Wij hebben al jaren een kunstboom, maar wel een hele mooie vinden wij . Elk jaar is er nog wel iemand geweest die zich hardop afvroeg of het nu een echte of kunst is. Omdat de boom wel heel groot is hebben we vorig jaar voor t eerst weer eens een echte genomen vanwege de ruimte die even anders ingedeeld is, helaas veel uitval van naalden ondanks veel water geven. Dit jaar wederom vanwege de ruimte een echte, maar nu een Nordman die de naalden veel beter vasthoudt.
Wij hebben ook zoiets, een hele mooie volle. We kregen elk jaar wel van iemand de vraag of hij echt of nep was. Terwijl je t natuurlijk wel kan zien als je goed kijkt, maar toch werd er echt vaak getwijfeld.
Bij ons word er ook vaak getwijfeld. Wij hebben wel bewust gekeken naar een mooie volle kunstboom en ik ben er nog steeds blij mee
Zeker een echte! Ruikt zo lekker en het uitzoeken vind ik ook altijd leuk. Bovendien heb ik nog nooit een mooie kunstvorm gezien, ze zijn wmb altijd te "perfect".
Team echt! Het geeft mij nog meer kerst gevoel. Het begint al bij de planning om hem te gaan kopen. Maar we hebben een enkele jaar ook wel eens de neppe staan van m’n moeder omdat m’n bui ineens zo was maar dat heeft wel altijd anders gevoeld dan een echte!
Wij hadden vorig jaar een echte nordmann die veel nepper leek dan onze kunstbomen…. Het is dat ie de eerste dagen geurde (daarna was de geur verdwenen) en later naalden verloor.
Ik koppelde dit topic eerst niet aan kerst. Hoezo "nep-bomen" dacht ik dus Ik ben team echte boom. Al vind ik een boom in huis eigenlijk ook vaak heel lelijk. Waarom doen we dat überhaupt?
https://www.intratuin.nl/triumph-tree-kunstkerstboom-romagne-h-215-cm-blauw.html In de aanbieding ook zie ik
Een kunstkerstboom is niet te missen, ik vind het dus niet mooi. ik bestel er altijd eentje tot op plafondhoogte, dat is hier 3,5 meter. En verder maak ik nog allerlei takkenslingers aan de trappen. Meestal heb ik ook een mistletoe en natuurlijk van die gedroogde sinaasappel slingers die zoooo lekker ruiken. Team echt dus, voor alle kerstversiering. Is ook leuke pinterest inspiratie voor.
Ik vind die naalden van een echte boom echt afschuwelijk, zeker omdat je ze vaak maanden later nog in huis terug vindt… Daarnaast vreten de katten de boom op, lijkt me niet gezond (bij een neppe ook niet trouwens ). Hier dus een ‘nepperd’. Merk ed geen idee, we hebben hem al een jaar of tien.
Een echte is makkelijker. Behalve als hij alle naadjes laat vallen. Wij hadden vorig jaar tegen kerst een kale boom. Scheelt een hoop in en uit elkaar zetten. Aangezien er te piet leuterig voor ben en daar alleen al een dag mee bezig kan zijn.
Was altijd team echte boom. Heerlijk die geur en en het uitzoeken ieder jaar. Maarrrrr nu toch team nep! Wel zo makkelijk en een stuk goedkoper na 1x investeren. Had echt niet gedacht dat ik ooit een nepper in huis zou halen maar wat een gemak!
Op dat ene jaar na met al die zwarte vliegjes( 20 jaar geleden ongeveer) heb ik werkelijk waar nog nooit zichtbare beestjes kunnen ontdekken. De kunstkerstbomen die ik wel “geloofwaardig” vind zijn vaak vreselijk duur (400 a 500 euro) dus schuif ik het nog steeds voor me uit. Maar elk jaar ben ik toch blij met mijn echte. Ik hang hem ook niet bomvol want volgens mij wil dat beter bij een kunstkerstboom.
Liefst echte maar ik vind ze te duur. Dus zet ik onze witte nep boom neer. Ik koop wel een kleine echte die zet ik ernaast. We hebben wel 3 kerstbomen in de tuin staan van voorgaande jaren. Die versier ik met lichtjes voor buiten. 1 heb ik al gedaan.
Een echte, omdat dat zo hoort voor ons. Een grote in de woonkamer en een kleinere in de keuken, en misschien nog eentje in de voortuin.
Sinds ik heb gerealiseerd hoeveel inwonende beesten je wel niet binnen kan halen met zo'n echte boom ben ik helemaal genezen ! Brrrrr! Ivm verbouwing hadden wij een keer een echte. Zo irritant dat je die takken niet in model kan duwen en buigen
Wij hebben een neppe, boom is geloof ik al 16 jaar oud. Is 2.25 hoog en was een paar honderd euro maar na 16 jaar nog net zo mooi als in t begin. Zit 20 jaar garantie op ook. Merk weet ik zo ff niet.
Ik wilde heel graag een echte, maar het formaat wat ik wilde was al ruim 100 dollar. En dan moest ik nog een standaard halen. Buiten dat weet ik niet of hij het tot kerst trekt met onze temperaturen van nu gemiddeld 29 graden. Vandaag dus een neppe gekocht. Ik zag echt prachtige bomen van 400 dollar. Maar ik weet niet hoelang wij hier gaan wonen en heb geen zin om weer alles te verschepen dus ik heb er 200 dollar aan uit gegeven en ik ben er super blij mee! Deze staat sowieso wel 2 keer dus mijn geld heb ik er dan wel uit. Haha. Moet er nog wat onder verzinnen voor de standaard.
Wij hebben trouwens nog een kunstboompje erbij van ongeveer een meter, omdat wij vorig jaar te laat waren. Hier moet je echt eind november / begin December wat halen. Dit was de enige die wij toen konden vinden. Die is echt lelijk, met gekleurde lampjes en walgelijke versiering, maar de kinderen vinden hem leuk.