wassen

Discussion in 'De babyuitzet' started by beebj, Jun 1, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. beebj

beebj Niet meer actief

Ik ben al een heel eindje met alles te wassen! :D:D

Maar nu was mijn moeder hier overlaatst toen de was buiten hing en zij zei dat ik het beste alles (behalve sokken en ondergoed) binnenste buiten in de wasmachine kan doen. En dan ook binnenste buiten laten drogen en dan als je het opvouwt/strijkt het terug goed draaien om het in de kast te leggen.

Ik vroeg haar waarom. En zij zei dat dan de prints er beter op blijven, kleding minder snel slijt en de kleur niet vervaagd (vooral als het buiten in de zon hangt te drogen bv).

Hoe denken jullie hierover? Hoe doen jullie je was? Zou het echt helpen?

Ik doe het nu een tijdje, maar het is ook best een gedoe hoor! Vooral om manlief aan te leren dat hij zijn kleding binnenste buiten in de was moet doen ;)

Zodra het kan, hang ik m'n was buiten te drogen. Kan dat niet, dan gaat alles wat in de droger kan in de droger en de rest hang ik op een rekje boven in huis.

2. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

Feb 17, 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Ik doe de was hoe het in de wasmand ligt, maar wat je moeder zegt klopt idd. Als ik de was buiten in de zon hang dan doe ik ze binnenste buiten, met printjes probeer ik er rekening mee te houden maar dat vergeet ik vaak.

3. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    2,152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat doe ik ook bij kleren van mezelf die ik mooi wil houden. Als iets wat ouder is dan gaat het gewoon zo de was in. Hihi :)

4. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    Het klopt idd, naar eerlijk gezegd doe ik het alleen bij nieuwe dingen. Kleren vooral van de kids die 100X in de was gaan doe ik t niet meer.

Wel als ik de was buiten laat drogen hang ik t binnenste buiten omdat t dan vol in de zon hangt.

5. Maagd

Maagd Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik doe de was in de machine zoals het ook in de wasmand ligt. Sokken in elkaar van manlief? dan ook in elkaar in de wasmachine! Interesseert hem niet zoveel.
    Maar het klopt wel dat als je binnenstebuiten wast je de kleding mooier houdt. Al doe ik dat nooit en mijn kleding ziet er ook nog prima uit.

6. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Wat je moeder zeg is hartstikke waar hoor! Ik was t zoals t in de wasmand ligt....
    Ben een beetje lui denk... :)

7. Linana

Linana Niet meer actief

Het klopt wel, maar het is mij echt teveel moeite :)
    Helemaal met een man, een zoontje en straks nog 1, blijf ik al wassen... Laat staan dat ik alles moet omdraaien en rekening moet houden met printjes etc...

Hier dus ook gewoon hoe het in de wasmand ligt :p

8. beebj

beebj Niet meer actief

Als iedereen zegt dat het toch echt waar is, dan zal het ook wel echt waar zijn, hihi ;) Ga het dan toch maar proberen vol te houden! Het is een kwestie van als je je kleding uit doet en het in de wasmand doet, eerst binnenste buiten draaien. Denk dat we het onszelf gewoon moeten aanleren. :D

9. beebj

beebj Niet meer actief

En strijken, maakt dat uit of je dat binnenste buiten doet of gewoon?

10. Celika

Celika Fanatiek lid

Jul 15, 2013
    1,893
    381
    83
    Female
    Dicht bij de zee
    Ik strijk binnenste buiten als er applicaties/prints op zitten anders zit je strijkbout vast.

11. beebj

beebj Niet meer actief

Ohja, maar daar strijk ik omheen Celika. ;)
    Verder maakt het niets uit dan?

12. Gewoonsamen

Gewoonsamen Actief lid

Sep 29, 2012
    477
    235
    43
    Ik was altijd alles binnenstebuiten, precies om die reden!

13. Djoess

Djoess Bekend lid

Dec 14, 2013
    560
    382
    63
    Female
    Haarlem
    Heeft te maken met slijten. Net als met wassen. Door de stof aan de binnenkant te strijken, slijt het ook aan die kant sneller, waardoor de buitenkant mooier blijft.

14. beebj

beebj Niet meer actief

Oké, maar als je dan bv. een broek binnenste buiten hebt gestreken en je draait hem dan terug goed, dan is hij toch weer in de kreuk??

15. Djoess

Djoess Bekend lid

Dec 14, 2013
    560
    382
    63
    Female
    Haarlem
    Nee, natuurlijk niet xD als een broek daar al van kreukt zou ik 'm ook niet aantrekken en staan-zitten-lopen.

16. beebj

beebj Niet meer actief

Ik ben nu aan het strijken (binnenste buiten), maar ik heb het idee dat het niet zo glad wordt als dat ik 'normaal' strijk? Of ligt dit aan mij? ;)

17. Djoess

Djoess Bekend lid

Dec 14, 2013
    560
    382
    63
    Female
    Haarlem
    Nee, dat klopt. En dat 'glad worden' zorgt dus dat de buitenkant harde slijt. Sommige stoffen gaan er ook zo lelijk van glimmen :p

18. Ligakoekjuh

Ligakoekjuh Fanatiek lid

May 3, 2010
    1,195
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik doe mijn was precies zoals jouw moeder het zegt ;)

19. mikos

mikos Bekend lid

Dec 7, 2010
    944
    0
    0
    het is wel beter maar ik heb een vreselijke hekel aan kleding binnenste buiten te draaien en weer terug dus ik doe dat niet. Vind het doen van de was die nooit ophoudt al erg genoeg :p

Share This Page