Team camper of team caravan?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Afua32, 26 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Team camper of team caravan?

1. Camper

5 stem(men)
    23,8%
  2. Caravan

16 stem(men)
    76,2%
  1. Afua32

Afua32 Bekend lid

21 okt 2018
    596
    246
    43
    Vrouw
    @Luppy ben nog benieuwd naar welke indeling jullie hebben net 3 kids, lees...wie slaapt waar?
    Ik dacht zelf een camper met een driepersoons stapelbed maar die zijn lastig te vinden..
    Of we moeten zelf gaan klussen.

2. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    De jongste twee slapen boven in de alkoof. Voor de oudste hebben we zelf een bed gefabriceerd dat we over de voorstoelen schuiven. Daar groeit hij wel uit nu. Dus dit jaar moeten we een beetje schuiven. We kunnen ook de dinette ombouwen tot ruime slaapplaats. En wij slapen achterin op een vast bed.

Afua32 vindt dit leuk.
  3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hoewel ik het heerlijk vind om rond te trekken - toch team caravan hier... Vooral vanwege het gebrek aan auto.
    Wij zijn al vaker met mijn ouders op vakantie geweest - zij hebben wel een camper . Maar vooral in stadjes is het best lastig qua parkeren ook - parkeergarages zijn niet toegankelijk. Parkeervakken vaak te klein. Fietsenrek kan, maar moet dan wel ruim genoeg zijn voor zoveel personen. En ook dat is best een werk vinden wij - telkens die fietsen erop en eraf .

Mijn man houd niet zo van rondtrekken - dus ons compromis is 3 campings in 2 weken... We hebben een voortent die snel op te zetten is. Een vast bed voor ons in de caravan en voor de kinderen hebben we een pop-up tent van de decathlon die ze inmiddels samen in een kwartier compeet hebben staan. Luchtbedden pompen we thuis al op ;) en gaan op ons bed en dus zo dat tentje in. Inpakken kunnen ze ook zelf (ook dat gekke invouwen) . Dus terwijl zij dat doen, kunnen wij als het moet in een half uur tot 3 kwartier de rest doen. Meestal is het zo dat mijn man een kwartier alleen bezig is met het stellen van de caravan en dan gaan we 'los' ;) . Maar dan heb ik het wel alleen over het neerzetten van een luifel.
    Als we langer gaan of bij slecht weer hebben we een uur nodig om de voortent dus op te zetten.

Maar het scheelt enorm dat de kinderen wat groter zijn nu en goed mee kunnen helpen.

Youtan en Afua32 vinden dit leuk.
  4. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Het is een Fiat Ducato camper (geen omgebouwd busje, wel een echte camper) maar ik weet het type zo niet uit mijn hoofd:rolleyes:
    Die vrijstaande voortent is deze van de obelink..

https://www.obelink.nl/hypercamp-mobil-camper-320-grey-campertent.html

Maar als we echt zouden rondtrekken, dan zetten we deze niet op.
    Soms doen we ook gewoon de luifel uit, en 1 zijwand er in, als het echt weken mooi weer wordt, heb je eigenlijk de voortent ook niet nodig. Wij bekijken het altijd ter plekke.
    Het is maar net hoe het uitkomt, waar we zijn en wat handig is of waar we zin in hebben:D

Maar het reizen zelf, is gewoon ideaal. Wij zijn ook wel eens naar Duitsland of Belgie geweest naar een vakantiehuis, en gaan dan met de camper omdat het zo makkelijk reist, en je zo lekker veel mee kan nemen:roflmao:
    Overigens rijdt mijn man altijd, en die maakt zich ook nergens druk over, qua smalle straatjes, weinig parkeerplek ofzo, die krijgt hem altijd overal geparkeerd, en durft elk straatje in te rijden:roflmao:

Afua32 en Athina vinden dit leuk.
  5. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.338
    113
    Vrouw
    Voor nu stem ik nog op Caravan, maar ik sluit niet uit dat wij over een aantal jaar overstappen op een camper.

Wat ik nu nog de voordelen van onze caravan vind:
    - de auto! Wij doen veel, gaan vaak op stap en dat is niet altijd handig met een camper.
    - wij hebben ook een douche en toilet aan boord (plassen onderweg doen wij ook in de caravan, maar je moet wel even stoppen natuurlijk)
    - we hebben een goede keuken
    - we hebben een opblaasbare voortent die in 15 minuten staat en ligt

Wij zijn ook trekkers, wij blijven (buiten de Corona-jaren) nooit langer dan één week ergens. Wij gaan wel altijd 5 weken weg in de zomer. Tent leeg laten lopen, pootjes in, aankoppelen en op naar de volgende plek.
    Wij hebben, net als Siriel in haar camper, alles op een vaste plek en opgeruimd. Wij reizen niet met stoelen en tafels op bedden oid, de caravan is altijd klaar om zo weer te bewonen zonder halve dag opbouwen.

Maar ik denk als mijn dochter groter is en de elektrische steps overal toegestaan zijn, wij ook na zullen gaan denken over een camper. Ook wel (net als @siriel) wel met een voortent voor de camper.

Deel Deze Pagina