voelen. Maar hij moet ook begrijpen dat hij iets teveel vraagt.
tis een man met een verstandelijke beperking die alles wat zijn moeder zegt als waarheid aanneemt. Dat vind ik het vervelende want ik ken ze beide en zie ze wekelijks ( zelfde kerkgemeente) Wil netjes weg gaan heb er 4.5 jaar met plezier gewoond en zou het verschrikkelijk vinden nu met ruzie weg te gaan
Dan gewoon de optie die je geeft.... bedoel dicht is dicht. Al zou je de schutting helemaal weg halen. Vind niet dat jij de schuldige bent aan ruzie als zij iets nieuws willen moeten ze dat regelen. Juist mensen van een gemeente moeten dat begrijpen toch??? Vind t nogal wat....
Misschien zijn er mensen van de gemeente die wel willen helpen.. zo gaat het bij ons altijd wel😊😊
Ook niet heel handig dan om een schutting aansluitend aan een schuurtje te plaatsen.. Gewoon dichtmaken met de andere schutting als dat hetzelfde is. En als dat niet goed genoeg is lost ie het zelf maar lekker op.
Lekker belerend, zo achteraf. Ik snap dat je de buren te vriend wilt houden, maar ik denk niet dat je hier teveel in moet steken. Komt hij met een oplossing die voor jullie ook prima is, dan kun je die oplossing aangrijpen. Maar als de enige wens is dat jullie nieuwe spullen gaan aanschaffen voor hem, dan moet je je niet laten pushen. Vervelend dat hij zelf niet zoveel in huis heeft, maar dat betekent niet dat de verantwoordelijkheid voor zijn tevredenheid bij jullie ligt.
Ik zou het wel netjes achterlaten. Dus als dat stuk schutting wat je nog hebt bij de rest past zou ik dat gewoon doen. Wat wil de exbuurman eigenlijk zelf dan wat je doet? Ik zou wel tot een gezamenlijke oplossing willen komen in ieder geval. Ook omdat je hen kent.
Wat een onzin een schutting Is geen verplichting. Als ts de schutting zelf betaald heeft mag ze hem zelfs totaal meenemen. Toen wij hier kwamen wonen stonden er geen schuttingen. Het Is een gunst geen verplichting.
Nou idd.... schutting is iets waar je vaak samen met je buren even overlegt. Ik kwam in mijn huisje zonder schuttingen... samen met de buuf schutting geplaatst. T is idd een gunst.... we hadden ook beide zelf iets kunnen plaatsen... vind het daarom ook zo raar dat het van jullie zou moeten afhangen.
we willen het ook graag goed achterlaten maar tis meer de toon die de muziek maakt. Jullie moeten het maar regelen en het is jullie probleem niet de mijne. De schutting en het schuurtje stonden op onze grond en hij heeft er niet aan mee gewerkt en twee jaar terug hebben we hem nog kompleet weer opnieuw opgezet na een storm en geverfd op onze kosten ook zijn kant en nu is het dus uit netheid dat we hem wat bieden omdat we heel goed snappen dat het niet leuk is maar dat is dus niet goed genoeg. Ga morgen de verhuurder bellen wat hier in de regels zijn
schutting hebben wij overgenomen van de vorige bewoner schuurtje zelf gezet. Staan beide op het grond wat bij dit huurhuis horen. Onderhoud is altijd door ons gedaan zowel onze als zijn kant
Wow serieus..... bijzonder.. waar klagen ze dan over??? Heel raar... hoe graag ik mijn buuf ook mag en echt wij mogen elkaar graag...ik zou er echt geen moeite voor doen als ik toch weg ga. Ik vind t nogal onredelijk en klinkt meer als misbruik van de situatie.. wetende dat je er moeite mee hebt
Ik vind het nogal onredelijk van hem, goede buurman of niet. Ik zou het gat niet dichten en op een vriendelijke manier aan hem uitleggen dat het jullie schutting is en de woningcorporatie het goed vindt dat hij zo blijft staan. En anders vragen of hij liever heeft dat hij helemaal weggaat, zodat hij zelf kan kiezen welke schutting hij wil (ook vriendelijk natuurlijk haha).