Rondvaart veilig voor kind?

Discussie in 'De lounge' gestart door monkeylove, 24 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Hey hey, ik ga morgen met familie een rondvaart maken met deze boot Rederij Triton, Katwijk aan Zee.
    Nou is dit vandaag besloten en heb ik dus niet de tijd gehad om een zwemvestje te regelen voor mijn kleine man.
    Heb de rederij maar even opgebeld of zij ze misschien hebben maar die zeggen dat hij echt geen zwemvestje aan hoeft.
    Wie heeft er ervaring met deze rondvaartboten? En wie kan me gerust stellen? :)

THX!!!

2. taatje85

taatje85 Bekend lid

12 dec 2008
    543
    0
    16
    haarlem
    ehh ja... ik zou het wel doen.. open gedeelte.. in en uit stappen.. lopertje.. kan zomaar ff uit het zicht zijn.. ja ik zou wel een zwemvestje aandoen.. vaak zijn ze bij havenwinkeltjes wel te koop.. misschien in je omgeving (vriendinnen ect.) die je er 1 kunnen lenen.. anders misschien op marktplaats iemand die er 1 verkoopt in de buurt of in de buurt van de rondvaartboot..
    ik zou het verder ook niet weten..
    in ieder geval veel plezier morgen!
    xxx taatje

3. lenka

lenka Bekend lid

13 aug 2009
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoals hierboven vermeld zal er in het haventje mss wel zwemvestjes verkocht worden. Nu is zo een boot wel veilig hoor en meestal is de omranding echt wil dicht. Ik zou idd goed opletten bij het opstapgedeelte. En anders zo een riempje aan hun polsje doen met een lint van 2 meter of zo (ja ik weet het, het lijkt stom maar veiligheid boven alles he)

4. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Ik ben vaker op zo'n boot geweest met kids en ik vind een zwemvest niet nodig. Als jij je kind er gewoon in tilt kan er verder niks gebeuren.

5. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik vind het ook tamelijk overdreven voor op een rondvaartboot. die zijn meestal behoorlijk goed afgesloten. gewoon zelf goed opletten en niet zomaar rond laten rennen.

6. Justins mama

Justins mama Bekend lid

9 feb 2011
    510
    0
    0
    NULL
    NULL
    ook ik zou niet voor een zwemvest kiezen. Inderdaad met in en uitstappen goed opletten. Desnoods op de arm.
    En de rest van de toch hem niet rond laten rennen. Maar volgens mij zit je gewoon binnen hoor, dus is er niks aan de hand.

Veel plezier in ieder geval.

7. hamtaro

hamtaro Actief lid

31 mrt 2009
    293
    0
    0
    Hoi,

Op rondvaartboten zijn vaak wel afgesloten gedeelten, waar je kan zitten. En in ieder geval je kleintje goed in de gaten houden. Als het een wat grotere boot is zou ik het waarschijnlijk ook niet doen.
    Vandaag zijn hier en daar wel wat winkels open, mocht je toch graag een zwemvest willen. De Hema verkoopt ze namelijk voor kleintjes.

groeten
    van
    Hamtaro

8. Vagans

Vagans Niet meer actief

Als het een afgesloten gedeelte is is het niet per se nodig. Maar toch... als er iets gebeurd heb jij geen tijd om eerst nog een zwemvestje te gaan halen! (niet dat je er gelijk van uit moet gaan dat er iets gebeurd natuurlijk maar het zou maar gebeuren!)

Ik zou iig fijn vinden om hem te hebben, en nu niet denken dat ik bang voor boten ben want mijn vriend is schipper dus ik kan goed in schatten hoe of wat ;)

maar goed dat is mijn mening

9. fopspeentje

fopspeentje Bekend lid

17 apr 2011
    562
    0
    0
    huismoeder
    In ons paleisje
    beetje overdreven, een zwemvest op een rondvaartboot.
    ik zou het niet doen..

10. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ja ach ik zou hem iig in mn tas willen hebben.

11. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Geef je gelijk.

En vind het ook iets overdreven.

T.s veel plezier vandaag.

12. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Ik werk al 5 jaar op een rondvaartschip en wij hebben ze wel aan boord voor kinderen. Het is aan ouders zelf of ze ze aan willen hebben of niet. Ze worden bij ons aan boord niet erg vaak gebruikt. Wij bieden ze wel aan, aan mensen met kleine kinderen.

Maar als jij je veiliger voelt dan moet je dat zeker doen! Ik ken jou kind niet en jij weet zelf het best of hij zonder kan. Maar als ik het schip zo bekijk kun je veilig binnen zitten en is dat best te doen.

Moet wel zeggen dat ik het een dik minpunt vind van dit bedrijf dat ze geen kindervesten aan boord hebben!!

In iedergeval een fijne dag! (Of ga je toch niet mee?)

13. Vagans

Vagans Niet meer actief

Idd als ze iig aan boord zouden zijn is er ook niks aan de hand nee! vind dat ze die verplicht moeten hebben (als dat al niet zo is)

14. lenka

lenka Bekend lid

13 aug 2009
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    raar, wij hebben zelf een bootje en zijn verplicht om evenveel zwemvesten als personen aan boord te hebben. Denk toch ook wel dat die rondvaartboten ook veiligheidsvoorschriften hebben

15. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    maar in je tas heeft jij toch niet zoveel nut

ik zou het niet doen. ik neem aan dat je je kind gewoon in de gaten houd en mocht het dreigen te vallen ben je er gelijk bij.
    het word een ander verhaal als je niet zeker weet wie hem in de gaten houd

Deel Deze Pagina