Even heel iets anders: Wie van jullie kijkt ook zo graag naar Ted X? Ik kwam er op door ' the power of vulnerability' van Brene Brown en kijk verder ook heel graag naar de presentaties van Hans Rosling. En pas geleden heeft Barbara Kugel een super presentatie over diversiteit en gelijkwaardigheid gegeven. Dus: wie kijkt er nog meer en wat zijn je favoriete uploads?
TED: Ideas worth spreading. De ondertitel is: ideas worth spreading en het zijn 18 minuten lezingen die over van alles en nog wat kunnen gaan. Monica Lewinsky over cyberpesten. Een schrijver over hoe depressie voelt. Big history, de geschiedenis van de aarde in 18 minuten. Brene Brown over de kracht van kwetsbaarheid. Te veel om op te noemen! Ga kijken, leer dingen die je nooit wist dat je wilde weten en word net zo verslaafd als nikki en ik
Ja ik kijk regelmatig TED talks. De laatste die echt indruk maakte was van Will Potter over secret prisons. Van de meeste vergeet ik de titels. Ik zie nu pas in de app dat je je favoriete talks kunt bookmarken.
Die van de kracht van kwetsbaarheid vond ik inderdaad ook heel mooi. Maar er staat ook heel veel tussen wat me helemaal niet aanspreekt.
Op werk kijken we het al járen- ook al toen het nog niet gratis en voor het grote publiek was. Vaak organiseerde we dan ook zelf lezingen over hetzelfde onderwerp voor of na het praatje. Tegenwoordig kijk ik thuis ook regelmatig filmpjes. Ik kijk veel praatjes over biologie en gezondheid, maar vind het ook leuk om mezelf eens te verassen en iets totaal anders te kijken. Eigenlijk vind ik heel veel van de praatjes met een wetenschappelijk insteek leuk. Ik kom zo vaak dingen tegen waar ik nog nooit van gehoord heb- echt top ! Het is zo leuk dat iedereen dit nu gewoon lekker thuis vanaf zn computer kan doen. Overigens ken ik vanuit mn werk ook een redelijk aantal mensen die wel eens een TEDtalk hebben gegeven. En voor de mensen met een korte aandachtsspanne zijn er ook al fimpljes vanaf een minuut of 6 .
ja ik kijk het wel als ik op de sportfiets zit en alleen wil fietsen...( dus geen workout) Zitten leuke lezingen tussen
Ik heb TED als appje op de iPhone en iPad. Volgens mij bestaat het op Android ook al appje. Ik zet het vaak op als ik aan het koken ben.