Teek bij hond!

Discussie in 'De lounge' gestart door Flowerr, 12 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flowerr

Flowerr Bekend lid

20 feb 2014
    670
    124
    43
    Vrouw
    Hoi dames,

Gistermiddag ontdekte mijn vriend een teek bij 1 van onze honden. Toen ik thuis kwam uit mijn werk heb ik geprobeerd hem te verwijderen maar dit lukte niet omdat hij te klein is. Hadden de gedachten: Na een nachtje slapen zal hij wel gegroeid zijn maar helaas is hij nog steeds super klein! Ik krijg hem nog steeds niet te pakken en vind het zielig om me hond te martelen.

Hebben jullie nog tips om de teek goed te verwijderen?

2. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Deze dingetjes zijn echt makkelijk om te gebruiken.
    De meeste dieren winkels hebben ze wel.

3. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
  4. Flowerr

Flowerr Bekend lid

20 feb 2014
    670
    124
    43
    Vrouw
    Ik heb het geprobeerd met een gewone tekentang en een ander teken verwijder instrument maar helaas werkt het niet! Zit eraan te denken om even langs de dierenarts te gaan maar zit niet te wachten om dik te betalen voor het verwijderen van een teek.

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ben je zeker dat het een teek is? Kleine vetbolletjes zien er vaak uit als een kleine teek. Ik heb me er ook al vaak aan mispakt. Zeker als je dan zegt dat ie niet groeit...

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Weet je zeker dat het een teek is?

Onze hond had laatst ook een bultje...net een teek. Ik vertrouwde mezelf niet helemaal met de diagnose en ben toch naar de dierenarts gegaan. Bleek een wratje te zijn....en kon er dus helemaal niet zo uit worden getrokken ( pijnlijk)

Gelukkig dus daar laten doen onder narcose ( direct de tanden laten doen)

7. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Als je hond een teek heeft kun je het beste een propje watten nemen en daar een lekkere dikke lading zeep op doen. (handzeep etc) dat even op de teef drukken. De teef zal zich dan aan het propje watten vastpakken.
    Deze methode is het veiligste, zeker omdat bij tangetjes de teek kan schrikken en dan zijn "gif" kan loslaten. En je weet maar nooit of deze toevallig Lyme bij zich heeft.

8. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Sorry maar dit is niet waar! Dit is gebleken een hoax en dus gevaarlijk. Niks op de teek smeren, want dan kan hij juist zijn speeksel laten lopen.

Indien het niet lukt de teek met een tekentang of pincet te verwijderen, dan toch even langs de dierenarts denk ik.

9. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Gewoon ff langs de dierenarts gaan, de assistente wil het vast wel even voor je weghalen... en daar hoef je vast niets voor te betalen. Wij doen dat in ieder geval wel gratis ;)

10. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Nooit iets op de teek smeren, die zal daardoor juist extra speeksel aanmaken of zijn maaginhoud leeg gooien.

TS is jullie hond wel behandeld met anti teken/vlooien spul?

11. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Het is juist andersom. Tekentang is veilig en zeep smeren juist niet, want dan gaan ze juist kotsen en hun gif dus uitspugen!!

12. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Eens met hierboven.. Niks erop smeren, dan heb je juist meer kans dat de teek speeksel spuugt en dus ziektes overbrengt..

Even naar je dierenarts.. Ik ben dierenartsassistente en als mensen komen voor alleen teek verwijderen ofzo dan kan dat bij de assistente en kost het niet zoveel, misschien bij jullie ook zoiets? Hoef je niet volledig consult te betalen..

13. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Als het echt niet lukt. Kun je ook een Trimsalon bellen, die lukken het vaak beter, omdat ze het vaker tegen komen. En is goedkoper dan de DA

14. Flowerr

Flowerr Bekend lid

20 feb 2014
    670
    124
    43
    Vrouw
    Ik ga er geen zeep op smeren, lijkt me voor me hond ook niet prettig!

Het is ook echt duidelijk een teek, er steken ook nog pootjes uit die bewegen als ik hem vang pak met de tekentang. En helaas is het nog niet gelukt :( Loop straks even naar de dierenarts, is gelukkig tot 8 open.

Deel Deze Pagina