even drama hier. gister hebben we fynn natuurlijk lekker vaak in gesmeerd omdat we erg veel buiten waren. nu had is gister al zo iets jeetje wat een bultjes! maarja hij was druk en had het warm en en papa heeft vaak last van warmte bultjes dus niet echt bij na gedacht! nu halen we hem vanochtend uit bed. overal heeft hij grote ronde plekken! de huid is iets aan het vervellen lijkt het wel en enorm droog. kan het zijn dat hij een reactie heeft?op de zonnebrand? ik heb zijn hele kamer rond gezocht of er een mug oid was maar die was er niet hij lijkt er geen last van te hebben maarja het is wel zielig tis trouwens kruitvat eigenmerk factor 50 nieuw gekocht zaterdag.
Als ik jou was zou ik naar de huisartsenpost gaan. Niet om paniek te zaaien, maar meer om te achterhalen wat er met Fynn aan de hand is. Grote ronde plekken lijken mij niet goed en ook niet fijn voor Fynn. En alleen door langs huisartsenpost te gaan kom je er achter wat het is en hoe te behandelen. Succes!
eczeem zijn toch allemaal bultjes geen plekken van 1 cm doorsnee? ik zal eens kijken of hij het toelaat dat ik een foto maak
klinkt inderdaad wel als een allergische reactie. Ik zou toch even langs de HAP gaan voor antihistamine. Is het eigenmerk zonnebrand van de kruitvat, want daar kan mijn zoontje ook niet tegen. Dan krijgt hij inderdaad ook een soort van galbulten van.
net de hap gebeld en die vragen me later vandaag te bellen tegen 4 uur. het zit er nu namelijk al vol en de afspraken die er zijn lopen te heel lang uit! ze hoorde ook niet echt iets erg ofzo. het zijn ook geen bulten maar echt oppervlakkige plekken.
Het zou allergie kunnen zijn inderdaad. Ik doe onderzoek naar allergieen en er zijn veel verschillende vormen van allergie. Als ik jou was zou ik inderdaad er even door een arts naar laten kijken. Waarschijnlijk kan een arts er niet veel tegen doen (mogenlijk een smeersel tegen jeuk e.d.). Antihistamine kan in sommige gevallen werken, maar werkt niet in alle allergievormen. Hopenlijk hebben jullie toch een mooie tweede paasdag.
He Amfy, jammer dat het er nu al zo druk is! Wel fijn dat je vanmiddag terecht kan! Succes en fijne Pasen gewenst!
tis hier altijd druk! niet normaal en dan om de kleinste dingen maarja dat hou je toch. bedankt! en jullie ook
Wat sneu voor je kleine mannetje, ik zou iig niet meer die zonnebrand gebruiken voor je weet of hij daar op reageert, en eczeem komt meestal van binnenuit opzetten, zou natuurlijk kunnen maar het lijkt me meer een reactie op de kruidvat zonnebrand. Als t erg jeukt kan mentho poeder helpen, dat verlicht, en verder goed in de schaduw houden vandaag. Succes!
word net nog terug gebeld door de hap. deze geven aan dat het waarschijnlijk een reactie is en zolang als hij er geen last van heeft hoeft hijiet te komen de plekjes mogen we insmeren met een beetje vaseline en de zonnebrand creme moeten we niet meer gebruiken dan moet het met 1/2 dagen minder worden zo niet even naar de huisarts
Eczeem ziet er niet uit als kleine bultjes dat zijn warmtebultjes. Mijn zoon heeft veeeeel last van eczeem en dat zijn plekken die rood en heel droog zijn, hij begint er nu ook aan te krabben. Smeer hem in met bepanthen maar moet eigenlijk wat anders hebben van de huisarts. Maar die hormonenzalf vind ik ook niet prettig. Hoop dat je zoontje er snel vanaf is. Daarna langzaam proberen tegen welke zonnebrand hij wel kan. Daar ben ik ook nog mee bezig.
ons zoontje is ook erg gevoelig voor eczeem en kan niet tegen kruidvat eigen merk zonnebrand, de zonnebrandcreme die wij hebben is van de apotheek. Vichy, hypoallergeen zonder parfum, smeert goed en plakt niet. ideaal! 300 ml voor 23 euro uit mijn hoofd, we smeren er alledrie mee en t gaat best lang mee.