Ik vind het geen leuke naam voor een volwassen persoon, voor een man nog minder dan voor een vrouw, al kan een man zich wel weer makkelijker Ted noemen dan een vrouw. Daarnaast heet onze kat zo en ken ik meer katten met deze naam, wat maakt dat ik het een kattennaam vind.
Teddie en meisjesnaam. Dochter van waylon heet zo en 1 kind in GTST ook, dochter van rikki. Ik ben er al aan gewend en vind m leuk.
Ik moet meteen aan mr. Bean denken Vind het denk ik wel meer meisjes dan jongens maar zou er als volwassene niet blij mee zijn. Hoe heet je eerste? Misschien past het wel weer helemaal en uiteindelijk moet je ook doen wat je zelf mooi vind. Zoveel mensen, zoveel meningen. Wij hebben een top 10 naam, zullen mensen ook wat van vinden
Meisjesnaam, voor meisjes die jonger zijn dan een jaar of 16 vind ik het heel schattig en lief, maar als ze ouder worden vind ik het dan weer te kinderlijk denk ik.. Maar, uiteindelijk moet je het zelf een mooie en leuke naam vinden en doet het er niet toe wat een ander daarvan vindt.
Ik vind 'm leuk. Een personage van Grey's Anatomy heet ook Teddy. Ik vind het met -y mooier dan met -ie.
Teddy! Geweldige naam, staat hier hoog op de lijst als ons een tweede kindje gegund zou zijn (en het zou een meisje worden)!
Bedankt voor jullie mening! De redenen waarom we twijfelen worden hier eigenlijk ook genoemd: de naam voor een volwassene (vrouw in dit geval) en de naam in combinatie met onze oudste dochter ikkiM. Toch blijven we het een hele leuke naam vinden..lastig!
In combinatie met jouw oudste dochter vind ik het eigenlijk wel meevallen hoor! Vind dat best kunnen, enige wat ze gemeen hebben is dat het eindigt op een ie-klank, ik ken wel meer ouders die kinderen hebben waarvan de namen met "ie" eindigt, vind ik niet gek hoor. En hier hebben de ouders dan ook bewust op gezocht. Lastig zal het inderdaad blijven, je zult in de loop der tijd vast wel een idee krijgen of het bij jullie past of niet. Wie weet komen jullie uiteindelijk onverwachts nog wel een andere naam tegen. Dat komt wel goed!
Super leuke naam voor een meisje. En dan teddie of teddi. Voor een jongen vind ik het minder, dan zou ik voor tedd gaan
Kan voor beiden maar door de eindklank -ie, wat het i.m.o. iets zachter maakt, zou ik hem zelf eerder aan een meisje geven (en Ted aan een jongen). Ik heb wel een enorme knuffelbeertjes associatie bij deze naam. Zelf zou ik m niet geven hierom. En buiten dat hou ik niet van unisexnamen dus ook daarom zou ie voor mij afvallen. Maar als het voor jullie de naam is; gewoon doen. Edit: misschien nog Terry ipv. Teddy? Is ook een unisexnaam dus kan voor beide geslachten Edit2: ik vind Teddy icm. jullie oudste beter passen dan wanneer je twee kinderen uit 1 gezin Lisa en Rosa noemt bijv. Teddy en M. eindigen dan nog op een net even andere klank (-dy/-kie). Desondanks toch een tikkie Jut en Jul naar mijn smaak.
Ik ken alleen het dochtertje Teddy van Waylon en Bibi. Je moet er een beetje een hip gezin voor zijn. Bij mijn gezin zou het niet passen. Maar wel bij een stads/rocker/groen/vrije school -achtig gezin (deze voorbeelden bedoel ik in positieve zin)