Hoi Hoi, Ik heb net een teek ontdekt bij mn lieve katertje. Alleen hebben we geen tekentang in huis ( dom! ) wel heeft mn vriend een oude pincet van mij vervormt tot een tekentang. Kan het kwaad om 1 dagje te wachten met het verwijderen of moet het direct weg en dan maar de gok nemen met een pincet? Alvast bedankt
Direkt weghalen!, kan ook gewoon met je vingers hoor. Je wil niet de kans lopen dat hij de een ziekte gaat overbrengen!
Tja, je weet niet hoe lang de teek er al zit... Een poos geleden had ook mijn kat een teek (bah, hoe durfde dat kriebelbeest op mijn lieve poezebeestje te gaan zitten *stamp*) en toen heb ik 'm gewoon met een pincet weggehaald en niet met een tekentang. Succes ermee!
<LI class=stap04 jQuery1303669930778="61">Pak de teek beet met een pincet of een tekenpen Pak de teek met het pincet zo dicht mogelijk bij de huid bij de kop vast. Zorg ervoor dat je niet per ongeluk alleen het achterlijf tussen je pincet hebt. Dan kan de teek namelijk scheuren.
en geen alcohol gebruiken, en volgens mij als hij de ziekte overbrengt dan doet hij dat meteen bij het bijten
Ziekte geeft die voornamelijk door als hij zn maaginoud leegt, dit dus als je er in knijpt of met alcohol aan de gang gaat. Nu is het zo: al breekt het koppie af is het ergste wat er kan gebeuren dat dat gaat ontsteken, maar meestal werkt het lichaam het er zelf uit.
Ik heb t verwijderd en je hoorde t soort knak met het eruit trekken. ( tijdens t verwijderen voelde we er nog 1 zitten... ) Hoe kan je zien of je het hoofdje ook hebt?
nou ze bijten met hun koppie wel in de huid, de kop zit er dan ook in... wat je aan de buitenkant ziet is het lijf je met de pootjes. Je kan idd een knak horen en vergelijk de teek gewoon ff met een plaatje van een teek op internet, dan zie je zo of je het koppie ook hebt
Mijn kat had er laatst ook een, ik heb hem gewoon met een papieren zakdoekje eruit gedraaid en inderdaad op internet vergeleken of ik alles had.
Een teek blijft altijd leven na het uitdraaien. Daarom ook nooit in de prullebak gooien ivm kans op het uitkruipen hiervan of indien volgezogen kans op eitjes die uitkomen (al zal de vuilniszak veelal al in de container liggen). Gewoon even in de wc gooien en doorspoelen.
ik heb een kater die zomers altijd volop teken heeft, het maakt niet uit wat voor preventieve middeltjes ervoor gebruik en mijn andere kat heeft ze nooit... ik haal ze altijd met mijn handen en een papieren zakdoek eruit, maar nooit met een draaiende beweging, want ik hoorde van mijn dierenarts dat als de teek zich eigen ''bedreigt'' voelt dat hij dus het gif implanteerd, dus gewoon met een rechte beweging. je hoort vaak inderdaad een soort ''knak'' als je de teek verwijderd...
Een rechte beweging is wel het domste wat je kan doen, juist dan gaat de teek overgeven. Je moet hem TEGEN de klok in eruit draaien.
Als je kat een teek heeft raad ik aan die zo snel mogelijk weg te halen. Een kat kan namelijk óók de ziekte van Lyme krijgen en hoe sneller die teek eruit is,hoe minder kansen. Ik heb zelf dus de ziekte van Lyme,en geloof me,het is echt geen pretje
brrrr, tekenseizoen Ik heb maand geleden voor het eerst zelf een teek verwijderd, met tekentang lukte het me niet! Wel met pincet, dus ik laat de tekentang lekker liggen voortaan! Maar ik krijg zo de kriebels van die beestjes he, ik vang ze op in een bakje met water dan kan ik zien of ie er volledig uit is.
zeker goed kijken voor het hoofdje want anders groeit er weer een nieuw lijfje aan.. en alles zsm verwijderen.. buiten ze ziektes die ze kunnen overbrengen kan je kat hier bloedarmoede van krijgen want ze worden natuurlijk dan meer en meer leeggezogen.. vooral in deze tijd echt goed kijken en voelen... de kleine platte nieuwe kan je haast niet voelen dus ook even beetje tussen de haren kijken en lekker borstelen..ik weet wel dat er iets op de markt is om teken geen kans te geven.. miss een idee. heb het zelf nooit gebruikt maar kan goed zijn.. is net als wormenkuur of voor vlooien ... gewoon druppelen over de vacht dacht ik... succes ermee