Ben jij ook 'afhankelijk' van bepaalde dingen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Nescio, 18 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nescio

Nescio Niet meer actief

Laatst zat ik erover na te denken dat ik best afhankelijk ben van veel zaken om me goed in mijn vel te voelen. Het zijn bijna voorwaarden wil ik mijn dag niet ruineren door een slecht humeur.

Maar om me helemaal 100% te voelen 'moet' ik:

-gedoucht hebben en me aangekleed
    -goed ontbijten
    -koffie gedronken hebben
    -en zeker minstens een keer per dag naar buiten, te luchten :D

Doe ik een van deze dingen niet (vooral het naar buiten gaan), word ik als vanzelf geïrriteerd door van alles en ben ik echt niet te genieten. Mijn man snapt daar dus niks van, die kan veel beter meegaan met de 'flow' van de dag en als dat een dag is zonder naar buiten te gaan, is dat maar zo.

Nog meer van zulke 'bewerkelijke' typetjes? :D

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik heb eigenlijk alleen elke dag tijd voor mezelf nodig. Als ik dat niet kan hebben, ben ik erg ongelukkig.

3. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik voel me altijd heel afhankelijk van sigaretten en koffie.
    'S ochtends, voordat ik koffie op heb, praat ik niet eens haha.

En dat roken, ik sta altijd als een junk buiten in de kou te roken im de winter. Ik vind het zelf ook heel erg stakkerig.

Ik voel me ook extreem afhankelijk van m'n iPhone.
    Hij was een weekje kapot, ik ging door een hel

4. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Sochtends douchen moet ik echt iedere dag doen. Anders voel ik me heel de dag vies en raak ik steeds meer geïrriteerd. En inderdaad tijd voor mezelf is voor mij ook heel belangrijk.

5. Nescio

Nescio Niet meer actief

Mag ik vragen hoe je dat 'inplant'? Dit klinkt mij namelijk als een luxe (maar wel een broodnodige) in de oren, zeker elke dag. Zou graag ook wat meer me-time hebben.

6. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    -gewassen en aangekleed ( ik haat huispakken behalve s avonds)
    _ idd ook naar buiten kunnen elke dag
    - tussen de middag effe op mn gemak eten en effe tussendoor dan op de pc zonder ge etter van mn kindjes.
    -mn haar moet goed zitten
    -mn huis moet aan het eind van de dag netjes en fris zijn

7. 2jees

2jees Niet meer actief

Ik 'moet' er ook wel even uit elke dag ja, hoe doen we dat vandaag ;)

Even rustig een bakje koffie om 10uur, dochter moet dan in de stoel blijven

Ik moet alles in huis redelijk/goed op orde hebben en niet teveel dingen aan mn hoofd dan raak ik geirriteerd en zenuwachtig

Ik moet genoeg slaap hebben om goed te functioneren maar dat heb ik nooit :(

8. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    voldoende slaap en koffie

9. taartje

taartje Bekend lid

6 mei 2012
    625
    0
    0
    Kapster en mama
    Overijssel
    Ik ga er s'ochtends eerder uit dan dat de kindjes wakker zijn, ik word echt bloedchagerijnig als ik niet eerst even 'wakker' kan worden:)
    Verder wil ik elke dag een eind lopen, gewoon omdat ik me er lekker bij voel, vandaag gelukkig voor 10:00 al een uurtje met de kids gewandeld en de eendjes gevoerd,
    En s'avonds als de kids in bed liggen heb ik echt even behoefte aan 'rust' aan mij hoofd, en ga meestal dan even in bad..
    Nou dat was het wel zo'n beetje...

10. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Wssen, aankleden, goed ontbijten, tanden poetsen, opruimen... Maar bovenal heb ik iedere dag een stevige knuffel en een heerlijke zoen van mijn man nodig :)

11. Nescio

Nescio Niet meer actief

Leuke reacties! Zo raar ben ik dus helemaal niet. Ik zit mijn man soms op zijn zenuwen omdat hij zoooo relaxed kan zijn terwijl ik dan gewoon even iets wil 'doen'. Ik voel me dan net zo iemand die bij de muren opvliegt en zich thuis niet 'lekker' voelt, maar we zijn dan al het grootste gedeelte van de dag thuis!

Het ligt dus niet aan mij :D

12. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik ga bijvoorbeeld na het avond-eten even naar boven om wat muziek te luisteren of wat ik dan ook wil doen. Dan zijn mijn vriend en mijn zoon beneden. Soms sta ik ook vroeg op om even te mediteren voordat de rest wakker wordt.

13. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik ben een halfuurt stilte nodig.. Geen gezeik, geen gezanik. En geen vragen ofzo:p

En ik kan niet zonder telefoon..

En nu ook niet zonder sigaretten.. Maar dat gaat ooit veranderen:p

14. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Ik moet zes uur slapen op een dag (met me werk niet altijd mogelijk)
    verder en redelijk opgeruimd huis en iets om naar toe te leven. Al is het pas over twee of drie maand (de kerstboom ben ik al over aan het na denken bijvoorbeeld)

15. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Het enige wat ik echt iedere dag nodig heb ik dagcreme :D anders voelt mijn huid zo strak!! Verder maakt het me niet zoveel uit.

Douchen doe ik niet iedere dag (droge huid en heb er niet altijd de tijd voor)
    Ontbijten doe ik bijna nooit (ik weet het, heel slecht)
    Frisse lucht krijg ik altijd omdat ik de konijnen buiten moet voeren.

Op werkdagen begin ik wel graag meteen met een kop koffie..

16. Bollen

Bollen Fanatiek lid

22 jul 2013
    1.422
    7
    38
    NULL
    NULL
    Ik moet op vrije dagen 's morgens vroeg m'n boodschappen in huis hebben. Ik kán niet gaan schoonmaken etc als ik de boodschappen niet in huis heb, word ik mega onrustig van.
    Als ik t zo lees lijk ik wel n gek joh haha

17. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

- Van mijn gebed, als ik dit heb verricht voel ik me pas goed.
    - Ook elke dag even naar buiten
    - Even me-time. Verschilt per dag, de ene dag douche ik uitgebreid, andere dag even op de bank niksen.. dit volstaat al.

18. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.199
    16.537
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik moet smorgens echt koffie drinken en ik moet minstens een uur per dag geen kind/man om me heen hebben.
    Wordt soms horendol van alle prikkels en mam dit en mam dat pff.
    Over twee weken gaan mijn oudste 2 kinderen weer naar school en kan stiekem haast niet wachten.
    Weer structuur en regelmaat.
    Over twee jaar gaat de jongste naar school en dan ben ik weer eens aan de beurt en kan ik smorgens dokter phil kijken met een bak koffie haha zonder klemende peuter om me heen.

19. chibiRoron

chibiRoron Niet meer actief

Ja medicijnen erg genoeg.

20. minon

minon Niet meer actief

Elke dag even tijd voor mezelf. Een stukje lezen, haken, lekker even liggen maakt niet uit. Zal dadelijk nog lastig worden :)
    Verder een schoon huis. Rommel in huis is rommel in mijn hoofd.
    Op dagen dat mijn man thuis is heb ik altijd de onweerstaanbare drang om wat alleen te doen maar ik weet nooit wat :)

Deel Deze Pagina