Kun je i.p.v een voorstoeltje meteen voor een achterstoeltje gaan? Ik lees dat veel achterstoeltjes ook vanaf 9 maanden en 9 kilo zijn. Ik wacht nog wel met mijn dochter, het heeft geen haast, maar rond een jaar zo, als ze zelf kan gaan zitten en goed kan blijven zitten. Wie van jullie heeft dat ook gedaan?
Dat kan best hoor. Maar ik moet zeggen dat ik voorop prettiger vond. Zowel wat betreft het fietsen zelf door de betere gewichtsverdeling, als wat betreft 'knus' en veilig gevoel. Maar het kan wel gewoon hoor! Ons voorstoeltje bleek uiteindelijk heel slecht te zijn, dus we zijn al vrij snel overgegaan naar de achterstoel.
Waarom zou je dat willen? Voorop heb je veel meer contact en kunnen ze lekker vooruit kijken. Bovendien heb je ze in het zicht zonder halsbrekende toeren uit te hoeven halen.
Omdat ik dan een moederstuur moet aanschaffen, en na een tijdje gaan ze toch ook over op een gegeven moment naar achterstoel. Mij leek een achterstoel lekkerder fietsen en makkelijker, zit je ook niet met een voorstoeltje over straks. En een moederstuur, is dat veilig? Ik hoorde laatst ineens weer van niet. En lijkt me gewoon onhandig fietsen, maar kan er naast zitten. Daar vraag ik het ook. Het leek me gewoon makkelijker in alle opzichten.
Tuurlijk kan dat. Ik heb het bij de oudste ook gedaan. Voorop kan vaak ook zonder moederstuur of past dat op jouw fiets niet? Ik heb er nu één voorop en één achterop, zonder moederstuur of wat dan ook. Moet wel een beetje tactisch op- en afstappen, maar dan gaat het prima. Vind voorop wel gezelliger, maar ik vind het ook maar 'eng', zo'n kind wat zo'n eind boven het stoeltje uitsteekt ed...achterop voelt voor mij ook stabieler.
Ja hoor kan prima. Hebben wij ook gedaan. Heb nooit een voorstoeltje gehad want mijn stuur mag dat gewicht niet dragen. Wij hebben ook een Yepp. Zijn echt super stoeltjes. Wij gingen voor het eerst fietsen toen dochter 10 maanden was. Voordeel van achterop is dat ze lekker uit de wind zit. En ze ziet genoeg. Zolang je je kind goed vastzet in de gordels, kan er weinig gebeuren.
Wat voor postuur heb je, Delta? Ik hoor wel eens van vrouwen die wat forser zijn, dat ze het moederstuur echt nodig hebben. Maar bij een gemiddeld of slank postuur is het absoluut geen noodzaak hoor. (Dus als de de enige belemmering is, dan zou ik eerst eens passen.) Wat ik je trouwens wel echt zou aanraden, is een goede (dubbele) standaard. Zowel bij een achter- als een voorstoel.
Thirza is meteen achterop gekomen. Vond ik veel prettiger, omdat ik het aan het stuur nogal zwaar vind en het veiliger vond als ze achterop zat. Hier vanaf 9 maanden, ze zat toen al een maand of 2 stevig
Ligt nogal aan de fiets ook! Ik ben zelf slank, maar zowel bij mijn oude omafiets als mijn wat luxere gazelle lukte dat echt niet, een voorzitje aan het stuur. Heb nu dus een moederfiets, zodat straks Caitlyn wel in een zitje voorop kan en dat ook echt gaat passen
Ik heb uuh maat 42, tja ben niet heel slank maar ook zeker niet dik haha. Maar ik denk dat ik ook gewoon voor een achterstoeltje ga, het heeft ook nog geen haast! Want ze word in aug 1 jaar. En misschien gaan we wel pas volgend jaar fietsen! Dus dat maakt niet heel veel uit, of misschien in het na jaar, als ze 1 is geweest, moet toch lekker weer ervoor zijn
Gordeltjes goed vast en dan is er achterop helemaal niets aan de hand Contact lukt prima hier en ze heeft altijd voldoende kunnen zien: er zit een hoop ruimte tussen je rug/billen en je kind in het zitje
Het kan wel hoor. Mijn meisje ging met 8 mnd voor het eerst mee. Ze heeft er tot 15 mnd ingezeten voor. Ze is te lang voor het voorzitje en ik kon niet meer boven haar uitkijken dus werd gevaarlijk. Ze zit nu achterop met haar 17 mnd oud en gaat prima.
Hier een moederstuur, en dat bevalt heel goed. En zo gezellig.. mn meisje kijkt regelmatig achterover en wil dat een kusje op haar hoofd.. haha
ik heb meteen een achterzitje gekocht, want mijn fiets is geen moederfiets dus aan de voorkant paste die niet. Ik moet zggen dat het prima gaat
Sila; vanaf hoeveel maanden/jaar zat je zoontje er in? Ze kan sowieso nog niet zelf zitten, dus ik wacht nog! Maar vind het zonde om inderdaad voor die kleine periode een voorstoeltje te nemen. En ik wil sowieso wel een helmpje erbij kopen!!
Ehmm hij was net 1 geworden , maar wij fietsten toen nog niet veel maar nu wel bijna dagelijks , ging al vanaf dag 1 prima hoor als je goed zijn voetjes en riempje vastmaakt. Laat je niet bang maken door anderen
Oké! Nee dat is zo, ik wacht sowieso tot ze zelf heel goed zelfstandig kan gaan zitten! Dat sowieso, maar was best benieuwd naar hoe andere mama's dit deden Dankjewel voor de antwoorden!