Wij hebben een kat die nogal terretoriaal is, honden die te dicht bij de kinderen komen worden gepakt bijvoorbeeld. Ze vliegt deze echt aan. Vecht met de buurtkatten om ons heen e.d. Daarnaast verrast ze ons regelmatig met kado's zoals vogels, muizen e.d. Nou lijkt het ons al een hele tijd leuk om er een konijn bij te hebben. We hebben de hele tuin aangepast op kinderen en hebben een prachtig plekje vrij voor een konijnenhok. Alleen we hebben door onze lieve kat nog niet het lef gehad er eentje te halen... Het is namelijk de bedoeling dat deze uit zijn hok gehaald word en lekker met de kinderen kan mee hupsen. Is er een manier om een kat als de onze aan te leren dat er een nieuw huisgenootje bij komt? Of kunnen we dit wel vergeten...
Een gemiddeld konijn lust die kat wel rauw hoor Vanuit mijn ervaring met konijnen zijn die beestjes niet voor de poes (no pun intended). Ik denk dat je eerder uit moet kijken dat poes een aanval van het konijn overleeft.
Zou de gok niet wagen. Zo te horen heb je een echte jager in huis. Maar wat J zegt kan natuurlijk ook maar ik heb geen verstand van konijnen wel een beetje van katten.
Konijnen bijten wel van zich af hoor. Wij hebben een loslopend konijn in huis gehad en we hadden toen 2 poezen. 1 ervan was ook wel territoriaal. beide dames waren binnenkatten. En speelden ook met het konijn maar als het konijn ze beu was beet hij van zich af. Terwijl het echt een knuffel was.
Dat is natuurlijk ook niet de bedoeling... Ik wil gewoon dat ze aan elkaar wennen en dat het konijn vrij rond kan lopen in de tuin zonder dat hij aangevlogen word door onze tijger.
Als het konijn komt even kennis laten maken met de kat. Laat hem even in de woonkamer hupsen of in de tuin als de kat er ook rondloopt. Dan zie je snel of het een succes wordt. En katten wennen over het algemeen vrij snel aan nieuwe huisdieren.
Situatie die ik zo'n 4x heb meegemaakt in verschillende gevallen: Je laat het konijn door de tuin heen lopen. Kat stormt er op af en wil het konijn aanvallen. Konijn bijt kat een paar keer flink hard. Kat schrikt en druipt af. Kat en konijn negeren elkaar voor de rest van hun leven. Dit is hoe ik het al een aantal keer heb zien/horen gebeuren.
Vriendin van me heeft konijnen opvang en meerdere katten. Bij haar kan het wel. Het is wat je je kat aanleert. Denk je er wel aan dat een konijn niet alleen hoort te zitten en een soortgenootje nodig heeft?
Dat zou de kat dus zijn dan... Maar als het niet goed ga zit ik met een hele uitzet van een konijn. en kijken hoe het loopt vind ik sowieso niet fijn want als het fout gaat vermoorden we een konijn. lijkt me niet volgens plan... Angel229: Heeft jou vriendin hier een bepaalde methode voor?
een babykonijn die het van een volwassen kat wint? Die moet ik nog meemaken... anyway mijn man zal het niet erg vinden die is die kat sowieso al zat haha krabt kinderen krabt hem is alleen maar sjago. Wel heel lief voor mij...
Oh je wilt een baby-konijn. Nou... Good luck with that ! Ik hoop dat poes respect heeft voor jonkies; dat zie je soms wel eens. Rustig aan elkaar voorstellen en scheiden totdat baby-konijn stevig genoeg is om zich te verdedigen. Wanneer hij/zij groot is, zet ik tien euro in op het konijn
Ik kan haar wel vragen. Heb je Facebook? Ze heeft daar namelijk alle konijnen op staan en je kan er vragen stellen. Zowel via pb en op haar prikbord. Ze reageert altijd en meestal ook heel snel! Bij het prikbord reageren vaak ook al andere mensen met ervaring en er zitten veel mensen met kat/konijn combi. Ik kan je via pb haar Facebook wel sturen bij interesse.
wij hebben ook 2 katers.. een ervan vangt ook ALLES maar toen we ons konijntje kregen, toen een paar weken oud meteen los laten lopen in huis.. en het konijn beet gewoon van zich af hoor.. of stampen op de vloer daar schrikken katten ook van ik heb het nog niet meegemaakt hoor dat een kat een konijn vermoord mocht het toch niet goed gaan dan de eerste weekjes wat extra opletten totdat het konijn groot genoeg is dan gaat het zeker weten goed!
Ja hoor, wij hebben sinds vorige week een konijntje (9 weken oud) en het gaat prima met de kat, kat gaat zelfs bij konijn in het hok zitten!!!
Dat was toch de kat die bij jouw in huis het hondje van een klant was aangevkogen? Nee, dat zou ik echt niet wagen. Sneu voor het konijntje. Katten slaan ook nog eens gericht naar ogen dus grote kans dat konijntje zo zn oog kwijt is door een kattekrab. Ik zou eerder dan echt een ren maken die overdekt is en waar kat niet in kan komen. Hier kan je 2 konijntjes in houden. Konijnen moeten samen gehouden worden. Alleen is sneu en niet echt konijnvriendelijk.
Ik heb voor mijn groep van 4 een groot hok buiten, daaraan vast paneelrennen gemaakt. Over de ren zit een net gespannen. Dit omdat bij ons ook roofvogels zitten. Overdag hebben ze dus een heel groot stuk ter beschikking en 's nachts alleen hun hok. Ik had eerst 2 samen zitten, later is er een gedumpt meisje bijgekomen en weer 4 weekjes later heb ik ze gekoppeld aan een gecastreerde ram. Vooral het gedumpte meisje is zo opgefleurd in de groep! Waar ze eerst heel bang en soms agressief was is ze nu ontzettend lief en wil graag aandacht. Als ik m'n 4 tal op een hoop zie liggen, dan ben ik gelukkig!